arcen Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Som derer skjønner, jeg har kjøpt et chieftec dragon mid. Men problemet er at jeg ikke har nok ledinger fra strømforsningen, og dermed kan jeg ikke koble til alt jeg trenger. Vær vennelig og forklar meg. Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Du kan kjøpe slik "splittere/delere" Splitter Det er UV da, men det burde ikke skade! Eller en helt vanlig en: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=DI12S Endret 27. februar 2005 av tøbbi Lenke til kommentar
arcen Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Om jeg skulle hatt ei vanelig, drevkabel fra den siste linken. Hvordan kobler jeg på til strømforsyingen ? Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Du kobler den bare til en annen strømkontakt som du har i pcen! Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Heisann. Løsningen kan være en Y-Splitt for 5,25" kontakter (koster som regel 30 kroner eller noe), men selv har jeg hatt erfaring med dårlig kontakt i disse, noe som har ført til at disker har skrudd seg av og på og at maskinen deretter har hengt seg. For å kunne kjøre 2 PSUs på en gang, kan du mekke en lur løsning med et relé som gjør slik at når PSU1 står på, så står PSU2 på. Det jeg har gjort, er at jeg har kobla det slik at sålenge strømmen til PSU2 er på (bryteren bak), så står det på. Så er det bare å koble til PSU2, og styre dette med Strømbryteren bakpå.Men det blir tuklete hvis du skal ha begge PSUene INNI kabinettet :/ Da må du til med dremelen Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Eller bare kjøpe en splitter på biltema som nevnt før. Lenke til kommentar
arcen Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 [ReXor] hørtes bra ut, men skjønnte ikke _helt_ hva du mente, forklar en gang til, er du snill . Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Okay. Du har den ATX-pluggen med ca 20 kontakter eller noe. Du tar en ledning imellom to av disse ( guide ) Og så lenge den kontakten er der, vil PSUet stå på (MITT er slik at så lenge den er der, så står det på, men det finnes også de der ledningen bare funker som en av/på-impuls). men du bør aldri blande komponenter som grafikkort på et PSU og hovedkort på et annet. Det kan fort by på trøbbel. Anbefales helst kun for HDDer/Optiske enheter Edit: Vær nøyaktig og ikke ta feil! Den "paperclip"'en / ledningen eller hva enn du evt. kommer til å bruke, skal mellom den grønne ledningen og en svart. Lykke til Edit2: Her er opplegget mitt (274KiB) Endret 27. februar 2005 av [ReXoR] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå