Tronsn Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Jeg har tenkt og kjøpe meg en ny spille pc til rundt 6000kr snart, og jeg villese om dette oppsettet så bra ut. Derfor ville jeg spørre dere. Jeg har OS, MUS, tastatur og skjerm i fra før. NEC ND 3520A - DVD±RW (±R dual layer) drive - IDE..................525kr WD Harddisk 200.0GB 7200RPM SATA 3.5" 8MB............................919kr Geil 512MB DDR PC3200 400MHz CL2.5 5nS 2.6-2.9V Value ..........569kr AMD CPU Athlon-64 3000+ S-939 1.8GHz 512kB Boxed.................1275kr Thermaltake TSUNAMI VA3000 Black Dual USB2 Audio Firewire & Speaker port WO/Power....................................................................................988kr Thermaltake 410W PurePower 12 cm Fan PFC Dual Sata Power connector Black.........................................................................................619kr Msi Mainboard S-939 nForce3 250GB ATX Audio Dual GbLAN IEEE1394 SATA Retail.........................................................................................1194kr =6088kr (dette er fra PS Data) Budsjettet er ikke så nøye men ville holde meg under 6500kr Ser dette bra ut? Er det noe jeg kan forandre på? Jeg er litt usikker på hovedkort og skjermkort. Takker for alle svar Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 ehm...ser bra ut... men, er jeg blind eller har du ikke skjermkort i det oppsettet? Når du legger til det kommer du godt over budsjettet ditt da... ...uansett så anbefaler jeg et nForce4-hovedkort og et PCI-E skjermkort...synes også corsair value ville vært et tryggere minne-valg...ellers så ser det bra ut...du kan jo vurdere en bZerk psu? Den ser veldig bra ut i et Tsunami! Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 nå er ikke jeg glad i nec , msi eller WD ... alle disse merkene har sviktet meg gang på gang. merker jeg har god erfaring med er samsung lg asus og maxtor. alle de andre har jeg hatt en eller annen form for problemer med... bl.a -2 korupte WD discer -2 dorlig fungerende msi HK necDVD brenner som ikke kan brenne cd/dvd fort- for da blir det korupt data på plata. derfor liker jeg ikke de merkene... kansje VELDIG tilfeldig.. men når 2 av 3 WD har tatt kvelden hos meg kan ikke jeg si jeg stoler på merket mer... Lenke til kommentar
Tronsn Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 oj skjermkort det var litt flaut og glemme. da hedde jeg tenkt på et 6600 GT det blir da rundt 7400kr er det noen ting jeg kan "kutte" ned på. Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 kan kutte ned på cpu, HK, skjermkort, minne og harddisk.. men om jeg ville gjort det er en annen sak.. skrap sammen de pengene du mangler og gå for det oppsettet der du Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) synes et 6600GT er et veldig godt valg...gå for PCI-E-utgaven og et nForce4-hovedkort! Om dette blir for dyrt kan du enten gå ned til et billig socket 754-hovedkort og en 2800+ cpu...(og et AGP 6600GT)...men, da mister du litt ytelse og en del oppgraderingsmuligheter... eventuelt kan du gå for et kabinett med innebygd psu...aopen 600b eller et Arctic Cooling Silentium....men, da mister du looken, og får en mye dårligere PSU! Endret 27. februar 2005 av krister461 Lenke til kommentar
Tronsn Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Jeg kan nok skrape sammen litt mer penger. Men hvilket nforce4-hovedkort er bra/best til oppsettet. Det burde ha gode oppgraderings muligheter. Jeg står ved Tsunamien men PSU jeg syntes den passet bra sammen med kabinettet. Edit Rammen: er Geil bra? eller skulle jeg ha satset på crucial, kingston eller twinmos Endret 27. februar 2005 av Tronsn Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 har asus a8n sli deluxe selv, og er storfornlyd...chipsett-viften bråker, men den styrer jeg med samme viftestyringen jeg bruker på kabinettviftene på tsunamien...(det trengs) Lenke til kommentar
Cheese_king Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 har hørt at Geil er veldi bra, men har ikke testa det selv da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå