A_O Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Den siste uken har datamaskinen laget en annerledes, grovere lyd når jeg setter den på. Dette varer i 4-6 minutter, og deretter går den tilbake til sin vanlige støy, avbrutt av korte tilfeller (2-4 sekunder hvert 15. - 30. sekund; dette kan vare en god stund) av den samme "brummingen". Jeg mener at lyden er noe av den samme som jeg opplevde da en harddisk gradvis takket for seg for en stund siden, men den gang var den meget ustabil i lang tid før jeg byttet den ut. Denne harddisken er betraktelig yngre (i overkant av to år,) og det er intet - bortsett fra lyden (som jeg heller ikke kan si med sikkerhet at kommer fra harddisken) - som tyder på at noe er galt. Jeg har ikke foretatt noen endringer i det siste, og maskinen har ikke kommet til skade. Bør jeg bekymre meg og/eller foreta meg noe? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Slitte vifter lager ofte slike lyder når de er kalde. Du kan forsøke å gi den en liten dråpe olje, eller bytte til ny vfte av bedre kvalitet. Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Slitte vifter lager ofte slike lyder når de er kalde. Du kan forsøke å gi den en liten dråpe olje, eller bytte til ny vfte av bedre kvalitet. Jupp høres ut som et vifte problem! både jeg og dama har hatt slike problemer! hu har hatt det på HK vifta å jeg på skjermkortvifta! Lenke til kommentar
A_O Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Takk for tipsene; jeg får forsøke med litt olje. Dersom det ikke hjelper, har jeg hastverk med å erstatte viften? Jeg antar at prosessoren ikke har særlig godt av en vifte som ikke fungerer slik den skal, men hvor kritisk er det? Er det en enkel måte å avgjøre hvilken vifte (hovedkort eller skjermkort) som er problemet? Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 tviler på at du har hastverk! dama sin pc`bråket slik i over to år før jeg bytta! å da virket ennå viftene fint! Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Er det en enkel måte å avgjøre hvilken vifte (hovedkort eller skjermkort) som er problemet? Vis du hadde brukt hue ditt litt så hadde du fort funnet ut at man kan bare stoppe viftene en om gangen i et par sec med fingeren for å høre hvilken som bråker... Lenke til kommentar
A_O Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg forstår at den metoden kan benyttes, men jeg er ikke særlig begeistret for å rote med elektriske apparater når de er skrudd på. Jeg får se hva jeg kan få til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå