Gå til innhold

hva kan jeg få spilt på denne?

hazen

Anbefalte innlegg

jeg gir blanke f... i hl2 doom 3 og alt dette hhehe... har spilt de godt ut på desktopen min som jeg nå bytter bort mot denne laptopen. tenkte bare og ha noe litt eldere 3d spill og leke med på laptop...om gta 3 og max payne 2 går så er jeg mer en fornøyd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg gir blanke f... i hl2 doom 3 og alt dette hhehe... har spilt de godt ut på desktopen min som jeg nå bytter bort mot denne laptopen. tenkte bare og ha noe litt eldere 3d spill og leke med på laptop...om gta 3 og max payne 2 går så er jeg mer en fornøyd.

Hehe :thumbup:

Jeg er ganske så sikker på att du kan spille disse spillene på den lappisen!

Lenke til kommentar

Hehe :thumbup:

Jeg er ganske så sikker på att du kan spille disse spillene på den lappisen!

Max Payne 2: 32MB AGP graphics card with hardware transform & lighting support.

GTA: Vice City: 32MB video card with ("GeForce or better").

Mitt stalltips: Max Payne 2 kjører ikke i det hele tatt. GTA kjører men er uspillbart tregt (grafikkytelse på ca 1/3 av den originale GeForce).

Det ble spurt om hvilket desktopkort grakikkbrikken tilsvarte tidligere i tråden: Svaret er et halvt Radeon VE (1x3) med 64bits minnebuss på 166/100Mhz.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

qwert..........tror du har ingen anelse om hva du snakker om.... fikk laptopen litt tidligere og har nettop spilt en runde max payne 2....det gikk da glidende lett på medium\noe på high.. tror du bør sjekke ut litt mer før du sier noe. :yes::yes:

til dere som sa att det funket dere hadde rett :thumbup:

måtte bare laste ned omega drivere til maskinen og whoops så fungerte alt. hl2 gikk men bare på ca 25fps i dx7mode :no:

Fred ut :tease:

Lenke til kommentar

Mulig vi bare har forskjellige krav til spillbarhet. Selv synes jeg Vice City hakker litt i overkant på det 9200 jeg har i laptopen nå. Mener å huske at jeg hadde noe slikt som 25FPS i low detail-testene i 3DMark01 og i underkant av 15 i high (dette var med en 1.8 P4-M og 256MB for halvannet år siden). Husker at jeg prøvde Jedi Knight på den og syntes det gikk alt for tregt og at NOLF:2 demoen ikke ville kjøre.

Men som sagt: Om det virker bra nok for hazen er jo intet egentlig bedre.

Edit: Det ser ut til at det er mange spill som egentlig ikke *krever* HW T&L, selv om de sier at det gjør det (dumme NOLF:2 er et av de få som nekter å kjøre uten), men at det i realiteten mer mer som dette:

If you have a T&L capable video card with at least 32 MB of video RAM then you need at least:

* 800 MHz processor or better

If you have a non-T&L capable video card (an Intel Extreme Graphics or a Radeon 7000/VE Series) then you need at least:

* 2.0 GHz processor or better

Endret av qwert
Lenke til kommentar
Hva kan jeg spille på denne Netshop CL56en?

1 stk. CL56 barebone bærbar PC m/ATI 9700-128 15" SXGA+, 10/100, 56K, FW, DVD+/- RW (På lager 20+)

1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+)

1 stk. Intel Pentium M 745 1,8GHz FSB400 2MB CACHE "Dothan" (På lager 10)

1 stk. Standard 512MB 400 MHz (PC3200) SODIMM DDR Non-ECC SODIMM (På lager 20+)

1 stk. Standard 512MB 400 MHz (PC3200) SODIMM DDR Non-ECC SODIMM (På lager 20+)

1 stk. Seagate Momentus 100GB 5400RPM 8MB IDE ATA/100 2,5" 9,5mm ST9100823A (Ubekreftet 01.03.2005)

1 stk. Microsoft Windows XP Professional OEM Norsk versjon m/SP2 (E85-03026) (På lager 20+)

1 stk. Intel Wireless LAN Mini PCI Card ABG 11-54MBPs (På lager 20+)

Tror du vil kunne kjøre så og si alt!

Når det kommer til FarCry og Doom3 så vil du nok ikke kunne kjøre allverdens høy grafikk men nok til å kunne spille og nyte spillet :)

Lenke til kommentar

Sitter med en vakker IBM thinkpad 1 ghz og radeon 7000 er det vel som sitter i den, kan bare opplyse om at den kjører battlefield og gta helt greit. Kommer seff ikke til å oppleve noe særlig fps, men laveste oppløsning + grafikk så vil det meste funke greit altså, men helt enig med qwert at du burde starte med noen demo'er for å sjekke.

Og folkens, driiit i 3dmark, det er reel ytelse som gjelder....jada jada, vet at 3d2001 bruker grafikkmotorer fra ekte spill. Men sjekk det ut, kan nok komme noen overaskelser ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...