Gå til innhold

Alt om Anarchy online


Anbefalte innlegg

Vet forresten ikke hvor mange som har fått dette med seg, men..

 

 

Funcom har gått ut og sagt at de forlenger gratisperioden for fr00bs til 2007 og videre.

 

 

Nyheten er selvsagt lagt ut på den offisielle AO hjemmesiden.

 

Det er greit med fr00bs, gjør at Rubi-Ka ikke føles så tomt som det gjorde før. Dessuten oppgraderer mange av dem til SL og AI før eller senere.

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet forresten ikke hvor mange som har fått dette med seg, men..

 

 

Funcom har gått ut og sagt at de forlenger gratisperioden for fr00bs til 2007 og videre.

 

 

Nyheten er selvsagt lagt ut på den offisielle AO hjemmesiden.

 

Det er greit med fr00bs, gjør at Rubi-Ka ikke føles så tomt som det gjorde før. Dessuten oppgraderer mange av dem til SL og AI før eller senere.

Ja ellers blir det kjippt for dem i lengden ^^

 

Helt konge at AO free subscription er extended, bare synd at

det ikke inkluderer Expansions og.

Lenke til kommentar
Vet forresten ikke hvor mange som har fått dette med seg, men..

 

 

Funcom har gått ut og sagt at de forlenger gratisperioden for fr00bs til 2007 og videre.

 

 

Nyheten er selvsagt lagt ut på den offisielle AO hjemmesiden.

 

Det er greit med fr00bs, gjør at Rubi-Ka ikke føles så tomt som det gjorde før. Dessuten oppgraderer mange av dem til SL og AI før eller senere.

Hvor mye koster det i måneden?

Kommer til å bli ex-fr00b hvis vi får adsl før jul. :)

Lenke til kommentar

TomFu:

Det virker som tilbudet om full oppgradering for bare $9.95 fremdeles gjelder.

 

Generelt er prisene som følger (klippet fra AO medlemssiden)

 

Month(s)* Cost/month Total cost

EUR VAT EUR VAT

Anarchy Online 1-month recurring 14.95 0.0 14.95 0.0

Anarchy Online 3-months recurring 11.95 0.0 35.85 0.0

Anarchy Online 6-months recurring 9.95 0.0 59.70 0.0

Anarchy Online 12-months recurring 7.95 0.0 95.40 0.0

 

Jeg bruker 3mnd alternativet på to kontoer, vurderer å gå over til 6.

 

Clanshora:

Du kan jo alltids rolle en char på RK 2 og joine Scandinavian Inc. ;) Det er befriende å kunne snakke norsk i chat (og at alle forstår det).

 

Vi hadde et alien raid i dag, noe som gav meg sjansen til å se hvordan orgen fungerer med slikt. Det gikk stort sett strålende, alle fikk klar beskjed om team oppsett, hvem som tanker og healer o.s.v. samt loot reglene. Alt gikk strykende helt til Doc måtte gå (RL greier). Jeg takket ja til invite fra mothership, og derfra gikk det brått nedoverbakke uten en Doc :blush:. Heftig loot og 3 alien levels, så jeg er mer enn fornøyd.

 

Bildet er av generalen, før vi bordet skipet. Seig liten j*vel..

Lenke til kommentar

Jeg har kun SL jeg, og når dere skriver om alien raids og alt det der får dere meg til å få lyst til å bruke mer penger - så slutt med det :!:

 

Har ikke fått spilt så mye i det siste selv, litt opptatt på andre hold. Etter oppfordring fra folk på Agent Sector har jeg bestemt meg for å vente med totw (som i følge dem nærmest er et nødvendig onde, noe man "desverre" må gjennom for å plukke opp en del ting) til jeg er level 40 og det er like rundt hjørnet nå, så nå planlegger jeg å twinke meg så godt jeg klarer ved egen hjelp før jeg går inn i totw. Håper det blir en litt mer levelig opplevelse i totw da.

 

Det tar sin tid å twinke når man bruker Agentens False Profession. Hver gang jeg skal bytte ut implantsene mine med et sett av den høyeste QL'en jeg kan oppnå må jeg gjennom alt dette:

 

1) BM, PM & SI expertise

2) intelligence og psychic boost (For litt ekstra buff til nanoskills)

3) False Profession: Meta Physicist

4) Vente 25 minutter til False profession MP nærmer seg slutten.

5) Teachings of MM, BM, PM, og SI (ikke god nok til masteries enda)

6) Vente 2-3 minutter til jeg blir agent igjen.

7) MM, BM, PM & SI expertise (igjen :ermm: Siden de gamle har sluttet å virke nå)

8) Agility, sense, int og Stamina boost

9) Enhanced Senses (sense buff)

10) Treatment Expertise

11) False Profession: Doctor

12) Enlarge (Stamina buff)

13) Specialist treatment (treatment buff)

14) Klikke på Implant klinikken (enda mere treatment buff)

15) Bytte ut implants i øye,hode og hånd med treatment buff implants (agility req).

16) Sette inn alle implants med agility requirements

17) Alle implants med Sense requirments

18) Alle implants med Stamina requirements

19) Alle implants med int requirements

20) Til slutt setter jeg inn øye,hode og hånd implants med litt lavere QL.

 

 

For ikke å snakke om den tiden jeg bruker på å finne/lage/kjøpe et sett med riktig QL implants som buffer de skillsene jeg vil buffe, og et annet sett med litt lavere QL (og agility requirements) implants til øye, hode og hånd som buffer treatment.

 

Grunnen til at jeg vil at implantsene som buffer treatment skal ha agility requirements er at det er agilityen min som er høyest av mine attributes. Det er også grunnen til at jeg putter inn alle implants med agility requirments først, og deretter sense fordi den er nest høyest osv... Når tiden kommer til å sette inn intelligence requirement implants har jeg allerede satt inn andre implants som buffer intelligensen sånn at jeg kommer inn i dem også. Det er et skikkelig puslespill å finne ut rekkefølgen ting skal settes inn i.

 

Phew ;)

 

Noen Omnier på Rk1 her som kan si noe om tilgjengeligheten av og pris på medsuits? Er det vanskelig å få tak i dem eller? Ville spart meg for hele omveien om false profession tror jeg. Tror ikke jeg ville fått noe høyere QL implants, for attributesene mine er ikke høye nok til det uansett, men det ville som sagt kanskje spart meg for en del arbeid.

Lenke til kommentar

Med suits koster vel rundt 5k for Omni folk. Mange roller en alt for å kjøpe dem billig og selge med eventyrlig fortjeneste, for det er alltid noen som vil ha en. Prisen er typisk fra 50 til 150k. Høyere enn det er altfor mye igjen.

 

Angående ToTW er det ikke riktig så ille som noen vil ha det til, fordi det er "instanced", d.v.s. spillerne blir fordelt på forskjellige dimensjoner / soner av det samme området slik at de ikke tråkker over hverandre i trengsel. Jeg tør ikke tenke på hvordan det ville sett ut med tanke på alle trains der inne..

 

GoT (Guardian of Tomorrow) og andre høyere mobs blir gjerne trainet helt til døra av tullinger som ikke tenker på andre enn seg selv (hadde de gjort det, ville de ofret seg fremfor å la mange andre dø for å redde sitt eget skinn). Når du er i ToTW, må du alltid følge med hva som skjer rundt deg hele tiden. Kommer et train, kan det være nok at du gjemmer deg bak en søyle eller i en krok slik at de ikke får deg i LoS (m.a.o. ser deg). Det oppstår trains med ujevne mellomrom, men som en liten tommelfinger-regel:

 

Når du ser en low lvl enfo / keeper eller et team med stusselige low levels som løper mot GoT rommet eller andre kjente mobs, vær innstilt på at et train vil komme. Det er for mange Rambo-spillere i AO til å unngå slikt.

 

Og om du tror de lærer etterhvert som de når høyere levels, kan jeg nevne f.eks. hva som skjedde i går kveld. Teamet med folk stort sett høyere enn meg (opptil 210-15) for en hard Penumbra mission for SK og faction. På tross av at det var klart hvem som skulle pulle / tanke, gikk en av de andre inn og pullet en annen av lvl 240'ish mobene. Resultatet var 2 døde team members og oppløst team etter rundt tre kvarter venting på erstatning i etterkant. Morsomt. Jeg skjønner godt at Docs ofte blir frustrerte (og er mestere i å skjule det). Det vil alltid være de som ikke skjønner hva teamplay handler om, eller ganske enkelt er likegyldig til det, og du vil spotte dem temmelig kjapt.

 

En annen ting jeg ser forbausende ofte, er at high level spillere ikke har hørt om /assist macroen. Om du ikke har teamet særlig mye før, er det kanskje på tide å lære den. Dette gjelder uansett hvor man teamer, men særlig i tettpakkede steder som ToTW, CoH, Foreman's og jakt utendørs.

 

La oss si at du har joinet et team for ToTW. Du ser med en gang i team-oversikten at alle 6 spotene er fyllt opp. Det første naturlige spørsmålet er da: "Who is tanking / pulling?". Om det er et team verdt å bruke tid på, vil de svare ganske raskt med mindre de er AFK for en røyk eller noe. La oss si at de svarer at Frank skal pulle og tanke. Det du da gjør er å skrive i chat-vinduet:

 

/macro assist /assist Frank

 

Du vil nå se en macro-knapp som flyter under markøren. Bruk SHIFT+1-0 om du vil bla frem og tilbake på Quickbelt menyen for en ledig plass å putte macroen, eller om du har ledige plasser på den første siden, ganske enkelt klikk den på plass der med musen.

 

Teamet er klart, har buffet opp og går inn. De andre stopper opp mens Frank forsiktig nærmer seg en mob som er en del av en flokk dere ikke ønsker å få på dere alle på en gang. Så, alltid hold deg i bakgrunnen når den som puller mobs gjør jobben sin, ALDRI følg etter - men la han trekke mobben til teamet, ellers vil du mest sannsynlig få aggro fra andre mobs rundt den som blir pullet, og da er pullen ødelagt og dere har et train.

 

Du ser at Frank nå har fått den ene mobens oppmerksomhet, uten at de andre reagerer, og at han rygger tilbake mot teamet. Her begår veldig mange en graverende feil, særlig på mobs som er så høye at de knuser et team på sekunder om de er mer enn 1: Nemlig å angripe moben før pulleren har fått den langt nok vekk fra flokken av øvrige mobs. Særlig ranged professions har det med å gjøre den tabben. Man er jo ivrig etter å drepe moben slik at en kan komme seg til neste, og det er jo forståelig, men det kan drepe hele teamet og er således svært uforsiktig.

 

Vent til puller har fått moben nær nok teamet, og om du ikke tåler noe særlig juling selv, vent med å angripe til tanken og andre DD (Damage Dealer) har fått inn noen treff, hvilket du jo ser på mobens healthbar.

 

Nå trykker du knappen med Assist macroen, og du vil da få bekreftet at du targeter den samme moben som Frank lokket ut av flokken og som teamet nå angriper. Dermed er det bare å trykke Q (attack), eller åpne med en burst, AS eller hva det nå er du foretrekker å bruke.

 

Får du aggro fra moben, bruk heal stims, kanskje justere AGG / DEF baren til 0 for best beskyttelse, ikke bruk spesialangrep og slutt gjerne å angripe mobben i det hele tatt før aggro er solid plantet på tanken igjen. Et team med en god tank skal aldri behøve å måtte bekymre seg om at aggro hopper rundt.

 

Pass på at auto-attack er avslått - det gjelder både for teaming og single missions. Med mindre du har så bra beskyttelse og våpenkraft at du kan gå AFK med mobs som angriper karakteren din, anbefaler jeg på det sterkeste at du går inn i menyene (F10, combat) og deaktiverer auto-attack.

 

Det er alltid en fordel å ha en crat i teamet. De kan mezze mobs om teamet får adds (andre mobs angriper i tillegg til den første), og således redde teamet fra utryddelse. Et godt team som samarbeider behøver stort sett ikke en crat (avhengig av situasjonen, selvfølgelig), men man vet aldri hva som kan skje uansett hvor forsiktig en er. Med det sagt, er det ikke 100% negativt om teamet får adds, for som team members har sagt fler ganger:

Adds add excitement to boring leveling
;) Med en rimelig bra Doc og / eller crat, bør det ikke være et problem uansett.

 

Noen sier de aldri får plass i teams, men det kommer an på ens egen innstilling. Jeg er en "squishy fixer", har relativt dårlig armor på lvl 200 (jobber med saken), men har likevel ikke særlig store problemer med å få plass i team. Vel, med ett unntak.. Penumbra teams virker å være veldig vanskelig å fylle opp, for det er lite folk der i forhold til de lavere SL sonene.

 

(Rettet noen skrivefeil. Det er sikkert en drøss fler.)

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar

 

GoT (Guardian of Tomorrow) og andre høyere mobs blir gjerne trainet helt til døra av tullinger som ikke tenker på andre enn seg selv (hadde de gjort det, ville de ofret seg fremfor å la mange andre dø for å redde sitt eget skinn). Når du er i ToTW, må du alltid følge med hva som skjer rundt deg hele tiden. Kommer et train, kan det være nok at du gjemmer deg bak en søyle eller i en krok slik at de ikke får deg i LoS (m.a.o. ser deg). Det oppstår trains med ujevne mellomrom, men som en liten tommelfinger-regel:

Ahh

 

Er det det som regnes som problemet med totw? Vel i så fall tror jeg nok jeg velger å gå inn der som FP: Adventurer, og med "leet form". Concealer meg selv fra mobs helt opp til QL 80-90 jeg da ;)

 

Når jeg tenker meg om er sikkert det også litt lite. Kanskje jeg skulle prøve å få ruse først også... hmmm...

 

Litt synd at jeg ikke får brukt healpeten der da, men jeg har jo klart meg fint uten den før.

 

Når det gjelder Medsuits så tror jeg nok jeg kommer til å lage meg en omni alt selv hvis de selges i vanlige omni-shops for 5k stykket.

 

Takker for tips om /assist forresten. De fleste teamene jeg har vært i har hatt en slags happy-go-lucky måte å løse jobbene på. Aldri noen som spør hvem som tanker/puller, (men jeg holder meg som regel i bakgrunnen selv og venter på sjansen til en AS jeg da) skal spørre om det heretter, så kanskje de andre på teamet tenker litt gjennom hvem som skal gjøre hva de også.

Endret av Asmodeus
Lenke til kommentar
Og er det forresten noe poeng i å gjøre assault rifle skillen din høyere (om du bruker det da) ?

Du var soldier sant?

 

Hvis du har tenkt å fortsette å bruke assault rifle så må du så absolutt gjøre skillen høyere ja.

 

Det er 2 grunner til det: For det første gjør du mer skade med våpenet du allerede har, jo mer poeng du setter i assault rifle, og for det andre så må du øke skillen din for senere å kunne begynne å bruke et bedre våpen enn det du har nå. Det er skillen din som bestemmer om du får lov til å bruke de bedre våpnene eller ikke. Jo høyere skill du har, desto bedre våpen klarer du å bruke. (Desto høyere QL altså)

Lenke til kommentar
Og er det forresten noe poeng i å gjøre assault rifle skillen din høyere (om du bruker det da) ?

Du var soldier sant?

 

Hvis du har tenkt å fortsette å bruke assault rifle så må du så absolutt gjøre skillen høyere ja.

 

Det er 2 grunner til det: For det første gjør du mer skade med våpenet du allerede har, jo mer poeng du setter i assault rifle, og for det andre så må du øke skillen din for senere å kunne begynne å bruke et bedre våpen enn det du har nå. Det er skillen din som bestemmer om du får lov til å bruke de bedre våpnene eller ikke. Jo høyere skill du har, desto bedre våpen klarer du å bruke. (Desto høyere QL altså)

har også litt med hvor høye mob's du kan skytte på før de evader skudda/slaga etc

Lenke til kommentar

Jeg liker CLAN best.. omni-tek er ganske dårlig.. helt øde i rome-blue.

på clan sida har du alle butikkene rett innfor veggen.

 

Nøytral er også bra.

 

Jeg er lvl 9 engineer. clan

 

kan legge ut et bilde etterpå.

 

Edit: bilde,

post-189-1126992063_thumb.jpg

Endret av anders-j
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...