Gå til innhold

Er divx codec en fri vare?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, du anbefaler Ace Codec Pack. Er dette et vanlig codec? Jeg skal selge et større antall cd-rom med bla. filmklipp, her har jeg tenkt til å legge ved codec slik at det er mulig å bruke cd-rom'en for de som ikke har divx eller xvid codec. Jeg går ut i fra at Xvid og divx codec kan lastes ned på forskjellige steder. Jeg trenger en nedlasting som går raskt og feilfritt, minst mulig komplikasjoner... Hvor kan jeg gjøre det?

Og er det noen som har tips om hvordan jeg bør legge ved codec på cd-rom slik at det blir enklest mulig for brukeren å installere codec'n?

Endret av Kestrel
Lenke til kommentar
Og er det noen som har tips om hvordan jeg bør legge ved codec på cd-rom slik at det blir enklest mulig for brukeren å installere codec'n?

Du bør gå for XviD - og leggje ein XviD-install-fil med. Om du leggjer med GPL-lisensen og ei tekstfil

som forteller folk kor dei kan laste ned XviD-kildekoden er det òg 100% lovleg å leggje XviD-kodeken

med på denne måten. Legg du med DivX eller ein anna propitær kodek kjem du i ein verre situasjon -

ei gråsone.

Dessuten gjer jo XviD ein MYKJE betre jobb (kjelde: http://doom9.org) enn det DivX gjer. Alt er betre

med XviD så og seie.

Redigert: XviD-install-fila er rundt 500kb, ingenting. Og alt ein trenger å gjere i Windows er å trykke

på fila og trykke «next». Tada. Installert.

Endret av Velmont
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...