Gå til innhold

Hjelp til vindu i siden av mitt kabbis!

Anbefalte innlegg

HEI! Er en fersking når det gjelder sidedører osv.... Har et in-win 710 kabb som jeg gjerne skulle ha fiksa et rektangulært vindu i. Jeg har fått med meg at selve vinduet skal være av plexi. Men hvordan fikser jeg slik at det blir pene kanter og ikke minst at det blir rett og så videre. Kanskje noen hadde giddi å lage en liten guide. Trenger det sårt. Har lest gjennom hele case moddings forumet og føler meg fortsatt litt usikker på hvordan jeg skal skjære hull og plassere plexiet!

Endret av fader
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HEI! Er en fersking når det gjelder sidedører osv.... Har et in-win 710 kabb som jeg gjerne skulle ha fiksa et rektangulært vindu i. Jeg har fått med meg at selve vinduet skal være av plexi. Men hvordan fikser jeg slik at det blir pene kanter og ikke minst at det blir rett og så videre. Kanskje noen hadde giddi å lage en liten guide. Trenger det sårt. Har lest gjennom hele case moddings forumet og føler meg fortsatt litt usikker på hvordan jeg skal skjære hull og plassere plexiet!

det finnes allerede en finfin guide her

skjekk litt rundt før du poster.

Lenke til kommentar

jeg skulle mene at det var ganske grundig forklart i guiden.

til å lage hull i plexi anbefaler jeg dremel eller stikksag, til sistnevnte anbefaler jeg deg å passe på at stikksaga du bruker har muligheten for å stille hastigheten for at ikke plexiglasset skal bli for varmt og smelte

og samme verktøy til sidedøra.

hvis du bruker stikksag trenger du en fil med en flat side og en rund,

jeg pleier å si at fila er det viktigste verktøyet (dette slipper du med dremel da)

men du må rett og slett bare prøve deg fram og lære.

vanskeligere er det ikke, bare ikke vær redd for å prøve.

Lenke til kommentar

men det jeg lurer på er hvordan jeg skal lissom feste plexien. Skal den limes på på baksiden eller skal jeg bruke en slik monteringsliste jeg får kjøpt på microplex? Takker for all hjelp Rykende_kaffe selv om det kanskje ikke ser sånn ut på den andre posten min :blush:

Endret av fader
Lenke til kommentar

På en stikksag er det vel noe du kan stille som gjør at du får en bein strek? Er det på pappa si. Siden det muligens er din første casemod så blir det jo kanskje ikke 100% bra men man lærer jo så lenge man lever :w00t: Lykke til :yes:

EDIT: Tror du kan få det ganske bra til ved å følge en blyantstrek, bare ikke ha for dårlig tid!

Endret av notalive
Lenke til kommentar

har et gammelt hp kabb som jeg skjemmer meg over, prøver vel på dette først! Bare jeg ikke bli grepet av situasjonen og kutter hele HP kabbisset i filler! :p

Hmmm.... Bein strek sier de? Uten noe dritt *Tusle ned til naboen og smile pent mens jeg spør om hjelp*

Men tenkte kanskje det hadde vært fett å skru på plexiglasset utapå

( http://www.bit-tech.net/article/94/2 )

Eller gjør jeg det veldig mye vanskeligere for meg selv da?

Lenke til kommentar

slenger ut bilde! Skal opp til naboen i dag og se om han kan hjelpe meg litt. Håper han er hjemme. Men anngående ventilasjon, på sideplata er det en hel del hull som sørger for ventilasjon, må jeg bårre hull i plexien eller? Tror de er der for at lufta fra cpu vifta ikke skal bli værende igjen inni kabinettet. Så hva gjør jeg med det? Takk for all hjelp hittil!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...