Gå til innhold

Rock på stavangersk/jærk, bedre enn resten?

GolfBag

Anbefalte innlegg

Det er jo stor, eller i hvert fall litt forskjell på f.eks stavangersk og "bondegårdsk"

Kan omtrent sammenlignes med ruten til jærbanen (togbanene på jæren :) og stavanger ) jo lenger mot stavanger du kommer jo "penere" blir dialekten. Når du nærmer deg Bryne og utover i Hå blir det mer bondegård-dialekt og når du kommer til Egersund blir det bare tregt og rart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ei venninne sendte meg en låt av noe kalt "Tønes". Artisten, evt. bandet, er fra området rundt Egersund og nedi der. Bortsett fra at jeg ikke forsto halvparten av hva fyren sang om, så var det litt moro. Enda morsommere ble det da jeg fant tekster og kunne følge med. :)

Personlig synes jeg det burde være skuddpremie på Tønes....

Lenke til kommentar
Ei venninne sendte meg en låt av noe kalt "Tønes". Artisten, evt. bandet, er fra området rundt Egersund og nedi der. Bortsett fra at jeg ikke forsto halvparten av hva fyren sang om, så var det litt moro. Enda morsommere ble det da jeg fant tekster og kunne følge med. :)

Personlig synes jeg det burde være skuddpremie på Tønes....

Jeg er faktisk ganske enig...

Lenke til kommentar

Uff, Tønes *grøsse*

Nei, i mine ører, er Stavangersk den peneste dialekten du kan få, aldri skjønt meg på mine medtrøndere som ikke forstår den vakre dialekten, og jærsk er heller ikke så verst.

Når det kommer til musikken, foretrekker jeg vel Kaizers fremfor de fleste fra Rogaland, selv om Mods, Leif & Kompissane og Vamp også rocker villt.

Ellers er det dårlig med norsk rock som duger skikkelig.

deLillos

Jokke

Gåte

DumDum Boys

er de eneste som ikke kommer fra den herlige delen av landet (Kjent som Rogaland, burde i grunn vært eget land det. Taxfree er en fin ting) som lager god, norsk rock.

Punktum finale

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...