Gå til innhold

Hvordan koble på to PSU på et kabinett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann.

Løsningen kan være en Y-Splitt for 5,25" kontakter (koster som regel 30 kroner eller noe), men selv har jeg hatt erfaring med dårlig kontakt i disse, noe som har ført til at disker har skrudd seg av og på og at maskinen deretter har hengt seg.

For å kunne kjøre 2 PSUs på en gang, kan du mekke en lur løsning med et relé som gjør slik at når PSU1 står på, så står PSU2 på.

Det jeg har gjort, er at jeg har kobla det slik at sålenge strømmen til PSU2 er på (bryteren bak), så står det på.

Så er det bare å koble til PSU2, og styre dette med Strømbryteren bakpå.Men det blir tuklete hvis du skal ha begge PSUene INNI kabinettet :/ Da må du til med dremelen :dremel::)

Lenke til kommentar

Okay. Du har den ATX-pluggen med ca 20 kontakter eller noe. Du tar en ledning imellom to av disse ( guide )

Og så lenge den kontakten er der, vil PSUet stå på (MITT er slik at så lenge den er der, så står det på, men det finnes også de der ledningen bare funker som en av/på-impuls).

men du bør aldri blande komponenter som grafikkort på et PSU og hovedkort på et annet. Det kan fort by på trøbbel.

Anbefales helst kun for HDDer/Optiske enheter :)

Edit: Vær nøyaktig og ikke ta feil! Den "paperclip"'en / ledningen eller hva enn du evt. kommer til å bruke, skal mellom den grønne ledningen og en svart. Lykke til :thumbup:

Edit2: Her er opplegget mitt (274KiB)

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...