Nikern Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Jeg får nå snart lønn, i den sammenheng har jeg spekulert på å oppgradere litt. https://prisguiden.no/vis_handlevog...?waggon_id=2254 Det er systemet jeg sitter å sikler litt på.. Har fra før 1800+, 768 mb pc2700 ram, msi kt3ultra2. Det jeg har tenkt å overføre på en evnt. ny pc er: ATI9600xt, qtek kabinett, skjerm, mus, tastatur og harddisk. Så er det systemet der bra i forhold til pris/ytelse? Jeg har nok ingen planer om noe overklokking som er nevneverdig. Så hvis noen eksperter kunne kommentere oppsettet mitt med tanke på pris, ytelse og kompatibilitet? Er dette noe system å trakte etter?? Dette innlegget har blitt redigert av Nikern, 27/02/2005 : 15:26 ____________________________________ Hadde jeg ikke lurt, hadde jeg ikke spurt! Against TCPA -------------------------- Nytt innlegg ----------------------------------- phax Skrevet: 27/02/2005 : 16:58 Bruker Registrert: 15/09/2002 Innlegg: 1643 ser ok ut det der ja. regner med du skal bruke den gamle ram'n sammen med den nye? ____________________________________ 1 | 2 | 3 | jeg skulle ønske jeg ikke brukte så mye tid her.. 4 | avatar by Ronja -------------------------- Nytt innlegg ----------------------------------- Nikern Skrevet: 27/02/2005 : 17:26 Bruker Registrert: 11/01/2003 Innlegg: 317 Advarsel: (0%) Jeg er usikker på om det er så lurt? For den gamle ram'en min er bare PC2700 ram.. det er da vel ingen heldig sammensetning? ____________________________________ Hadde jeg ikke lurt, hadde jeg ikke spurt! Against TCPA -------------------Slutt ----------------------------- Lenke til kommentar
War Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) link dau The requested URL /vis_handlevog... was not found on this server. Forferdelig innlegg å lese ,quote poster ikke kopier,, --> (meg) Endret 27. februar 2005 av War Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Det går nok greit å bruke 2700ram foreløpig, selv om det ikke akkurat er det beste. Du kan jo om et par måneder når du har spart litt selge minne på qxl og kjøpe pc32000. Husk du bør ha to LIKE minnebrikker på 939 hovedkort for at det skal funke bra. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) på qxl har jeg sett 2700 brikker gå for mer penger enn nye 3200 brikker, Noen folk vet bare ikke hva man gjør. qxl er for mange eneste internettside de vet om for å kjøpe datadeler. Tenker det er billig pga brukt. Ser ofte folk som selger sin amd socket A cpu1,2 Ghz for 4000kr. pga de betalte dem den dagen cpuen ble først solgt Endret 27. februar 2005 av War Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Du vet at det hovedkortet støtter opp til 3000+ Barton (333 FSB)? Dersom du vil tyne det litt, mener jeg...... Du må kanskje bytte kabinett... QTec PSU'er er svake .... uten at jeg kan se handlevognen din er et AMD64 oppsett ikke bra i QTec Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Er ikke akkurat verdens vanskeligste oppgave å få tak i hele urlen til trådstarter, men siden det tydeligvis lager problem for noen: https://prisguiden.no/vis_handlevog...?waggon_id=2254 Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Ooog, som tidligere nevnt, er Q-tec et dårlig merke når det kommer til strømforsyningen. MSI-hovedkortet du har valgt, skal etter ryktene være kresent på strømforsyninger, så da er ikke Q-tec noe jeg ville ha gambla på at funket. Jeg har selv det hovedkortet, men med min noe mer anerkjente PSU-leverandør (fortron/source), har jeg ikke merket noen stabilitetsproblemer iallefall. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Å legge inn innlegg i første post fra en tråd som ble stengt (pga dårlig emnefelt) virker tydligvis forvirrende på noen. Og som nevnt av andre er URL'en ikke særlig god. Lenke til kommentar
Nikern Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Da har jeg noen spm igjen: 1. vil ikke ytelsen gå ned hvis jeg bruker PC2700 ram istedet for 3200 ? 2. Er det virkelig nødvendig med ny PSU (min q-tek = 350w) når jeg bare har 1 hd og 1 cd-rom som blir koblet til ekstra utennom ram,cpu og hk? Du vet at det hovedkortet støtter opp til 3000+ Barton (333 FSB)?Dersom du vil tyne det litt, mener jeg...... 3. Hva mener du?? Mitt gamle hk du mener? Nei er ikke interessert i det i det hele tatt. 4. Vil jeg virkelig merke forskjellen ved et bytte? Vil det også gjelde grafikk ettersom jeg går fra agp x4 til x8 ?? 5. Er det verdt prisen? Lenke til kommentar
War Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Da har jeg noen spm igjen:1. vil ikke ytelsen gå ned hvis jeg bruker PC2700 ram istedet for 3200 ? 2. Er det virkelig nødvendig med ny PSU (min q-tek = 350w) når jeg bare har 1 hd og 1 cd-rom som blir koblet til ekstra utennom ram,cpu og hk? Du vet at det hovedkortet støtter opp til 3000+ Barton (333 FSB)?Dersom du vil tyne det litt, mener jeg...... 3. Hva mener du?? Mitt gamle hk du mener? Nei er ikke interessert i det i det hele tatt. 4. Vil jeg virkelig merke forskjellen ved et bytte? Vil det også gjelde grafikk ettersom jeg går fra agp x4 til x8 ?? 5. Er det verdt prisen? 1 ytelsen vil gå ned, men om du merker det er diskutabelt 2 q-tec er en forbannelse i dataverden, min gamle tok fyr og exploderte, det var en 550w og jeg hadd mindre utstyr enn du har. det finnes 100 poster her inne om hvorfor ikke velge q-tec 3 nei, kjøp ny 4 We're giving the MSI K8N Neo2 Platinum a solid 9.5 on the Heat Meter and declare it HotHardware's Editor's Choice... Du får en moderne plattform til vidre oppdateringer Du vil iallefall merke forskjellen om du gjør litt mer krevende ting enn internettsurfing. 5 ja, (selg dine gamle deler på qxl) Endret 27. februar 2005 av War Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 4.: Du vil merke forskjell, men det har lite med AGP 4/8x å gjøre. 5.: Ja det er verd prisen, men til spilling blir nok skjermkortet en flaskehals fremover, du får ta det neste gang. Om du har råd tror jeg heller jeg ville kjøpt meg f.eks 6600gt enn pc3200 minne, men det spørs jo på økonomien... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå