Gå til innhold

Trenger et generelt syn på valg av mus/musmatte

Anbefalte innlegg

Hei,

driver og leker med ideen om å starte en slags nettkafè/spillesal, men trenger litt tips ang valg av mus. Da det blir en variert kundegruppe bør det være en mus/musmatte kombinasjon som passer de fleste, framfor å passe noen få helt perfekt.

Har forstått det sånn at det er mange som liker MX510, og en slags delt verden mellom Icemat 2nd ed, fUnc og Steelmat S&S. Lurer også på om det kunne være en idè å benytte forskjellig tastatur/mus til spill og surfing.

Det jeg da ikke spør etter, er 240 poster som sier at den og den kombinasjonen er best. Men kanskje heller et slags sammendrag (om noe sånt finnes) til et godt valg.

Alle ideer mottas med takk.

Endret av JimL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Musematte vet jeg ikke, der ville jeg kanskje brukt Gamer.no og det store musemattemysteriet (link lengre opp).

Når det gjelder mus ville jeg så absolutt gått for mx510. Spesielt hvis dette er snakk om på en internettcafé, da denne virker mer solid enn konkurrentene. Microsoft Intellimouse 4.0 og razer diamondback virker litt mer ustabil i konstruksjonen, hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg har Intellimouse explorer selv, og en venn av meg har razer diamondback.

Herr Brun

Lenke til kommentar

Disse kombinasjonene passer for de fleste:

*Mx510/Intellimouse 4.0 og fUnc 1030

logmx510.jpg

msimexpl.jpg

funcbl.jpg

Selv synes jeg at IM.4.0 er bedre enn Mx510, men det er også veldig mange som liker Mx510. fUnx 1030 er en relativt billig matte (190,- på microplex, tror jeg), og den passer for de fleste. Den glatte siden sliter ikke så mye på skatez, men det gjør den grove.

*Mx510/Intellimouse 4.0 og Q-Pad Low- eller Midsense

qpmpaimlow.jpg

Q-Pad er en stor matte laget av tøy/gummi. Den er billig og stor. (225 for Lowsense på databutikken.com. Lowsense er like stor som et A3-ark.) Den sliter minimalt på skatez, og glir godt. Men en ting, ikke søl Cola på den ;)

*Mx510/Intellimouse 4.0 og Steelpad 4D

icematst4d.jpg

Steelpad 4D er en matte som ligner litt på fUnc. Den er veldig billig, med en pris på 135 kroner. Samme størrelse som Steelpad 4S.

Disse tok jeg ikke med:

*Razer Diamondback

razdbch.jpg

For dyr til en nettkafè, og kvaliteten på noen av dem er så som så.

*Razer eXactmat

razxmat.jpg

Garantert en god matte, men du kan få ganske mye annet for 329,-

*Corepad

cpmagnablu.jpg

Veldig god matte, absolutt en av de bedre, menn den sliter voldsomt på skatez. Men den er veldig billig: 228,- hos databutikken.com

*Everglide Giganta

EGGIOS.JPG

En av de mattene som er best med mus _uten_ skatez. Ganske god, men det finnes bedre alternativer.

*DKT-pad/Fatal1ty pad

egdespadxl.jpg

Ganske billig, og ganske stor. Men Trenger du en så stor matte?

*Steelpad 4S

icematst4s.jpg

God, men dyr. Og sliter skatez.

*Icemat

icematbl2.jpg

Ser utrolig bra ut, men den bråker, er dyr, og det finnes bedre alternativer.

*Steelpad S&S

icematss.jpg

Stor og god, men er litt dyr, og sliter skatez.

Lenke til kommentar

Takker for svar. Gamer-linken var fabelaktig! Og mongo-fury: det der var bare helt utrolig. Bøyer meg i støvet, er bestandig like fint å se at folk hjelper.

Razor er teknisk sett ikke for dyr, da kafeen er et supplement for en annen bedrift. Men har hørt en del negativt om den (for all del ikke ytelse, men funksjonalitet og at den passer dårlig i handa), derfor valgte jeg Logitechs mus framfor denne.

Jaja, ett skritt nærmere :thumbup:

Og ja, målgruppen er CS-/Warcraft-gamere som skal få slippe å arrangere egne LAN hver enda helg. Vet ikke om det er normalt andre steder, men "gjengen" her gjør visst det.

Lenke til kommentar
Hvor har du tenkt til å ha denne cafe'n da?
Blir i sammenheng med et annet prosjekt her oppe i nord. Blir en par-tre småting (der nettkafèen er èn av dem) for ungdom. Orker ikke røpe for mye siden det ennå er i planleggings-stadiet.

allsop skulle gjort seg. billig. bra. lett å vaske. slitesterk.
Hørtes grei ut, skal ta en nærmere kikk på den.

Mx510 er det naturlige valget av mus. Men Musmatte er litt annerledes. jeg ville kanskje invistert i icemat, men da slites museføtter FORT, pluss irriterende lyd. Når jeg tenker meg om, er steelpad det bedste valget her ja :)
Museføtter kan man jo alltids bytte en gang i blandt, og den irriterende lyden blir jo merkbart mindre når man trør et sett Koss-hodetelefoner over ørene.

Får bare takke for tilbakemeldingen, var veldig nyttig.

Som det står nå er det MX510 / Steelpad som er planen, samt et par MX310 i bakhånd.

Tror ærlig talt dette kan fungere, så lenge målgruppen er ungdom/gamere, utstyret fungerer tilfredsstillende(+) og lokalet er mulig å leie til "private" LAN, osv. Godt mulig at jeg er veldig optimistisk. Men men, vi får se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...