Gå til innhold

trenger man brannmur og a.v?

Anbefalte innlegg

Sitter ved en gammel bærbar som jeg kun bruker til surfing. Den er som sagt gammel, og jeg kjører win 2000 på den som funker finfint, men det går litt tregt hvis jeg kjører antivirus (nod32) og Sygate firewall.

less is more

Så jeg lurer på om jeg trenger brannmuren? Har slått av brannmuren og testa pc'en på div nettsteder (symantec, shieldup og sygate) der jeg får vite at alle portene er usynelig. Det er jo en brannmur i aksesspunktet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

klart man må ha Antivirus og brannmur på pc`en og ikke minst Antispyware program. Nod32 tar visst lite ressurser. prøvde Nod32 når jeg hadde Wink2k3 på min pc en gang i tiden, men jeg klarte liksom ikke å føle meg trygg med den jeg. så jeg bytta til NIS 2005 istede, men da måtte jeg også bytte OS da Win2k3 ikke takler NIS dessverre.

selv bruker jeg fortiden NIS 2005 på engelsk. denne fungerer veldig fint. men jeg skjønner at du ikke bør bruke denne på en så gammel maskin.

vil nok tro at NOD32 bruker mindre ressurser enn det AVG gjør. så jeg ville gått fo Nod32 på den pc`en det.

Lenke til kommentar
Hvorfor må man ha brannmur på PC-en når man allerede har det i aksesspunktet?

Det lurer jeg og på...

Har avinnstalert sygate(som forøvrig er en glimmrende brannmur). Kjører Nod32 nå uten at AMON (resident protection) er aktiv. Er det trygt, vil den fortsatt oppdage dritt fra enkelte nettsider? Kan jo nevne at jeg bruker Firefox :thumbup:

Lenke til kommentar
Har avinnstalert sygate(som forøvrig er en glimmrende brannmur). Kjører Nod32 nå uten at AMON (resident protection) er aktiv. Er det trygt, vil den fortsatt oppdage dritt fra enkelte nettsider? Kan jo nevne at jeg bruker Firefox :thumbup:

Den vil nok ikke oppdage de underveis. Men kjører du jevnlig scan, samt at du bruker hodet burde det ikke være noe problem. Ingen ulempe at du holder deg unna explorer heller ;).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...