Juno* Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Hei, endelig fått regga meg på hw.no jeg og Jeg flytter forhåpentligvis til England til høsten, for å studere musikk. I den sammenheng vurderer jeg å skifte fra pc til mac, da så og si alt av musikkrelaterte ting går på mac der. Er litt usikker på hva som passer meg best og hvilke muligheter jeg har med mac, så hvis noen har tid til å svare på noen av spørsmålene ville jeg blitt glad. Stasjonær eller powerbook. Er ikke sikker på hva jeg burde velge. Kommer til å bruke noen kraftige programmer og plugins som bruker både mye minne og prosessorkraft, jeg får vel mer for pengene i forhold til ytelse ved å kjøpe stasjonær? Hadde vært veldig greit å ha med seg en bærbar på skolen, men er strengt tatt ikke noe problem å få tak i en grei pclaptop til å bruke til det. Men hvis det er nok ytelse i en bærbar mac er det jo kanskje det greieste? Skjerm. Går det å bruke en standard pc-skjerm til mac? synes appleskjermene er litt vel dyre, og har akkurat bestilt en 19" lcd PCI-slot. Lydkortet jeg bruker på min nåværende data har jeg lagt endel kroner i, og skulle gjerne ha brukt det i en mac og. Er det pci-slots i macer? Går det an å kjøpe en slags breakout boks for å få pcislot til en powerbook? (tviler på dette, men det hadde vært helt max ) usb. På de macene jeg har sett har det vært relativt få usbporter. Jeg trenger ihvertfall 4, eksl mus og tastatur. Er det mulighet for å koble til en usbhub til mac og? Hmm, det var noen av spørsmålene ihvertfall, håper på svar Hallvard Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Stasjonær eller powerbook.Er ikke sikker på hva jeg burde velge. Kommer til å bruke noen kraftige programmer og plugins som bruker både mye minne og prosessorkraft, jeg får vel mer for pengene i forhold til ytelse ved å kjøpe stasjonær? Hadde vært veldig greit å ha med seg en bærbar på skolen, men er strengt tatt ikke noe problem å få tak i en grei pclaptop til å bruke til det. Men hvis det er nok ytelse i en bærbar mac er det jo kanskje det greieste? Stasjonær. Bærbare Mac-er er notoriske innen prosessorkraft fordi G4-CPU-en er generelt svak. En stasjonær G5 er voldsomt mye raskere, samt at det blir billigere i forhold til å sette inn RAM. Skjerm. Går det å bruke en standard pc-skjerm til mac? synes appleskjermene er litt vel dyre, og har akkurat bestilt en 19" lcd Ikke noe problem. PCI-slot. Lydkortet jeg bruker på min nåværende data har jeg lagt endel kroner i, og skulle gjerne ha brukt det i en mac og. Er det pci-slots i macer? Går det an å kjøpe en slags breakout boks for å få pcislot til en powerbook? (tviler på dette, men det hadde vært helt max ) Det er PCI-porter i stasjonære Mac-er. Du har 3 stk. PCI-X-porter i G5-maskinene og disse er bakoverkompatible med vanlig PCI. Aner ikke om lydkortet ditt er kompatibelt med Mac, riktignok. Angående breakout-boks vet jeg heller ikke. usb. På de macene jeg har sett har det vært relativt få usbporter. Jeg trenger ihvertfall 4, eksl mus og tastatur. Er det mulighet for å koble til en usbhub til mac og? Ja. Endret 27. februar 2005 av Zapchud Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå