Gå til innhold

For svak psu eller manglende kabel?

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Satt i mitt nye 6600GT og startet opp, men når pc'n har slått seg på så får jeg en melding (bildet). Betyr det at min psu på 350W er for svak, eller mangler jeg en sånn ledning som skal kobles til grafikkkortet?

Specs:

Asus P4S8X

Maxtor 80GB 7200RPM 8MB cache

P4 2.4 @ 2.7 Ghz

Gainward 6600GT

2x 512MB DDR-RAM PC2700

Plextor PlexWriter 40/12/40A

Chieftec 350W PSU

post-23-1109523020_thumb.jpg

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du koblet strøm til skjermkortet da? Har du AGP eller PCIe-utgaven av skjermkortet?

EDIT: du la til specs, så jeg ser at du har AGP....har du koblet til strømmen? Plugget en drevkontakt inn i skjermkortet?

Endret av hsiverts
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Har du koblet strøm til skjermkortet da? Har du AGP eller PCIe-utgaven av skjermkortet?

EDIT: du la til specs, så jeg ser at du har AGP....har du koblet til strømmen? Plugget en drevkontakt inn i skjermkortet?

Jeg har et agp kort ja, men kom over denne tråden og tenkte litt på det med ekstra strømtilførsel. Men i manualen til kortet står det at det er bare Gainward FX PowerPack som skal ha en slik kabel. Det følger heller ikke noen slik kabel med... :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Aha, tror jeg skjønner det nå. :blush: Jeg skal bare koble en ledning fra psu'n og inn i grafikkkortet? Da prøver jeg det når innstalasjonen av WoW er ferdig. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Fikk koblet til en slik ledning å nå var det problemet bort, men når jeg testet WoW så var det masse artifacts! :O

Men takk for hjelpen da. :)

Lenke til kommentar
Fikk koblet til en slik ledning å nå var det problemet bort, men når jeg testet WoW så var det masse artifacts! :O

Men takk for hjelpen da. :)

bytt det

På både Radeon 9700 pro (som jeg hadde før) og Geforce 6800 GT kom det opp på skjermen før BIOS startet at strømpluggen i skjermkortet ikke var plugget inn
Samma her. Pcen slo seg av nå jeg skulle spille, så skjønte jeg at jeg hadde glemt strømkabelen. :p
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Det var fryktelig mye artifacts i 3dmark03 :cry: , her er et bilde fra WoW :ohmy:

Temperaturen på kortet ligger på 45 grader så det kan vel ikke være det som er problemet, har heller ikke klokket noe!

post-23-1109535565_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Nei dette så jo ikke bra ut. Sjekk om herzen på skjermen din ikke er satt på for høyt. Prøv nye skjermkortdrivere ;)

Jeg har en lcd skjerm så hertsen har vel ikke å mye å si, men den står hvertfall på 60. Har også den nyeste skjermkortdriveren. :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Har du prøvd å åpne pipelines på kortet ditt?

Nei, jeg har ikke gjort noe som helst med det utenom å koblet det til....men fant noe her. Kanskje det vil hjelpe?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Regner med du skrudde av maskina før du koblet i strømkabelen? :p

Ja, selfølgelig. :p Men har lastet ned en driver som skulle fikse problemet ifølge Nvidia, så jeg får prøve den. Men når man innstalerer en ny driver, skal man bare slette den andre da eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...