nissengtr Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Jeg har en P4 2,8GHZ prossesor FSB800 S478 . Å jeg driver å klokker den, men lurer fært på hva den VCoren gjør for no. Vist man setter den opp vil prossesorden gå no raskere da? Merka at tempraturen steg en del. Bør den stå på auto ell?? Lenke til kommentar
tbend Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Tja, 1,55 er std om det er en Northwood. Vcore er strømmen til CPU, ikke overstig 1,7 Lenke til kommentar
laerda Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Tja, 1,55 er std om det er en Northwood. Vcore er strømmen til CPU, ikke overstig 1,7 Er ikke VCore spenningen? Det er det jeg har trodd. Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Vcore er spenningen ja. Jo mer spenning jo mer strøm, jo mer varme, men man klarer som regel å presse ut flere MHz. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Vcore = Volt Core ___ EDIT: Vist man setter den opp vil prossesorden gå no raskere da? Ikke mye. Stort sett bare temperatur. Hvis du merker at systemet blir ustabilt under klokking burde du sette Vcore opp, sørger for stabilitet. Endret 27. februar 2005 av Fur Lenke til kommentar
moray Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Jo, det er spenningen. Core = kjernespenningen, altså kjernespenningen. V = Volt. Lenke til kommentar
nissengtr Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 oki, men jeg har en Prescott. der står det at std VCore er 1.4. Stemmer det?? Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Tja, 1,55 er std om det er en Northwood. Vcore er strømmen til CPU, ikke overstig 1,7 Vcore er spenningen til CPUen ja. Absolutt ikke 1.55V som er standard, det ER 1.525V som er stock/standard. Endret 27. februar 2005 av Deuce Lenke til kommentar
laerda Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Vcore = Volt Core___ EDIT: Vist man setter den opp vil prossesorden gå no raskere da? Ikke mye. Stort sett bare temperatur. Hvis du merker at systemet blir ustabilt under klokking burde du sette Vcore opp, sørger for stabilitet. Viss ikke Prosessoren blir så varm at den tar kvelden da. Man må prøve å finne en balanse. Høy nok spenning for å få stabilitet, men samtidig lav nok til at temperaturen ikke blir for høy. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Vcore er strømmen til CPU, ikke overstig 1,7 1,7 er det magiske tallet ja. Hadde en celly på over 1,7 en lang stund. Den døde Når du skal overklokke fin cpu, så øker du FSB helt til det ikke er stabilt lenger, så øker du Vcore til det blir stabilt. Slik fortsetter du og får forhåpentligvis en god overklokk. Men pass på temraturen, og ikke overstig 1,7V alt for lenge Lenke til kommentar
nissengtr Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 ok, men hva er det man merker når man har overklokka så mye at det blir ustabilt, hva er det som skjer liksom?? Har klokka min 2.8 E GHZ til 3.20 GHZ og VCore på 1.5. Er det noen som veit om jeg kan klokke den høyere?? Har ganske godt med kjøling så det er ikke no problem!! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Du merker at den plutselig restarter, får bluescreen eller "henger seg". Klokk så langt at det stopper, så klokker du litt ned Prøv og feil, eneste som funker. Stabiliteten kan du teste med prime95 . Herr Brun Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) Du skal ikke sammenligne vcoren med Northwood som flere andre gjør. Prescotten ligger rett rundt 1,4 volt, kan variere litt fra modell til modell. Så opp til 1,55 er nok tett mot maks med god kjøling. Samtidig skal en også huske på at Prescotten trekker noe mer strøm enn Northwooden, og det kan være aktuellt å sette på kjølere på mossene. Ved klokking. Sett memory til 3:2, så ikke minnet er flaskehalsen. 1. vcore=auto. Øk PSB gradvis til systemet blir ustabilt. Skriv av tallet. 2. Øk vcore gradvis, med samme FSB til systemet blir stabilt igjen, dog ikke mye over 1,5. 3. Og så fortsetter du videre i samme trend. Så til slutt tar du minneinnstillingene med 1:1 i forholdet igjen. Har du ett billig minne, kan det sette en god stopper på klokking. Edit: Skrivefeil. Endret 18. mars 2005 av hertugen Lenke til kommentar
tbend Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Kjører faktisk nå 1,725 volt på min uvillige 3,2nw. Så når jeg pauser Folding så skjer dette :!: (volt) Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Jo mer spenning jo mer strøm, jo mer varme, men man klarer som regel å presse ut flere MHz. Hva får deg til å tro at strømmen stiger sammen med spenningen ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå