Wabby Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Hei, holder på med et særemne som jeg har kallt Teknorsk. Der jeg forklarer litt om hvordan oss imellom skriver, snakker og er på. Og da vil jeg ha litt kommentarer fra dere om forskjellige ting og hadde vært flott om dere tok litt tid på å legge et innlegg her. Først, med teknorsk så tenker jeg på ord som afk, eid, join, ffs, omg, elns og andre engelske ord som har blitt en del av den måten dere skriver og snakker på. f.eks så bruker mange nå joine istedenfor å spørre folk om å "bli med" på noe. "joiner du oss" osv Håper dere skjønner hva jeg skal frem til. spm: Er teknorsk viktig for deg og hvorfor? Bruker du teknorsk hele tiden, eller kun blant venner, chat o.l.? Trenger bare litt feedback, slik at jeg kan få andre sine synsvinkler med i prosjektet. Takk! EDIT: Gjerne legg med alderen deres! Endret 27. februar 2005 av Wabby Lenke til kommentar
jænzsn Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Ja egentli synes jeg det er bra at det er litt mer blanding i språkene, for vanlig norsk som de snakket i Kristiania tiden er kjedelig, så for og få litt fres og futt i språket så er det vel litt artigere med nye spenstige ord. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Jeg bruker det bare til de jeg vet forstår det. Mora mi ville neppe forstått om jeg sa stfu ffs, nabb til hu. Lenke til kommentar
Luv Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Eneste jeg bruker er den der "joiner du oss". Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 joiner du oss bruker jeg vel til vanlig,hvis jeg spør om noen skal være med på no.... ellers så bruker jeg vel engelske ord i språket mitt... data språk eller leet språk som det også kalles bruker jeg ofte i chat,og ved online spilling... gjerne da ord som : omg,omfg,lol,lmao,rofl,afk,ffs,gl,hf,ns,gj,n1 osv osv Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Bruker slike ord på data'n, når jeg er i riktig humør. Aldri til mennesker som kan ha trøbbel med å forstå, og meget sjelden muntlig. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Bruker det i moderate mengder, aldri noe av typen jeg vil kalle CS-språk eller fjortiss-språk, men noe blir brukt. Passer også på at jeg ikke bruker det blandt folk som kan ha problemer med å skjønne hva jeg mener. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 jeg bruker aldri det jeg nevnte som leet språk muntlig til andre...jeg er redd for å virke nerd **ler* Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Jeg bruker noe engelsk, men ikke veldig mye, noen forkortelser som for eksempel "brb" og "IMO". "Joine" har blitt ganske dagligdags, slik som du beskriver det. Lenke til kommentar
jænzsn Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 omg,omfg,lol,lmao,rofl,afk,ffs,gl,hf,ns,gj,n1 noen som kan oversette dette?? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 omg,omfg,lol,lmao,rofl,afk,ffs,gl,hf,ns,gj,n1 noen som kan oversette dette?? oh my god oh my fucking god laughs out loud rols on the floor luaghing away from keybord for fucking sake resten kan jeg ikke Takker så langt for deres innlegg, hadde vært fint med fler og kansje om hvorfor eller hva dere synes om det Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) gl, hf = good luck, have fun. gj = good job n1 = nice one Takker så langt for deres innlegg, hadde vært fint med fler og kansje om hvorfor eller hva dere synes om det Vel, jeg synes noe av det er greit i moderate mengder. Alt har en grense, og det har en tendens til å bli kraftig overdrevet. Dessuten har man jo fjortissene som skriker "omg, n00bz, u have no skillzz, u wr lucky, i have skillzor!!1one". Endret 27. februar 2005 av bhsand Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Flyttes fra "Annet" til "Skole" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå