Anette_ Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Har lenge tenkt på å kjøpe ny mobil og har nå bestemt meg for at jeg virkelig må få surra meg til det. Har helt bestemt meg for å kjøpe med symbian, angrer veldig for at jeg ikke gjorde det for et år siden. Har sett på 6670 og 6630, men sliter med å bestemme meg. Var nesten helt bestemt på å kjøpe 6670, men så synes pappa det var så dumt av meg å ikke kjøpe med 3G. Det er jo ikke så lenge til det er klart for Netcom heller, regner jeg med i hvert fall. En pappa kjenner driver ihvertfall med å bygge det ut og jeg følte meg jo dum da den gamle og utdaterte faren min skjønte bedre enn meg hva jeg burde ha i en mobil Så da må jeg nok ha 3G. Anyway så skal jeg ihvertfall snart kjøpe en, er åpen for forslag om nye teleoner som kommer snart også. Har ikke fulgt så nøye med på det i det siste, men det har vel sikkert noen andre. All hjelp taes imot med takk! Har selvfølgelig fulgt malen, siden den er veldig fin og oversiktlig: Funksjoner: -Kalender: Ja- Liker den på E700 veldig godt fordi den er lett og oversiktlig, men kalender er ingen veldig viktig del av mobilen bare den er der. -MMS: Ja -GPRS: Ja -EDGE: Kanskje, har ingenting imot det men kan godt ha det. -WAP:JA. -Kalkulator: Ja -JAVA: Ja -Email klient: Ja, men ikke veldig viktig. -Spill:Ja. Form: -Klapp/"vanlig" Tar ikke det så tungt. -Vekt: Spiller ikke så veldig stor rolle. -Antenne: Helst integrert. -"Støt/sprut/støv-sikker": Ikke nødvendig, da jeg ikke vet om noen symbiantelefoner med det. Skjerm: Farge/ikke farge. -Over 65000 farger, men det er ikke veldig nøye. -Størrelse på skjerm.blir vel vanlig symbian. -Touchscreen: Ikke nødvendig. Pris: Jeg har ingen spesiell prisgrense, men kanskje helst ikke så langt over 5000. Med abonnementsbinding): Har vurdert YT og Active Talk, men tror det blir uten eller med sistnevnte. Diverse: -Merke: Regner med at det må bli nokia, men er åpen for forslag. -Kamera: Ja, helst megapiksel. -Videokamera: (Ja -Symbian: JA -Triband: Ja -Infrarød port: Spiller ingen rolle. -Bluetooth: Ja -Minne: Regner med å ha minnekort, så det er ikke såå viktig. -Minnekort?: Ja -Polyfoniske ringetoner: Ja -MP3: Helst mulighet for å i hvert fall kunne utvide til det. -Radio:Ikke nødvendig. -3g(UMTS): Ja takk.. -Wlan: Skulle gjerne hatt det, men regner ikke med å ha det. -Mulighet for GPS: Nei. -Batterilevetid: Passe viktig, ikke helt avgjørende. -Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? Sender endel sms, liker å ta bilder og ønsker å filme litt og få filer tilsendt på blåtann osv. Kanskje ha den som nødløsning hvis alle mp3-spillere osv svikter slik at jeg får hørt på musikk alikevel. Lenke til kommentar
Algron Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Ser ut som 6630 passer deg Hvis du kan vente litt med å kjøpe ny mobil, så passer også 6680. Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Var vel egentlig det jeg regna med, men det føles bedre å kjøpe en mobil hvis flere er enige i at den passer til meg Vet du når 6680 kommer, og hva den ca kommer til å koste? Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Tipper den vil koste omtrent det 6630 koster nå. Den kommer vel nå utover våren, er ikke helt sikker på når. Men om du skal ha telefon nå er vel 6630 det rette valget for deg. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Skal du ha en 3G telefon som du faktisk kan bruke videotelefoni på, så velger du Nokia 6680; ellers velger du 6670. 6630 blir en mellomting, der fks. muligheten for videotelefoni er fraværende. Dermed vil jeg helst anbefale deg å gå for 6680, som sikkert blir en flott mobil... Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Ja, som sagt er 6630 eneste alternativ for deg nå om dagen - den støtter dessverre ikke videotelefoni helt ut men det gjør den kommende 6680 (release: mars?). Tipper 6680 vil koste mellom 4500-5000 uten abonnement og nede i rundt 3000 med de dyreste abonnementene. EDIT: Var litt sent ute der! Endret 27. februar 2005 av håvard87 Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Ja.... Som alle andre sier. Gå for Nokia 6680 du. 3G mobil med symbian og videotelefoni. Lenke til kommentar
Martink700i Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) man kan ha videotelefoni med 6630 men da må man ha en dockingstasjon har jeg hørt. Men du må jo spørre deg selv om dette er viktig. hvis ikke så er jo 6630 uansett et veldig bra valg med rask prosessor osv.. jeg tenker uansett på å kjøpe meg 6680 når den kommer. Endret 27. februar 2005 av Martink700i Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Ikke direkte en dokingstasjon; men denne store tingen. Og da forsvinner mye av vitsen og portabiliteten... 6680 er valget om du skal ha 3G telefon, for jeg tipper nok at videotelefoni er den tingen du har mest bruk for; raskere internett er vel ikke så viktig? Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Nå ble valget veldig mye vanskeligere, hadde egentlig lyst til å kjøpe telefon i løpet av uka... Men jeg vet at jeg burde høre på Remerser ettersom jeg angrer veldig for at jeg ikke hørte på han forrige gang jeg skulle kjøpe mobil. Men det som er tingen med 3G og videosamtaler er jo at jeg kjenner ingen som har det enda, og kommer jeg til å bruke det innen ett år? Det er nettop det jeg tviler litt på skjønner dere, tror ingen av mine nærmeste venner kommer til å skaffe seg mobil med muligheter for det med det første. Og skulle jeg angre noe veldig så går det jo an å kjøpe den store kladden. Men vet noen hva forskjellene i prossesir osv mellom de to er? Lenke til kommentar
Martink700i Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Ikke direkte en dokingstasjon; men denne store tingen. Og da forsvinner mye av vitsen og portabiliteten... 6680 er valget om du skal ha 3G telefon, for jeg tipper nok at videotelefoni er den tingen du har mest bruk for; raskere internett er vel ikke så viktig? Hehe nei kanskje ikke helt. men hadde ikke sett den selv. Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Nå ble valget veldig mye vanskeligere, hadde egentlig lyst til å kjøpe telefon i løpet av uka... Men jeg vet at jeg burde høre på Remerser ettersom jeg angrer veldig for at jeg ikke hørte på han forrige gang jeg skulle kjøpe mobil. Men det som er tingen med 3G og videosamtaler er jo at jeg kjenner ingen som har det enda, og kommer jeg til å bruke det innen ett år? Det er nettop det jeg tviler litt på skjønner dere, tror ingen av mine nærmeste venner kommer til å skaffe seg mobil med muligheter for det med det første. Og skulle jeg angre noe veldig så går det jo an å kjøpe den store kladden. Men vet noen hva forskjellene i prossesir osv mellom de to er? Prosessorene som sitter i henholdsvis 6630 og 6680 er akkurat den samme - ARM5 220mhz! Jeg har på mange måter samme problemer som deg Anette_. Jeg har Nokia 6630, som jeg forøvrig er veldig fornøyd med og har/hadde planer om å kjøpe 6680 når den kommer ut. Men det har seg sånn at heller ikke jeg kjenner noen som har mobil med støtte for videotelefoni og da ser jeg svært få poeng med at jeg skal ha mobil med støtte for dette. Forskjellene på 6630 og 6680 er jo ellers i mindretall; blits og fargedydbe er vel de største forskjellene i tillegg til kameraet på fremsiden. Blits har for meg ingen betydning og fargedybden ser jeg heller ikke noe spesielt positivt på, siden forskjellen er minimal og kanskje umulig å legge merke til med det blotte øye - dessuten trekker vel en 262144-fargers skjerm mer strøm enn en med 65536 farger? Så jeg er nå virkelig i tvil om det finnes gode argumenter som taler til at jeg skal gå over på 6680. Virkelig et dilemma! Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Skjønner dilemmaet ditt veldig godt. Har jo et lignende selv, synes egentlig designet på 6630 er veldig søtt, så det taler for den. Den kan også kjøpes nå og ikke om lengde. 6680 er jo helt ny når den kommer så ingen andre har den da, men da er den sikkert også litt vanskelig å få tak i. Husker hvordan jeg slet med å få tak i E700 da jeg skulle ha den.. Fortsett gjerne å kom med meninger folkens! Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Vet ikke om alle personer kommer til å bytte til 3G telefoner som støtter videotelefoni i år, så det kan vere litt dumt å kjøpe en slik telefon nå for å bruke den til nettopp videotelefoni. Det er nok noen som kjøper seg ny mobil med 3G og videotelefoni støtte, men det blir nok et mindretall. Da må telefonene synke litt i pris ihvertfall. Endret 1. mars 2005 av Skomaker Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Det var det jeg og tenkte på, ingen av vennene mine er særlig mobilintereserte så det er liten sjangse for at jeg får testa videotelefoni noe mye det neste året. også har jeg egentlig ikke noe veldig stort behov for det heller når jeg tenker meg om. Men som sagt angra jeg fort veldig etter forrige gang jeg ikke tok rådene til Remerser forrige gang jeg skulle kjøpe mobil, for litt over et år siden.. Og det er fordeler og ulemper ved begge telefonene. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 jeg er skeptisk mot 6630 av noen enkle grunner (merk! jeg fikk en av de første som kom til Siba) for sms skriving er 6630 en bedre opplevelse enn 6670 var for meg. Dog, minnekortet brukte ca 1 mnd før det døde helt. Dette gjorde at også telefonen døde et par ganger. telefonen i seg selv er ganske grei, men jeg syntes nok den ble litt kjedelig etter en tid. (meen, det er jo meg...blir egentlig nokså sjeldent fornøyd) Det som er litt synd er jo at det ikke finnes særlig med utvalg hva angår minnekort som 6630 støtter. tror du ville blitt fornøyd med 6630...(men du kan alltids vente på nye telefoner, så se nye som kommer senere osv osv) Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Hadde håpet på at flere ville sagt sin mening i denne saken, men det er vel kanskje veldig klart at 6630 passer til meg? Var med en kamerat i helga som har den og han mente at jeg heller burde kjøpe D500 Han synes at den var for stor, treg pga,minnekortet osv.Og så synes han det var teit at det ikke hadde kommet riktige minnekort i butikkene her ( trodde det var det jeg da, men har ikke satt meg noe særlig inn i det) også blir den tingen rundt kameraet slarkete med en gang.. Det gjorde meg litt i tvil for han har hatt den en stund, men jeg hadde besøk av fetteren min istad med klapp-symbian'en fra nokia og jeg liker symbian bedre og bedre jo mer jeg fikler med symbianmobiler.. Så da tenker jeg, hvorfor ikke 6630? Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt 6630. Fatter`n har D500. Er kul den ass, men telefon uten symbian funker ikke for meg. Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Han synes at den var for stor, treg pga,minnekortet osv. Nokia 6630, treg? Jeg tror ikke han kan ha vært helt edru. Nokia 6630 har AMR5 CPU på 220mhz. Jeg har 6630 en stund nå, og man kan si mye rart om den, men at den er treg er årets overdrivelse. Den er helt responsativ. Og grafikken er helt rå på avanserte spill. Jeg prøvde et spill i stad med sykt god grafikk, det var som å se på en pc-skjerm. Symbian Rocks! Go for it! Endret 6. mars 2005 av håvard87 Lenke til kommentar
Sixors Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 For min del så blir 3G unødvendig. sannsynligvis i 1 år + fremover i tid.. Hovedgrunnen er prisene de fører for og bruke dette nettet. For all del, det finnes masse muligheter med 3G, men ikke til enehver pris.. dette er nå min subjejtive mening. finner du 1 tlf som du liker og oppfyller de andre kravene - 3G, så tror jeg jeg hadde kjøpt den.. kommer nok til å ta lang tid før vi snakker om 1 stor kundemasse som bruker 3G. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå