Gå til innhold

Alt om Anarchy online


Anbefalte innlegg

Jeg leste i går på et annet forum at nettopp IGN-boten var "dårlig" (uten at jeg fikk for mange detaljer). Har forøvrig SQL server innstallert for å prøve ut andre ting (holder bl.a. på med VB.NET og C++, og bøkene tar for seg en del slikt).

 

BeBot lastet jeg ned i går :) Takk for tips; jeg skal prøve ut begge. Det er nok best å starte litt enkelt først (så at BeBot har fler muligheter, ergo kan en gå seg bort lettere om en ikke vet hva en gjør).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, bebot blir da ikke brukt i APF, gjør den? det er jo Derrolyo som hoster den, og jeg trodde han og Sebuda hadde sammarbeidet en del med tanke på APF/Beast bottene. (på RK2 omni siden selvsagt :))

 

IGN ble vel discontinued pga av at Amona ble permabannet, og ikke vil at den skulle fortsettes.

 

Ellers så hadde hackersquest masse info om bots :)

Lenke til kommentar
Hmm, bebot blir da ikke brukt i APF, gjør den? det er jo Derrolyo som hoster den, og jeg trodde han og Sebuda hadde sammarbeidet en del med tanke på APF/Beast bottene. (på RK2 omni siden selvsagt :))

 

IGN ble vel discontinued pga av at Amona ble permabannet, og ikke vil at den skulle fortsettes.

 

Ellers så hadde hackersquest masse info om bots :)

6708679[/snapback]

Hakke snøring på hva RK2 bruker, vet bare at den ble brukt i APF og oppe i pandemonium når jeg spilte.

Lenke til kommentar
Hmm, bebot blir da ikke brukt i APF, gjør den? det er jo Derrolyo som hoster den, og jeg trodde han og Sebuda hadde sammarbeidet en del med tanke på APF/Beast bottene. (på RK2 omni siden selvsagt :))

 

IGN ble vel discontinued pga av at Amona ble permabannet, og ikke vil at den skulle fortsettes.

 

Ellers så hadde hackersquest masse info om bots :)

6708679[/snapback]

Hakke snøring på hva RK2 bruker, vet bare at den ble brukt i APF og oppe i pandemonium når jeg spilte.

6708905[/snapback]

 

Sebuda hoster Omninet 1 -5, Tarachat og Beastchat på RK2. Derroylo hoster Pfchat.

Omni HQ PFChat

Lenke til kommentar
Da tror jeg at jeg venter litt.

Har råd til å kjøpe 2-3 backpacker, men etter hva jeg så i linken, så må jeg jo løpe mellom disse to OT basene, der Eel og oppdragsgiveren visstnok befant seg.

Og der var det visst lvl 150 - 200 monstere, etter hva jeg forsto.

 

De Lutte - sjekker ut det meste

6687720[/snapback]

 

Det jeg pleier å gjøre er å traine Eel ned til andre base, og få en kompis til å holde chatvindu med han åpen til jeg har levert inn alle gus ;)

Han varper lett tilbake under training, og skader for rundt 3-4k. Men lett med MP/healpet/perks. Og han varper tilbake når chatvindu lukkes.

Lenke til kommentar
Huff, nå sliter jeg med penger.. Hvordan skal man tjene penger på level 20-60? Driver og selger Med Suits, men det går for sakte. :(

 

Tips?

6737023[/snapback]

Bare kom deg så høyt opp i level som mulig, ca lvl 100 på en char. så blitzer du missions på hard og max money for å få 60-100k pr mission.

Første Char blir somregel bare skrap uansett :tease:

Noen som vet om den nye patchn kanskje kommer i morgen?

Lenke til kommentar
Huff, nå sliter jeg med penger.. Hvordan skal man tjene penger på level 20-60? Driver og selger Med Suits, men det går for sakte. :(

 

Tips?

6737023[/snapback]

 

Som De lutte sier perler gir god gevins, mahas - vorts i dungeons dropper dem ganske ofte. Dungeons finner du ved de blå firkantene på SphereMap (et must i SL - du kan laste det ned herfa om du ikke har det: SphereMap med guide

 

Ellers så kommer det an på hvilken prof. du er også, hvordan du kan tjene penger. HAr du AI kan du blitze cru, og i stedet for å selge det hoste raids. Får du drop på bots er det $$$ selv lav ql. Et fullt set combined ai armor ql 75 er 900m-1b, (7 deler) og Viral bots er det som koster mest.

Edit: Strong/Supple/enduring er mest verd, bruk gdm shop for å se ca prid (selv om de ofte er overpriset)

 

Quest for basic armor kan du gjøre uten AI. (trengs for å lage aiarmor) og delene til dette selger for 2-5m pr bit.

 

Guide til disse quest finner du her

 

En yalm er det først du bør skaffe deg om du vil tjene penger :) Hvis du ikke er MP og har Quantum Wings eller shade med 2k runspeed

 

ps du kan også blitse aurul gems fra bosser i SL dungeons. Ely dungeon dropper gems som kan bruker til lvl 60 bracers (som min doc har) og er du en prof med tradeskill lager du disse selv. Hvis ikke kan du får noen til å sette dem sammen for deg, men pass på at du da har alt u trenger. Guide kan du få kjøpt av Saba IPS shop Jobe Market. Om du ikke selger, er det sikkert noe din toon blir glad for å få :) Og som du kan skaffe deg uten å betale all verden.

Endret av Aachel
Lenke til kommentar

Har man kun froon konto(er), er det fremdeles et utall måter å tjene penger i AO. AO Classic er tross alt den opprinnelige versjonen av spillet, uten ekspansjonspakkene.

 

Det begynner allerede på ICC beach. Der kan du f.eks. joine Omni-Tek og kjøpe Omni-Tek Technical Librariy fra OT shop-typen som står ved siden av han som hjernevask.. jeg mener rekruttérer folk til Omni-Tek ;) De kostet rundt 8900 credits da jeg kjøpte et par forleden dag, og når du kommer til fastlandet kan du (visstnok) selge de for rundt 100-150k /stk. Du må nødvendivis drepe en del reets for å få nok credits for en, men de har helt nydelige buffs for tradeskillere (særlig engies). Så, har du en tradeskiller men ikke råd til å kjøpe noe slikt, vil jeg anbefale at du roller en ny char og sender ham/henne til ICC beach og dreper fillefuglene, stapper ditt inventory fullt av "Take me to the shop" og kjøper en slik. De har bare et tutoring-krav på 50, og alle kan bruke den (må ikke være Omni-Tek). Husk at du kan alltid bytte side når du vil opp til og med level 200 (når du begynner å få SK i Shadowlands, vil du få beskjed om at du må være sikker på at du ønsker å tilhøre siden du er på for evig og alltid, for fra 201 er det ingen vei tilbake). Du kan aldri gå tilbake til Neutral etter å ha valgt en side, dog. Roller du først en slik karakter som skal plukke opp brukbare ting å selge, bør du kanskje forsyne ham med penger til å kjøpe en drøss Medkits og (koster vel rundt 5K /stk for Omni-Tek), da det alltid er noen som har behov for et. Selger glatt for 50-100k /sett. Mer enn det synes jeg bare er grådig, da det tross alt er himla lett å få tak i (men tar litt tid, og som vi alle vet er tid penger).

 

I Subway på fastlandet er det f.eks. "Construction Sleeves" som betyr noe for tradeskillere. Du finner også Ring of the Nucleus Basalis i Subway, på minibossen Eumenides (rundt lvl 20-24, varierer så vidt jeg husker) og Abmoth i kjelleren. Sistnevnte er det stort sett bare twinkere og teams som klarer å drepe, så hvis det er for ringen er det knapt verdt det. Den har andre typer loot som kan være verdt tiden, på den annen side.

 

Istedet for å legge ut mer om slike steder, er et par linker her:

 

Berrenta's guide to the condemned subway

Saeto's guide to the Temple of Three Winds

 

Og sist, men ikke minst:

Making LOTS of money as a new player

 

Glem heller ikke å konvertere monsterparts til blood plasma og selg det i butikken! Lag gjerne en egen char som fokuserer på et par slike tradeskills.

:)

Lenke til kommentar

Bra innlegg, Sundiver.

 

Kan legge til at samme sted som denne Omnitek ververen står, så kan du også få kjøpt noen svarte solbriller. De koster rundt 6000, men kan selges for det mangedobbelte på Rubi-ka, da disse ikke kan skaffes der.

 

Når det gjelder penger på ICC beach, så bør man drepe flest mulig av de der små robotene som heter Cargo Droid. Disse dropper nemlig en bestemt ring som man kan få 2000 Creds for, i shopen til Stacklund

Husker ikke hva den heter, men den er rosa med pigger.

 

De Lutte

Endret av DeLutte
Lenke til kommentar
Bra innlegg, Sundiver.

 

Kan legge til at samme sted som denne Omnitek ververen står, så kan du også få kjøpt noen svarte solbriller. De koster rundt 6000, men kan selges for det mangedobbelte på Rubi-ka, da disse ikke kan skaffes der.

 

Når det gjelder penger på ICC beach, så bør man drepe flest mulig av de der små robotene som heter Cargo Droid. Disse dropper nemlig en bestemt ring som man kan få 2000 Creds for, i shopen til Stacklund

Husker ikke hva den heter, men den er rosa med pigger.

 

De Lutte

6741813[/snapback]

Ring of power - Offensive, eller no sånt.

Cargo droids har ikke så bra droprate. Surf Lizards har best.

Lenke til kommentar

A-ha! lurte på hvorfor jeg plutselig fikk så mye for noe av lootet på ICC.. he, he! Må tilbake med en ny char for å skaffe andre ting etterhvert uansett (og vil ha en trader for å gi min engi noen små buffs, da det er engien jeg vil bruke mest tid på i lengden). Lurte også på de brillene, men da var jeg allerede veldig lei av å drepe fugler og slikt :)

 

Synd at itemsnet boten er nede. Den var såvidt jeg husker oppe da jeg sluttet å spille sist, og jeg savner den dypt. Jeg ser stadig vekk at folk spør om diverse gjenstander i chat, og så får som svar at de bør prøve Itemsnet, før noen andre igjen sier fra at den er nede og "aldri kommer opp igjen". Heldigvis er Helpbot fremdeles liv laga, men skal jeg tro de jeg har snakket med, har den ikke lengre det questet jeg har gjort før, som gjør at du kan få skrive din egen personlige bio som så vil vises når noen utfører en whois-kommando på ditt nick. Kanskje det ble misbrukt eller noe.

 

Tror ikke det finnes noen froob site på norsk, så jeg vurderer å lage en. Kanskje med konkurranser med premier, FAQ, tips, scripts og slikt. Kunne vært morsomt. Jeg er ikke akkurat noen ekspert på AO, men vil gjerne dele noe av det jeg vet (og fremdeles lærer).

 

Det er også mange smarte verktøy der ute, hentet bl.a. et pet naming script i dag, og nå behøver min MP bare å klikke 1 knapp for å rename alle 3 pets på et øyeblikk. Det har også diverse angrepsscripts innebygd, mulighet for farge i navnet (akkurat det får jeg ikke til å fungere) o.s.v. Laget i VB, som jeg lærer meg for tiden, så det er moro å se hvordan folk bruker det! Linken til den siten er forresten denne (Halorn.com), og scriptet kan brukes både med MP, Engineer og Bureucrat (se bildet nedenfor). Anbefales!

 

 

(klarte å skrive navnet på Halorn feil)

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar

Ta en titt på denne: her finnes det meste av AO 3rd party applications:

HackersQuest.org

 

ps. er det virkelig noen som betaler 100k for en medsuit? Den koster jo rundt 5k og tar 5 minutter max å kjøpe full? Rome/trade/omni ent og du har sannsynligvis full set etter 2 shops? Clans kanskje? Men de leser jo ikke OT Shopping, så da er det ./s wts i Bor, eller en lowbie clan alt ;)

Endret av Aachel
Lenke til kommentar

Neutral, ja. Har vært det noen ganger, men det varte aldri lenge. Jeg var på et tidspunkt medlem av Shattered Dreams, men etter en noe grov spøk fra min side falt jeg i unåde hos presidenten, kan man si.. *forbanner sin sans for humor*. Det er mange veldig kule folk i den orgen, og de fokuserer på RP.

 

Den karakteren jeg har nå, er Omni-Tek. Et par grunner: De OT technical library greien på ICC, Medsuits og ikke minst det faktum at jeg for en gangs skyld vil se konflikten også fra deres side. Siden karakteren bare er lvl 44, henger han mye rundt i Borealis og Reet Retreat p.g.a. missions (og noen interessante dueller). Jeg synes det er svært interessant å betrakte situasjonen fra Omni-Tek folkenes side. Ikke at jeg kommer til å konvertere i overskuelig fremtid, men "keep your friends close, keep your enemies even closer".. ;)

 

Takk for linken, Aachel. Jeg visste om Hackers Quest, men hadde ingen snøring om verktøyene der!

 

 

(rettet et par typos)

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...