Gå til innhold

Stripete bilder på ixus 40, defekt CCD?

Anbefalte innlegg

Når jeg tar bilder med ett nyinnkjøpt Ixus 40, så får jeg noen meget skjemmende striper over bildene. De synes spesielt godt mot ensfargede flater. Det blir også til tider rare farger med lang lukkertid. Eksempler følger under. Det første er ett utsnitt, det andre en forminskning.

feil.jpg

feil2.jpg

Bildene kan ses i sin helhet på:

Bilde1

Bilde2

Er det bare å sende inn kameraet? Litt av problemet er at jeg gjerne skulle ha hatt ett fungerende kamera på fredag. Cannon har vel ingen innbytteordning, som gjør at du får ett nytt i poten, og sender det gamle tilbake i samme pakke?

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager, men de bildene var rett og slett grusomme.

Send inn kameraet og krev nytt i expresspakke.

Jeg aner ikke hva som er galt, men har du prøvd med et annet minnekort?

Jeg har sett noe lignende en gang, men da med et smartmediakort som var ødelagt. (som bilde 2)

Lenke til kommentar
Beklager, men de bildene var rett og slett grusomme.

Send inn kameraet og krev nytt i expresspakke.

Jeg aner ikke hva som er galt, men har du prøvd med et annet minnekort?

Jeg har sett noe lignende en gang, men da med et smartmediakort som var ødelagt. (som bilde 2)

De rare fargene kommer bare en avogtil, så de har jeg ikke klart å reprodusere med ett annet minnekort. Men stripene kommer uansett hvilket minnekort jeg bruker (har riktignok bare 2 da).

AtW

Lenke til kommentar

Det spørs om du ikke har rett ang CCD. Men for sikkerhets skyld så ville jeg ha lånt meg et minnekort som man med sikkerhet vet er i orden. Det kan hende at minnekort som har vært oppbevart sammen, har fått de samme skader.

Men dette er en tynn, tynn teori. Det må innrømmes.

Historien min var et Fuji kamera som ble gjenglemt i en overopphetet bil i timevis. Begge minnekortene var da ødelagt. Jeg trodde kameraet var ferdig pga de underlige fargene på bildene, men heldigvis var det bare minnekortene som hadde levert inn tøflene. To stk. Et 32MB og et 128. Av forskjellig fabrikat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...