pianoforte Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Skal lage et slags poll/avstemningsskript og lurer på en ting: For å unngå at noen stemmer flere ganger, skal jeg gjøre det slik at hver IP-adresse får stemme en gang, eller finnes det andre (bedre) løsninger? Tenkte på det å bruke cookies, men da er det jo latterlig enkelt å "gå utenom". Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 sessions kan jo være en ide... Lenke til kommentar
pianoforte Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Men sessions fjernes jo når du lukker vinduet, gjør de ikke? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 sessions er en minst like dårlig idè som cookies ip er nok det beste. kan være kjekt å sjekke en cookie før du sjekker en ip, da det ofte kan være raskere. Lenke til kommentar
pianoforte Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Takk for svar. Bryr meg ikke så ekstremt mye om hastighet, så jeg tror jeg jeg satser på IP-sjekking. Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Man kan jo tenke over om siden man har har så mye besøk at folk gidder å stemme mange ganger... Og dersom man setter session vil det i alle fall være litt "jobb" å stemme flere ganger... Lenke til kommentar
LoS Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Bestemte meg for å ta en liten test på en side hvor jeg bruker sessions til å logge inn med, for å være på den sikre siden. Sessions bli jo sendt av gårde som en cookie til browseren, for å huske hvilken session-id du har. Så det er bare å slette sessions-kaken du har fått, og du er like langt med sessions, som med cookies. Jeg slettet sessions-kaken når jeg hadde logget meg inn, og da var jeg brått logget ut igjen a gett Endret 27. februar 2005 av LoS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå