Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

lav hastighet på wlan pga lang avstand fra sender

Anbefalte innlegg

Jeg er student i Trondheim og bor innenfor rekkevidden til universitetets trådløse nett. Jeg har lovlig tilgang på nettet, men dersom jeg tusler over gata og hjem på hybelen blir signalene svake og ustabile. (varierer fra 0 til 1 Mbit) Jeg har en bærbar PC med innebygget trådløst nettverkskort.

Hva bør jeg gjøre for å få bedre signaler? Finnes det signalforsterkere/ eller rimelig nettverksutstyr jeg kan bruke for å få bedre signaler? Har lett litt på nettet og lurer på om en strategisk plassert Linksus Wusb11 kan være en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja.. Det er en god idé, men du kan jo også (dersom du har kunnskaper innenfor elektronikk) lodde på ei ekstern antenne (se ArticOCs prosjekt(er) :) ), og da kan du få en mye sterkere signalstyrke.

Jeg ville prøvd det som du sier, å kjøpe noe USB opplegg og deretter kanskje prøve å modde det og lodde på en antennekontakt eller noe..

Artikkel: Vi "modder" to WLAN kort Der han modder to nettverkskort av typen du stapper inn i laptop'en

Hjemmelagd BiQuad Der han mekker ei BiQuad antenne. Du finner forresten en guide til slikt i sticky'n på Nettverk.

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar

Vet du hvor senderene står? Du kan kontakte it-ansvarlig og be han om å flytte eller sette opp ett nytt punkt. Slik at du kan få bedre signal hjemme. Dette er jo den billigste måten da. Burde kanskje ikke si at det er DU som trenger signalene HJEMME. Men du kan jo sikkert finne på en god løsningn. ;)

Eller så er kanskje ett usb kort med strategisk plassering være tingen. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...