perstian Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Jeg så på en annen Shuttle, den har en 350W PSU og minnet kjører i Dual Channel som er best hvis jeg ikke tar feil? Installert størrelse 0 MB / 2 GB (maks.) Teknologi DDR SDRAM Produktformfaktor DIMM 184-pin Egenskaper To DDR-kanaler Er dette et bedre valg? Edit: Shuttle SB81P Barebone Endret 28. februar 2005 av perstian Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Etter at alt det jeg har lest nå så har jeg funnet fram til at oppsettet skal bli slik som dette(blir sikkert noen endringer etterhvert): Shuttle SB68i XPC 3695,- Intel Pentium 4 3,2GHz 1890,- Geil 2048MB DDR 2294,- Seagate Barracuda 250GB S-ATA 1250,- Shuttle Carrybag 297,- Casemods: Sunbeam Shuttle XPC-mod 195,- 2x UV sunbeam katoder 98,- 2x UV-reaktive vifter 120,- PORTO(siden jeg bestiller fra 3forskjellige nettbutikker så setter jeg porto på 600) PRIS m/porto: 10439,- Noen som evt. kan plukke ut 2stk 1024brikker fra komplett.no? Prisen skal være helst under 3000kr det minnet du ar satt opp der er 1024 mb, ikke 2048. her har du et alternativ til under 3000,- fra komplett. når det gjelder hvilken shuttle modell du skal velge så er jeg ikke sikker, tror det blir litt smak og behag. men er jo selvsagt en fordel med en stødig psu. edit: har du mye penger så har du jo denne men da må du også ha DDR2 ram! men det koster kanskje mer en det smaker.. Endret 28. februar 2005 av phax Lenke til kommentar
perstian Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) ja... tror jeg tar den jeg satte opp med Dual Channel og denne rammen. blir bedre med 350W PSU og Dual Channel minne. Edit: Jeg kjøper meg Sunbeam Shuttle XPC-mod i løpet av uka slik at jeg får fikset den Endret 28. februar 2005 av perstian Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 jepp blir nok bra det, 1gb ram er jo ikke å klage over det heller da.. du får poste bildet når du har fått maskinen opp å casmoddinga på plass! Lenke til kommentar
perstian Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 det skal jeg.. men er redd for at det kan bli litt lenge til jeg skal i hvertfall kjøpe meg Sunbeam Shuttle XPC-mod slik at jeg får fikset den. og da legger jeg ut bilde Lenke til kommentar
Duffman Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg kjøpte Shuttles SB81P for drøye to måneder siden. Bruker PCen til det meste utenom heavy spilling og er så langt veldig fornøyd. Du kan se komponentene (og korte begrunnelser) jeg valgte ut i handlekurven min. Denne Shuttlen har mange bra egenskaper som du allerede har nevnt. Jeg har f.eks. putta inn to 200 GB Seagate Barracuda disker, og enda er det plass til en til hvis nødvendig. Er en fryd å jobbe med S-ATA kabler. Det blir selvfølgelig trangt i kabinettet til slutt, men jeg synes Shuttle har løst dette glimrende. Hvis du går for denne typen barebone vil jeg anbefale å kjøpe 2 GB RAM med en gang, ettersom det ikke er plass til flere enn to minnebrikker på hovedkortet. Da vil du ikke måtte kaste ut de du har nå den dagen du vil ha 2 GB istedenfor 1. For den dagen kommer! Men lommeboka skal jo alltid være med og bestemme da... Selv gikk jeg for de billigste jeg turte å kjøpe: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit. Det fungerer bra! Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 *sitter her å misunner andre sine pc'er..* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå