Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan virker Ibux

co2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*Dritt fjernet*

Ta 1 og drikk et glass med vann, jeg har ikke opplevd bivirkninger når jeg har brukt det. Eller fungerer Ibux ganske likt med Paracet om jeg ikke tar feil. Eneste er at Ibux er litt sterkere. Vet ikke om det er å anbefale for mindre barn.

Skal funke fint mot migrene.

Endret av Skomaker
Lenke til kommentar

ibux gir noe helvete med bivirkninger,

har sjæl bare opplevd den vanligste bivirkningen ''renneræv''

men å bytte fra paracet til ibux er ikke noen løsning uansett.

paracet og ibux virker på helt forskjellige måter fordi de inneholder helt forskjellige stoffer som tilsvarer ca samme effekt.

dvs. at noen ting kan paracet funke på mens ibux ikke hjelper en dritt og omvendt.

en gang da jeg brista ribbeinet var for eksempel pinex forte helt ubrukelig selv om jeg fikk dobbel dose av det.

men en blanding av paracet og ibux funka.

så det jeg sier er, at de gir forskjellig effekt mot forskjellige tilfeller.

ikke bytt!!!

Endret av Rykende_Kaffe
Lenke til kommentar

Lovlig dop? lol, han tenker vel på vanlig bruk?

Siden det står på pakningene at man kan ta to stk på en gang pleier jeg ofte å ta en ibux og en paracet samtidig... det er mor som er sykepleier som har lært meg dette. Det er ingen fare ved å mikse de to om du er litt syk og slapp.

Btw... om du ikke har direkte vondt noe sted, men bare har høy feber så er det dispril som gjelder. Dette er et febernedsettende middel som av og til må til, men så må man tenke på at feberen bekjemper sykdommen :D Men... det eneste er jo at man bør jo være rimelig sikker på at det ikke er hjernehinnebetennelse man har, var visst noe som kunne gå riktig feil da.

Lenke til kommentar

Vel har brukt paracet hele livet egentlig! muttern å de har bestandig hatt det hjemme å jeg har bare brukt det! nå bor jeg da alene å har gått over til ibux å det funket utrolig mye bedre å raskere hos meg i værtfall...

Tar alltid to stk å mye vann da det hjelper til å oppløse tabbelettene fortere...

Ingen bivirkninger har jeg hatt heller... ;)

Endret av Fat_ASS
Lenke til kommentar

Vel, Ibux og Paracet er begge lovlige, reseptfrie legemidler i Norge, så det er jo veldig greit, egentlig.

De virker så vidt jeg husker ved å påvirke temperaturregulerende sentra i hjernen, samt påvirke hormonbalansen i kroppen slik at infeksjoner eller andre smertekilder gjør seg mindre gjeldene. Kroppen lures til å tro at det ikke er så vondt, rett og slett. Virkestoffene er henholdsvis ibuprofen og paracetamol, og har noe av det samme virkningene, men forskjellige bivirkninger.

Til vanlig "fikse-seg-selv-bruk" er det egentlig hipp som happ. Bruk den som gir deg minst bivirkninger. Selv foretrekker jeg Ibux, selv om ingen av dem gir meg nevneverdige besvær...

Lenke til kommentar

Det er så mange forskjellige bivirkninger, men du vet aldri når de kommer...

Jeg hadde vondt i hodet en gang og tok en paracet midt på natta! Så la jeg meg ned for å sove, men så begynte jeg å kaldsvette og jeg ble helt paranoid, trodde jeg hørte lyder og innbilte meg ting! Det var helt jævelig, når jeg gikk ned for å hente laderen i stua så gikk alt liksom i slowmotion!

Og en annen dag ble jeg fnisete og rar i hodet, det kilte liksom i hele kroppen...

Jeg tar sjeldent sånne piller vel å merke... Liker å la kroppen ordne selv!

Lenke til kommentar

Pappan til kjæresten er professor i indremedisin.

Han fraråder bruk av ibux , det gir magesår.

Han har hatt alt for mange pasienter med magesår som følge av ibuxbruk.

Paracet sløver ned hypofysen i hjernen, så kroppen ikke kjenner smerten.

(nervesignalene kommer ikke frem)

Ibux skal liksom gå rett til det stedet som har vondt og bedøve nervene runt det området. (så ikke nervene sender signaler)

Bruker du ibux ikke drikk øl eller vin.

etanol og ibuprofen gir økt blødningsrisiko

EDIT : selv om paracett er skadelig for nyrer og lever som poster under her forteller er det bedre enn akutt magesår.

Meningen å bruke det 4-5 dager ,1 gang i året. ikke hver uke.

Bruker man det formye blir man imun, har en kompis som er det.

Endret av War
Lenke til kommentar
Det er så mange forskjellige bivirkninger, men du vet aldri når de kommer...

Jeg hadde vondt i hodet en gang og tok en paracet midt på natta! Så la jeg meg ned for å sove, men så begynte jeg å kaldsvette og jeg ble helt paranoid, trodde jeg hørte lyder og innbilte meg ting! Det var helt jævelig, når jeg gikk ned for å hente laderen i stua så gikk alt liksom i slowmotion!

Og en annen dag ble jeg fnisete og rar i hodet, det kilte liksom i hele kroppen...

Jeg tar sjeldent sånne piller vel å merke... Liker å la kroppen ordne selv!

For meg høres det ut som du hadde feber..

Lenke til kommentar
Pappan til kjæresten er professor i indremedisin.

Han fraråder bruk av ibux , det gir magesår.

Han har hatt alt for mange pasienter med magesår som følge av ibuxbruk.

Paracet sløver ned hypofysen i hjernen, så kroppen ikke kjenner smerten.

(nervesignalene kommer ikke frem)

Ibux skal liksom gå rett til det stedet som har vondt og bedøve nervene runt det området. (så ikke nervene sender signaler)

Bruker du ibux ikke drikk øl eller vin.

etanol og ibuprofen gir økt blødningsrisiko

Og paracet er visstnok ikke bra for nyrer og lever.

Uansett hva jeg tar så er det liksom et eller annet galt med dem :hrm:

Lenke til kommentar
Vi bruker Pinex her i huset og syns det fungerer ganske bra! Men, hodepine tabeletter/febernedsettende piller funker ikke mot migrene. Jeg har migrene selv, og det har ALDRI funket mot meg. Eneste som hjelper er å sove.

paracet, panodil, pinex... same shit new ass... det er paracetamol som er virkestoffet

Samme gjelder for ibux og ibuprofen.

Eneste unntaket er vel Panodil Zapp som har visse stoffer som skal gjøre at kroppen tar opp virkestoffene raskere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...