Chris_lox Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) HEI! Er en fersking når det gjelder sidedører osv.... Har et in-win 710 kabb som jeg gjerne skulle ha fiksa et rektangulært vindu i. Jeg har fått med meg at selve vinduet skal være av plexi. Men hvordan fikser jeg slik at det blir pene kanter og ikke minst at det blir rett og så videre. Kanskje noen hadde giddi å lage en liten guide. Trenger det sårt. Har lest gjennom hele case moddings forumet og føler meg fortsatt litt usikker på hvordan jeg skal skjære hull og plassere plexiet! Endret 27. februar 2005 av fader Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 HEI! Er en fersking når det gjelder sidedører osv.... Har et in-win 710 kabb som jeg gjerne skulle ha fiksa et rektangulært vindu i. Jeg har fått med meg at selve vinduet skal være av plexi. Men hvordan fikser jeg slik at det blir pene kanter og ikke minst at det blir rett og så videre. Kanskje noen hadde giddi å lage en liten guide. Trenger det sårt. Har lest gjennom hele case moddings forumet og føler meg fortsatt litt usikker på hvordan jeg skal skjære hull og plassere plexiet! det finnes allerede en finfin guide her skjekk litt rundt før du poster. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 hmmm.... tok edit på at jeg hadde lest alt dette med forsatt er litt usikker på kapping, kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 kanskje en liten walktrough guide, trenger seriøst hjelp! Er møkk lei det kabinettet uten en måte å se hva som er på innsiden! Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 jeg skulle mene at det var ganske grundig forklart i guiden. til å lage hull i plexi anbefaler jeg dremel eller stikksag, til sistnevnte anbefaler jeg deg å passe på at stikksaga du bruker har muligheten for å stille hastigheten for at ikke plexiglasset skal bli for varmt og smelte og samme verktøy til sidedøra. hvis du bruker stikksag trenger du en fil med en flat side og en rund, jeg pleier å si at fila er det viktigste verktøyet (dette slipper du med dremel da) men du må rett og slett bare prøve deg fram og lære. vanskeligere er det ikke, bare ikke vær redd for å prøve. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) men det jeg lurer på er hvordan jeg skal lissom feste plexien. Skal den limes på på baksiden eller skal jeg bruke en slik monteringsliste jeg får kjøpt på microplex? Takker for all hjelp Rykende_kaffe selv om det kanskje ikke ser sånn ut på den andre posten min Endret 27. februar 2005 av fader Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 plexi glasset fester du vanligvis enkelt og greit med lit på innsiden av kabinettet. eller du kan bruke list som ser litt penere ut eksempel på list hvis du skal lime så bare skjærer du ut plexi litt større enn hullet, så limer du med f.eks. silikon på innsiden av kabinettet. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 men er dette veldig vanskelig, må ikke hulle være veldig riktig tilkuttet hvis dette skal gå`? Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 hvis du skal bruke list blir det litt pirkearbeid ja. jeg råder deg til å bare bruke lim enkelt og greit Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Okay, så jeg legger sidedøra mi ned på en skjærebenk og måler opp, men hvordan får jeg linjene HELT rette!? Legger en trekloss eller linja nedover som jeg skjærer etter? Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 du bør bruke linjal til strekene, lag først viduet med rette kanter så legger du et kopp eller lignende mellom linjene og tegner av så du får runde og fine kanter. (heter kansje ikke kant når den er rund men whatever) Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 ja, men når jeg skal begynne å skjære er det ikke lurt å ha noe sånt at saga går rett? som foreksempel en fastteipa, ? Lenke til kommentar
notalive Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) På en stikksag er det vel noe du kan stille som gjør at du får en bein strek? Er det på pappa si. Siden det muligens er din første casemod så blir det jo kanskje ikke 100% bra men man lærer jo så lenge man lever Lykke til EDIT: Tror du kan få det ganske bra til ved å følge en blyantstrek, bare ikke ha for dårlig tid! Endret 27. februar 2005 av notalive Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 har et gammelt hp kabb som jeg skjemmer meg over, prøver vel på dette først! Bare jeg ikke bli grepet av situasjonen og kutter hele HP kabbisset i filler! Hmmm.... Bein strek sier de? Uten noe dritt *Tusle ned til naboen og smile pent mens jeg spør om hjelp* Men tenkte kanskje det hadde vært fett å skru på plexiglasset utapå ( http://www.bit-tech.net/article/94/2 ) Eller gjør jeg det veldig mye vanskeligere for meg selv da? Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 du gjør det vanskeligere for deg selv for da må du drive å lage hull til skruer/bolter eller hva du nå skulle festet med pluss at du da måtte skjært ut plexiglasset mye mer nøyaktig. men det hadde uansett ikke blitt like pent, gå for lim på innsida du Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 okay, da blir det liming på innsiden, men hvis man legger neon wire rundt kantene på innsiden, blir hele plexien lyst opp da, eller klarer 2 x 30cm kald katoder dette bra? Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 2 30 cm katoder klarer det mer enn bra nok Lenke til kommentar
notalive Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Sleng inn et bilde når du er ferdig da, og igjen lykke til Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 slenger ut bilde! Skal opp til naboen i dag og se om han kan hjelpe meg litt. Håper han er hjemme. Men anngående ventilasjon, på sideplata er det en hel del hull som sørger for ventilasjon, må jeg bårre hull i plexien eller? Tror de er der for at lufta fra cpu vifta ikke skal bli værende igjen inni kabinettet. Så hva gjør jeg med det? Takk for all hjelp hittil!!! Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 PCen overlever nok uten hullene, men temperaturen går kanskje litt opp. Hvis du har kabinettvifter gjør det ikke så mye om det ikke er hull der, men du kan jo lage noen hvis du vil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå