K.. Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Hei. Skal gå til innkjøp av en pc med disse delene og lurte på om de passet godt sammen? Abit KV8Pro V1.1 Hovedkort Socket 754 K8T800PRO, SATA, GbLAN, ATX, Raid AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED In-Win S508 Midi Tower ATX Sort Kabinett m/350W Power Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched ValueRAM 512MB Samsung SpinPoint P80 120GB IDE ATA/133 8MB cache 7200RPM Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB AGP,ATI9800PRO,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail Sony DVD-brenner DWD22A10 IDE OEM White DVD+R/+RW and DVD-R/-RW (Dual Layer) Kan ikke bruke mer penger nå, så lurte bare på om de passet sammen før jeg kjøper. JA eller NEI. (dere kan forresten si ifra om jeg har glemt av noe ) Takker for alle svar. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Alt passer jo, MEN: Ville kjøpt et nforce3 basert HK. Ville gått for et 6600GT skjermkort. Hvorfor ikke S-ATA harddisk? Lenke til kommentar
genetex Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 ha et 949 system du, så er det der flott, men jeg vil tro et gf 6600gt er bedre! Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Ser ut til å passe det ja... Men skal du også ha: skjerm, tastatur, mus, høytalere, og diskettstasjon?? Hvor mye koster skjermkortet forresten, tror du kan få et 6600GT som er bedre for ca samme pris. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Vel, personen som skal ha pc-en trenger ikke alt så veldig supert. Skal bare brukes til film, musikk, internett og noen spill. Derfor trenger han ikke det beste skjermkortet. S-ATA disk? Vil det koste mye mer? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Ser ingen vits i å kjøpe et radeon 9800 pro hvis han ikke skal bruke pcn til noe særlig spilling....Spør du meg er ialfall et r9800 pro et "dårlig" kjøp pr i dag. Finnes alternativer som 6600GT som gir mer ytelse/pris, koster ikke mye mer enn et 9800 pro. S-ATA harddisk koster omtrent det samme som en IDE, bare å sjekke prisene det... Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Eneste du må huske med sata er at XP ikke støtter det, dvs at hvis du skal installere XP på en sata disk må du innstallere egne drivere fra diskett under installasjon av XP. Lenke til kommentar
Zod|ac Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Vel, personen som skal ha pc-en trenger ikke alt så veldig supert. Skal bare brukes til film, musikk, internett og noen spill. Derfor trenger han ikke det beste skjermkortet. S-ATA disk? Vil det koste mye mer? Hvis du setter ihop S939 system istedet, så vil jo det være bedre med tanke på senere tid.. Oppgraderingen vil bli best lissom.. Da får du oxo støtte for PCI-e skjermkort (på noen hovedkort), som er nytt og raskere enn APG kortene.. På det beste kortet til Asus nå så får du jo nForce4 chipsetet oxo.. Det er bedre enn nForce3, nForce 3 er bedre enn K8T800 chipsetet oxo (som du velger).. Serial ATA er vel ikke stort dyrere.. 850,- for en 200gb Maxtor disk ellns.. S-ATA kablene operer raskere, så er de mye mindre & greiere oxo.. S-ATA kabel: IDE kabel: Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 S-ATA kablene operer raskere, så er de mye mindre & greiere oxo.. Riktig at de er raskere i teorien, men det fungerer ikke i praksis, siden begrensningen ikke ligger i kabelen men i harddisken. Lenke til kommentar
Zod|ac Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Eneste du må huske med sata er at XP ikke støtter det, dvs at hvis du skal installere XP på en sata disk må du innstallere egne drivere fra diskett under installasjon av XP. Har jo S-ATA disk selv, har aldri hatt problem med det sammen med Windows XP! Så det du sier er jo tull.. Isåfall må det være uten Servicepack 2.. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Man må ikke installere egne S-ATA drivere på alle HK. De nyeste Hk'ene har som regel ikke behov for dette. Jeg har MSI K8N NEO, det fungerer akkurat som en vanlig IDE hdd. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Eneste du må huske med sata er at XP ikke støtter det, dvs at hvis du skal installere XP på en sata disk må du innstallere egne drivere fra diskett under installasjon av XP. Har jo S-ATA disk selv, har aldri hatt problem med det sammen med Windows XP! Så det du sier er jo tull.. Isåfall må det være uten Servicepack 2.. Tull er det ikke men det gjelder ikke alle kontrollere les mer her http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=204514 Edit: Litt for sen der, hehe, men uansett mener jeg at man trenger å installere drivere på det via baserte hk-et som man her har tenkt å kjølpe. Endret 27. februar 2005 av Thorsen Lenke til kommentar
godal Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Hei. Skal gå til innkjøp av en pc med disse delene og lurte på om de passet godt sammen? Abit KV8Pro V1.1 Hovedkort Socket 754 K8T800PRO, SATA, GbLAN, ATX, Raid AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED In-Win S508 Midi Tower ATX Sort Kabinett m/350W Power Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched ValueRAM 512MB Samsung SpinPoint P80 120GB IDE ATA/133 8MB cache 7200RPM Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB AGP,ATI9800PRO,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail Sony DVD-brenner DWD22A10 IDE OEM White DVD+R/+RW and DVD-R/-RW (Dual Layer) Kan ikke bruke mer penger nå, så lurte bare på om de passet sammen før jeg kjøper. JA eller NEI. (dere kan forresten si ifra om jeg har glemt av noe ) Takker for alle svar. ville kjøpt 160 eller 200gb hd da det ikke koster mye mer, men veldig praktisk til o.l. nec nd352 er også å anbefale i forhold til dvd-brenner. ellers synes jeg det virker greit. ville nok heller ikke valgt det skjermkortet, men men. Lenke til kommentar
Zod|ac Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Eneste du må huske med sata er at XP ikke støtter det, dvs at hvis du skal installere XP på en sata disk må du innstallere egne drivere fra diskett under installasjon av XP. Har jo S-ATA disk selv, har aldri hatt problem med det sammen med Windows XP! Så det du sier er jo tull.. Isåfall må det være uten Servicepack 2.. Tull er det ikke men det gjelder ikke alle kontrollere les mer her http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=204514 Edit: Litt for sen der, hehe, men uansett mener jeg at man trenger å installere drivere på det via baserte hk-et som man her har tenkt å kjølpe. Aha, har dette hovedkortet selv.. Men takk for lenken, greit å vite.. *lese* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå