SompOter Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Noen som vet hvordan jeg skal lage no båpelyd i min orginale Volvo 240 Glt med B23 motor? Trenger svar fort. Takk for alle svar Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 først tror jeg du må forklare hva en "båpelyd" er Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Regner med at du mener Popoff, altså "PYSSSJ" lyden? Ta en titt på følgende tråd for tips: Legge til pop-off på en bil med turbo Du finner sikkert mer om du søker Lenke til kommentar
SompOter Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 en båpelyd er det samme som er det låter mer av bilen.- det brommer mer.. er så kjedelig med orginal lyden. Det er ikke turbo.. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Grav innmaten ut av pottene eller kjøp et effektanlegg. Det første anbefales dog ikke. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Eller bare røsk ut alt av eksosanlegg bak grenrøret... Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Bare noen spørsmål. Hvor mye koster et effektanlegg og hvor kan man eventuelt bestille det fra? Lenke til kommentar
eab Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 6 lapper inklusiv montering og moms betalte en kompis av meg hos svendsen eksos. Var vel til en sierra sedan. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 6 lapper inklusiv montering og moms betalte en kompis av meg hos svendsen eksos. Var vel til en sierra sedan. Okey. Da til neste spørsmål. Hvordan er det med å få slikt godkjent og slike ting? Vet at jeg har lite peiling på slikt. Har selv tenkt på en Volvo 240 til førstegangs bil og vil da ha litt fetere lyd Lenke til kommentar
Bugbox Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Borr et par hull i bakpotten Lenke til kommentar
Ingebrigt Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Det er mange måter å få 'grommere' lyd ut av en bil, min personlige favoritt er å gi bakpotta et par runder med hagla, fortrinnsvis etter demontering fra bilen. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Gi'n gjerne litt rik blanding, så det popper og smeller fra røret Lenke til kommentar
eab Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Okey. Da til neste spørsmål. Hvordan er det med å få slikt godkjent og slike ting? Vet at jeg har lite peiling på slikt. Time til visning hos biltilsynet koster ca 500kr. Du møter opp, viser bilen (og modifikasjonene). Er det korrekt utført får du klarsignal og endringene skrevet inn i vognkort. Uff, enda en volvo i byen. Syns jeg ser 240'er og 2'er golfer uansett hvor jeg ser Har enda tilgode å se en fin (ungdomseid) 240 i trondheim, så her må du stå på og ikke "råne" opp bilen slik resten av folk gjør. Trådstarter: Lyden av en forgassermotor som drar på skikkelig er helt pervers, så dersom du har det må får du prøve å få fram den lyden mest mulig Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 får å få båååpe lyd ... skaff deg konisk luftfilter! =) da båper det! Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Noen som vet hvordan jeg skal lage no båpelyd i min orginale Volvo 240 Glt med B23 motor?Trenger svar fort. Takk for alle svar En del gode forslag her.. Jeg ville dratt på f.eks bilXtra eller mekonomen og kjøpt en bit 2,5" eksos rør, eksosklammer og noen "skjøteadapere". Jekket opp bilen skrudd vekk første lyddemperen, kappet ut en bit av eksos røret slik at det blir like langt som lyddemperen, og satt inn røret i stedet.. La de bakre potta være der foreløpig, nå kan du test kjøre litt, blei det ikke nok lyd for deg så kan du gjøre det samme på bakpotta di... Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Vil anbefale luftfilter! Det hjalp bra i mitt tilfelle! Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Hallo?? For en gjeng tullinger - et sett med effektanlegg til volvo 240 koster 1800 kr på Mekonomen og monteres på en liten time med minimalt av verktøy.. Det trenger IKKE vises på biltilsynet. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Så hissige vi er i dag aurstad. Men det er riktig at effektanlegg ikke trenger godkjenning på biltilsynet. Effektanlegg av typen supersprint koster nok 6000,-+ med grenrør og full pakke, så Mekonomen/bilXtra alternativet er nok mer lønnsomt ja. Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) fyr opp turbotrykk og monter dump....... gjerne også fet eksos EDIT: Så akkurat at du hadde skrevet at det ikke var turbo, overse mitt svar Endret 29. mars 2005 av ebso86 Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Båpelyd? Var det en skrivefeil eller dialekt? Som Dan Stamnes påpeker får du jo faktisk Bååååppe- lyd med annet eller åpent luftilter. Hull i potta gir i tillegg til litt effektap lyden av.... tja.. hull i potta Ærlig talt, hvor kult er det med en sur gammel Volvo med ødelagt eksosannlegg, Jeg sjønner ikke hva som er kult med det. Greit, så er det festlig å høre på de første 5 minuttene, etter det er det jo ikke annet enn en plage. Men men, hver sin smak. Vil i alle fall anbefale deg et effektanlegg, i den grad det er mulig å få kul lyd i en sånn bil original, er det din beste mulighet, og evnt da sammen med annet luftfilter, vil det kunne ha positiv innvirkning på effekten også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå