-Pondus- Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Hvilket program bruker folket til å vise CPU og NB temp? Hvilket er best? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Ingen programmer er best ! Kjøp deg termometer http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CT1U ___ EDIT: selv om folk hevder at MBM 5 eller Pc Probe viser riktig uansett hva du sier, så blir du overasket hvor feil temperaturen er når du har termometer Endret 27. februar 2005 av Fur Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Jeg bruker SpeedFan og Everest Home Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Ingen programmer er best ! Kjøp deg termometer http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CT1U ___ EDIT: selv om folk hevder at MBM 5 eller Pc Probe viser riktig uansett hva du sier, så blir du overasket hvor feil temperaturen er når du har termometer I know,men hvor legger man sensoren på AMD 64? Kommer jo ikke INNTIL prosessoren på de som på AMD Barton etc. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Bruker også termometer, ingen program er til å stole på. Måleren må du legge helt inntil heatspreaderen. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Jess. som ManagHead sa: her er et bilde av en P4. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Viser programmer for høy eller for lavt? Lenke til kommentar
Eijnar Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Det vet du ikke... AKKURAT derfor det er lurt med termometer Lenke til kommentar
Pels Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Viser programmer for høy eller for lavt? Hos meg viser Pc Probe/Speedfan 10 grader mer. Finnes jo noen programmer som viser -1 og -128. Programmer er ikke eksakte. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Lurer på om min Asus Probe viser riktig, mellom 30-35C på en AMD Athlon 64 3400+ hmmm Endret 27. februar 2005 av ChRiStiAn^ Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 min probe på amd xp 2400+ på ett msi kt4v den viser 49 idle åp vifa på laveste nivå. jeg kjøler med vannkjøling. dette er ved mBm å everst home. mistenker at den viser litt for mye? den kommer godt oppi 53 osv nor jeg spiller.. jeg liksom sett på alle slike "ute\inne" thermometer men ingen har slik probe så dere andre har, di dere bruker har en tynn probe som kan lett festes til cpu men disse andre thermometrne har en stor runt dings som skal henge ute Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Men det er vel omtrent umulig å sette på en tremometer sensor på en AMD Athlon Barton(32)som jeg har, eller? Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 jeg tror heller på at det er sensorene på MB som ikke avgir riktig info, enn at programmer rapporterer noe annet enn det bios leverer av info. programmet kan jo selvfølgelig "snakke et annet språk" (fant ikkeno bedre ord på det...) enn bios Lenke til kommentar
Pels Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Men det er vel omtrent umulig å sette på en tremometer sensor på en AMD Athlon Barton(32)som jeg har, eller? Huh? Ka du mein? Sånn liknende har jeg gjort det. Endret 27. februar 2005 av Fur Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 jeg har en akkurat lik temp senson som FUR har avbildet. men jeg vet ikke hva jeg skal koble den til . på di ute\inne hus termometrne vi har her hjemme er det en enkel kabel så går ut til proben. jeg fikk den cpu proben me Tt volcano 11 luft kjøllern Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Hvilket program bruker folket til å vise CPU og NB temp? Hvilket er best? Speedfan bruker jeg, alle disse programmene henter temperaturen fra BIOS dvs. at er temperaturen i BIOS korrupt er temperaturen i Speedfan e.l også det. De er jo supre til ca. avlesning i windows. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Hvilket program bruker folket til å vise CPU og NB temp? Hvilket er best? Speedfan bruker jeg, alle disse programmene henter temperaturen fra BIOS dvs. at er temperaturen i BIOS korrupt er temperaturen i Speedfan e.l også det. De er jo supre til ca. avlesning i windows. Trodde BIOS henter temperaturen fra sensorene på hovedkortet/i prosessoren, og at det samme gjør programmene. Temperaturene Windows-programmene viser blir vel ikke hentet fra BIOS'en? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Hvilket program bruker folket til å vise CPU og NB temp? Hvilket er best? Speedfan bruker jeg, alle disse programmene henter temperaturen fra BIOS dvs. at er temperaturen i BIOS korrupt er temperaturen i Speedfan e.l også det. De er jo supre til ca. avlesning i windows. Trodde BIOS henter temperaturen fra sensorene på hovedkortet/i prosessoren, og at det samme gjør programmene. Temperaturene Windows-programmene viser blir vel ikke hentet fra BIOS'en? Ja, AsusProbe gjør det. Sikkert også Everest. Ca. avlesning? 10 grader forskjell Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Jess. som ManagHead sa: her er et bilde av en P4. Ok,limer dere den fast til heatsprederen da eller? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Jess. som ManagHead sa: her er et bilde av en P4. Ok,limer dere den fast til heatsprederen da eller? Tja .. jeg vet ikke hvordan det er gjort på bilde. Kan jo prøve med litt termisk lim eller teip funker også det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå