Gå til innhold

Hjelp til valg av vannkjøling!

Anbefalte innlegg

Er helt fersk på vannkjøling, og skal ha meg noe "ordentlig".

Har et Lian Li PC6277B kabinett som utgangspunkt, samt en MIST 500W PSU. Kjører Adda 120mm viften som følger med kabinettet bak på 7v, og har en 12db Papst 80mm vifte forran HDD'ene.

Har sett litt på Microplex.no over hva de har som evt. passer best inn i dette kabinettet. Vurderer om jeg skal prøve og kutte ut et 120mm hull til i topp slik at jeg kan ha en 240 radiator der, men har ALDRI kutta i metall før, så er ganske nervøs for at det skal se for jævli ut.

Har prøvd og satt sammen noen sett selv, men er ganske usikker på hva som duger og hva som ikke duger. Vet heller ikke hvilke slanger og nipler jeg evt. skal ha til "den og den" radiatoren og CPU/GPU blokken osv.

Kom derfor fram til at dette komplette MIST Tsunami, Dual rad settet evt. var noe for meg, pluss en GPU blokk. (MIST sin til 9800/X800, 395,-). Havner da på 2795,- kr for hele greia.

Lurer på om det kanskje finnes bedre "custom" sett og få for den prisen?

Jeg er forøvrig ikke ute etter ekstrem-kjøling. Vil ha noe som er stillegående, men som også kjøler bra.

Hardwaren min består av:

Lian Li PC6277B

MIST 500w PSU

ASUS K8N-E Deluxe (S754)

AMD Athlon 64 3000+ (Newcastle)

ATI Radeon 9800 Pro (skal oppgraderes evt. til X800/6800GT senere)

2x512MB GeIL 2ns minne

Audigy 2 ZS

Raptor 74GB

Maxtor DM10 250GB

Maxtor DM9 80GB

Hadde vært flott med noen forslag!!

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er et greit sett det.

hvis du aldri noen gang har kuttet i metall burde du prøve deg litt med et gammelt kabiss eller noen plater, bare for å teste.

hoved kriterinene er at du tar det med ro og holder evt, dremelen eller stikksaga skikkelig, samt at det du kutter i ligger stabilt.

husk maskeringsteip ;)

lykke til

Lenke til kommentar

Hva med noe sånt: ¨

fra coolnsilent.no:

Danger Den - TDX Block Athlon64 kr 489,-

Danger Den Acetal MAZE4 GPU - ATI / Nvidia 449,-

C-Systems CSP X2 12v DC Pumpe pakke 778,- (her er det også lurt å kjøpe festebrakett til 109,-)

HW labs Black Ice Xtreme II 779.00,- (en av de beste radiatorene)

Primoflex 1/2" slange 39,- *3 (lurt med 3 meter)

Typhoon - Quad Reservoir 5 1/4" 299,-

Alt dette er 1/2" ID, så du trenger ingen overganger ;)

Lenke til kommentar
Hva med noe sånt: ¨

fra coolnsilent.no:

C-Systems CSP X2 12v DC Pumpe pakke 778,- (her er det også lurt å kjøpe festebrakett til 109,-)

Det oppsettet så jo greit ut. Men det er jo uten vifter og vifteregulering, så da blir det jo endel dyrere. Bråker den pumpen? vil ha en stillegående pumpe.

Hadde også vært fint med et oppsett fra Microplex sitt lager, da jeg kan bare dra ned på Digital Impuls her i Trondheim og hente/bestille de varene, så slipper jeg porto og slikt :)

Lenke til kommentar
Hva med dette kitet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123974&cks=PRL

Hvordan er det i forhold til det MIST Tsunami Dual-Rad kitet?

Noen som vet om tester av MIST Tsunami settene, evt. noen her på forumet som har dem? Er de tette?

Jeg liker ikke hurtig-koblingene til water-chill.. Hadde lekasje da jeg hadde settet (1 år siden)

Mist-settet er nok enda mer stillegåendde enn det settet med c-systems-pumpene er. C-systems bråker mer enn 8db som de er spesifisert toø. Mist-settet er jo bygget mtp. støy, så jeg tror det er bedre å satse på mist hvis det er hovedpoenget med vannkjøling for deg ;)

Lenke til kommentar
Hva med  noe sånt: ¨

fra coolnsilent.no:

Det oppsettet så jo greit ut. Men det er jo uten vifter og vifteregulering, så da blir det jo endel dyrere. Bråker den pumpen? vil ha en stillegående pumpe.

Hadde også vært fint med et oppsett fra Microplex sitt lager, da jeg kan bare dra ned på Digital Impuls her i Trondheim og hente/bestille de varene, så slipper jeg porto og slikt :)

har akkurat denne pumpen, og er veldig fornøyd så langt.... MEN lyden forplanter seg lett i chassiet, selv gjennom støydempematter og gummi++.. så jeg har rett og slett latt den henge i lufta ved å bruke litt 'korte' slanger og lar den lene seg inntil noen kabler... ikke en lyd å høre!!! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...