Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 jepp veit at de klokker best, men jeg funderer litt på om det er verdt det, eller om jeg skal vente til sommeren å heller oppgradere hele systemet mitt, noe jeg skal uansett Et "ekstensielt" spørsmål det der... Om det lønner seg å oppgradere er vel rent økonomisk sett aldri tilfellet.. Dersom vi snakker om hva man må.. utifra "behov", manisk jakt på noe som er bedre enn det man har nå... da lønner det seg alltid å oppgradere... Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 hehe, ja. men er det noen som veit om xfx selger kort med 256mb ram? har bare sett fra gainward hittil, og som de fleste sikkert har fåt tmed seg er ikke det favoritt produsenten min akkuratt Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Har bestilt MSI sitt 6600GT, hadde Radeon 9600XT før. Kan gi tilbakemelding på hvor stor ytelsesforskjellen er hvis du ikke har det alt for travelt . Spurte om tidligere her på forumet om det var vits i å kjøpe 256MB istedenfor 128MB, og det var en som svarte at siden prisforskjellen ikke var så stor (rundt 100kr på komplett.no) så var det med 256MB minne klokket litt lavere elns. Men tror man vil ha et mye mer fremtidssikret kort med 6600GT uansett Lenke til kommentar
Dastardly Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Når du klager over at du ikkje kan kjøre med max detaljer på den skjermen du har nå, og har lyst til det så er det vel soleklart at det er vits i å bytte til ett 6600GT kort? Selv om du ikkje kan kjøre høyere oppløsning pga liten skjerm så vil du ihvertfall kunne kjøre med alle settinger på max, og kose deg med bedre grafikk. Klin til Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Selv om du ikkje kan kjøre høyere oppløsning pga liten skjerm så vil du ihvertfall kunne kjøre med alle settinger på max, og kose deg med bedre grafikk. var noe sånt jeg tenkte, så kunne jeg hvertfall ha på litt mer aa og af enn jeg kan med 9600xt Kan gi tilbakemelding på hvor stor ytelsesforskjellen er hvis du ikke har det alt for travelt hehe vi får se Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) vel jeg har byttet fra 9600XT til 6600GT for noen uker siden å jeg må si at forskjellen var enorm!! sinnsykt stor forskjell! er å annbefale! men så er jo jeg en som tåler 1024*786 i oppløsning på spill også da så i forhold t det gamle 800*600 jeg brukte på spill med 9600 korte for å få med mest mulig eyecandy så er dette en kjempe forskjell! EDIT: kan ta som et eksempel med "rome total war" da jeg måtte kjøre på 800*600 å på aller laveste grafikken å enda gikk det på rundt 1 FPS i store slag med rundt 6000+mann! Nå kjører jeg på 1024*786 med ellers alt av eyecandy på fult å det kjører smertefritt.... Endret 27. februar 2005 av Fat_ASS Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 jeg kjører rome med mye fult nå med 9600xt kortet da 60% er på best grafikk mens resten er på medium... men det hadde vært sikklig digg å ha alt på fullt! Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) jeg kjører rome med mye fult nå med 9600xt kortet da hmm.gif60% er på best grafikk mens resten er på medium... men det hadde vært sikklig digg å ha alt på fullt! Kjørte også glatt med bare 1000-2000 mann på brette! men hadde ikke kjangs vis det ble mer! å vis det var i byer så var det helt uutholdelig... EDIT nå skal det sies at jeg ikke har prøvd det nye korte når jeg angrep en by da jeg ha blitt litt lei spillet men har spilt med godt over 6000 mann på slagmarken... Endret 27. februar 2005 av Fat_ASS Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 har bare sett fra gainward hittil, og som de fleste sikkert har fåt tmed seg er ikke det favoritt produsenten min akkuratt Har du selv personlig efaring med Gainward? Ser ut som som at ditt "hat" mot Gainward er kommet at noen få negative poster om de her på forumet. Ser ingen grunn til å prøve de, for å efare selv hvor gode/dårlige de er. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) HAHA, Denne posten sier alt........... Med nesten 2000 innlegg på skjermkortforumet, bør du virkelig holde deg for godt til å spørre om dette............ Endret 27. februar 2005 av LoveAmiga Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Ser ut som som at ditt "hat" mot Gainward er kommet at noen få negative poster om de her på forumet. jeg har hatt 2 gainward kort, begge "døde" men det ene gikk fortere enn akseptablet-under 2 måneder Med nesten 2000 innlegg på skjermkortforumet, bør du virkelig holde deg for godt til å spørre om dette ...eneste måten for å lære er å spørre veit du. sprø man ikke blir man ikke noe klokere. jeg har aldri lest om noen som har hatt samme "problemet" som meg, å da kan jeg seffølgelig ikke vite svaret heller. hvis du tenker før ud poster kan det nok hjelpe litt Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Sant d, men det går jo an å tenke litt logisk da. Tror du virkelig at du får noen svar som sier; Nei, det er ikke noen vits å oppgradere. Et 9600 kort er like bra som et 6600 GT på denne oppløsningen? Et 9600 kort klarer jo ikke akkurat så mange spill på max i denne oppløsningen. Men, et 6600 GT klarer heller ikke alle, bare så det er sagt Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Uansett hvordan du snur å vender på det. Det er ENORM forskjell fra 9600 til 6600GT (gikk den veien selv) Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Tror du virkelig at du får noen svar som sier; Nei, det er ikke noen vits å oppgradere. Et 9600 kort er like bra som et 6600 GT på denne oppløsningen? nei, men det er flere som har sakt at de ikke er sikre på om det er noe mening ved å oppgradere siden jeg ikke får høyere oppløsning, og det var det jeg lurte på! Et 9600 kort klarer jo ikke akkurat så mange spill på max i denne oppløsningen. Men, et 6600 GT klarer heller ikke alle, bare så det er sagt det er jeg smertelig klar over, men så lenge jeg får litt mer eyecandie så er jeg fornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå