knutigro Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Hei, Mener jeg har hørt at det er mange som lagrer en backup av den ferdige windowsinstallasjonen med drivere, programmer etc., for senere å kunne reinstallere alt enkelt og greit om systemet skulle begynne å bli tregt. Det finnes sikkert et utall av poster om dette her på forumet med jeg vet ikke helt hva jeg skal søke etter? Er det noen som kan hjelpe meg med søkord, link eller en liten forklaring? knut Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Søk etter ghost og backup. Er selv etter samme som du er. Da jeg gikk på skolen for noen år tilbake viste læreren oss et program som jeg ikke helt husker navnet på. Programmet ble kjørt i dos(eller) og lagde et image\kopi av partisjonen du hadde OS op. Hadde vært artig å hatt dette årogrammet idag, ettersom du ikke kan kopiere c:windows uten videre. Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 hei. selv bruker jeg et program som heter Drive Image 2002 til denne jobben. har nå selv begynt å kjøre dette programmet fra disketter istede for fra harddisken da dette er litt enklere for min del. dette programmet er ganske enkelt. start opp programmet. marker at du vil lage et Image av disken. velg hvor du vil lagre backupen og hva du vil kalle den. når det er gjort så starter du prosessen. når den er ferdig så vil programmet gi en beskjed om at prosessen ble fullført. da må du starte maskina på nytt igjen å du kan jobbe med maskina som før, med en backup liggende enten på en cd eller på en annen partisjon på harddisken din. selv brukte jeg dette senest i dag og det funker like bra hver gang. HUSK: det er ikke særlig lurt å gjenopprette Imagene til en annen partisjon enn den partisjonen den ble laget av. f. eks du bør ikke gjenopprette Windows partisjonen din til noe annet enn C: hvis du f. eks gjenoppretter den til D: så kan dette skape mye krøll. (snakker av erfaring) PS: både Norton Ghost som blir nevnt og Drive Image koster penger. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) prøv " autostreamer " da kan du få med sp2 og div. : http://www.autopatcher.com/autostreamer.html Endret 27. februar 2005 av gaggen Lenke til kommentar
no name needed Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Jeg har selv prøvd ghost, men jeg får den ikke til å fungere. Kan det være fordi jeg har S-ATA harddisker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå