Gå til innhold

Flytte kretskort fra en disk til en annen?

Fat_ASS

Anbefalte innlegg

Vel jeg har nå for en stund siden klart å ødelegge min høyt verdsatte harddisk av type "seagate baracuda 7200.2 S-ATA 120GB disk! har sykt mye musikk å anna kule greier på den som jeg savner veldig, så derfor har jeg tatt vare på den i håp om å kanskje klare å fikse den igjen...

Det har seg sånn at når jeg ødela denne så bestilte jeg meg en ny Seagate barracuda disk av helt samme type som den gamle bare med 200GB i stede for 120GB!

Vet mest sannsynlig hva som er feilen med den ødelagte disken også!

Det har seg sånn at en dag jeg var med mine fetlete fingre inne i pc`en å skulle ta ut en gammel drit HD på 8GB så klarte jeg å dulte borti min kjære 120GB`er å da slå av en bitteliten del av hjørnet på en liten chip med 8 tagger på. siden har jeg ikke fått start på disken igjen! den går bare å hakker på en måte når jeg startetr pc`en å jeg kommer meg aldri fobi startscreenen i bios!

Har sett litt på min 200GB`er å funnet ut at kretskorte der er mer eler mindre akkurat lik kretskorte på min 120GB`er!Den lille chipen jeg slo av er i værtfall 100% lik å resten virker i værtfall helt likt!

Så det jeg lurte på var, om det kanskje var mulig å skru av kretskorte på min 200GB`er å sette det på 120GB`ern å starte opp å kopiere av alt som ligger på den å så flytte kretskorte tilbake igjen?? Har hørt at alle HD har en bios, men om det vil ha så evig mye å si på så like disker vet jeg jo ikke! noen som kanskje har et lite innspill??

Høres det mulig ut å gjøre det sånn jeg forklarer??

PS: beklager vis forklaringen min var litt kronglete men jeg gidder ikke å sette meg ned å formulere bedre..

Til moderator: Vis du har et bedre forslag på emnefelt så plz ikke steng tråden å heller si i fra til meg så skal jeg forandre... :)

Endret av Fat_ASS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...