Gå til innhold

Viftestyring MSI Neo2 Platinum

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nettopp et MSI Neo2 Platinum hovedkort. Kortet skulle ha innebygd viftestyring, men jeg måtte selvsagt ha Windows installert for å ta i bruk dette.

Nå har jeg imidlertid installert lm_sensors og fancontrol. Er det meningen at disse programene kan gjøre sammen nytten?

Sett at jeg hadde installert Windows for å få nedjustert viftene og så bootet i Linux, ville kortet kontrollert viftene da? Det er en egen chip på hovedkortet som skal gjøre dette. Til sammenligning har Abit Uguru, men viftene kunne stilles i BIOS og ble litt forarget når jeg oppdaget at det ikke var tilfelle på MSI-kortet.

Edit: Jeg har fått bekreftet av en annen på forumet at dette lar seg gjøre.

For å få fancontrol til å virke, må jeg først konfigurere lm_sensors? Jeg kunne tenkt meg en konfigureringsfil for nettopp mitt hovedkort fordi jeg har lite lyst til å konfigurere lm_sensors selv. Når dette så er gjort, hvordan bruker jeg fancontrol?

Det beste hadde selvsagt å få et uoffesielt MSI program til dette. Men har ikke funnet noe.

Endret av RolfOve
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kunne gjerne brukt den passive kjøleren. Problemet er bare at den kommer i konflikt med AGP-porten.

Jeg har nå kommet inn i Linux og endret instillingene der, men når jeg booter i Linux forsvinner instillingene. Noen som vet om en workaround.

Takker for hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...