Gå til innhold

Alt om Anarchy online


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg startet å spille dette i går, er andre gang jkeg prøver det men første gangen syntes jeg det var kjedelig, nå syntes jeg det var konge.... er der man skal velge hvem man vil være med .. skal velge clans...

Clan :hrm: NEI :no:

Støtt nå opp om Omni Tek, clan er tallmessig overlegne, men allikavel klarer vi omni folk å være på lik linje. Forteller litt ;)

Lenke til kommentar
jeg startet å spille dette i går, er andre gang jkeg prøver det men første gangen syntes jeg det var kjedelig, nå syntes jeg det var konge.... er der man skal velge hvem man vil være med .. skal velge clans...

Clan :hrm: NEI :no:

Støtt nå opp om Omni Tek, clan er tallmessig overlegne, men allikavel klarer vi omni folk å være på lik linje. Forteller litt ;)

skal få hjelp av en kamerat skjønner du så må bli clan eller neutral...

Lenke til kommentar

Du burde nok ha en character som test førtst :)

Er mye å sette seg inn i. Så en slags form for test character er en grei måte å lære seg ting på.

 

Men det første du burde spille som er nok som Enforcer (enf) eller Martial Artist (MA).

Når man velger enf burde man også velge Atrox som rase, siden denne har mest HP \ hit points. Enf er gruppas angrep og forsvar. Enf`en sin oppgave er å holde fiendene på seg med forskjellige nanoer etc etc. Enf bruker sin enorme HP på å bli slått på, så hvis man er enf skal man ikke være redd for å ha fiender på deg. Doctors , MP etc vil passe på å heale deg.

Enf kan bruker mye forskjellig. Men personlig vil jeg anbefal 2h edge eller 2h blunt.

Eller så kan man velge 1h edge eller 1h blunt og bruker flere våpen samtidig.

Noen skills som er viktige for en enf er 2h edge, 2h blunt, 1h blunt, 1h edge (bare den DU bruker så klart). Fast attack er også lurt å bruker litt på siden mange våpen hat fast attack spesial angrep. Brawling er også fint å bruke IP på. Treatment er også veldig viktig å bruker IP på også, selv om enf ikke bruker dette så mye er det lurt å ha mye i dette så man eventuelt kan equipte høye implants som igjen kan la deg equipte bra våpen.

Er ikke så veldig god som enf så vet ikke helt hva du burde bruker IP på, men sikkert andre som vet mye om dette.

 

Martial Artist sloss som regel uten våpen, men kan bruker forskjellige våpen til å få noen exstra bonuser. Opifex er den rette rasen for dette siden den har mye agility som er en viktig skill for evade skillsene. Man kan jo så klart triske litt , men opifex er vel det lureste. Viktige skills for MA er brawling, martial artist skill (husker ikke navnet i farta), strengh, agility, evade skills, nano skills må man jo alltid bruker på , men pass på å bruk dem på nyttige nano skills, run speed (?), kanskje dimach også siden

dette er billig å bruker IP på siden man er MA.

Er ikke helt dreven i dette selv så sikkert mange som kan komme med tips og endringer i dette.

Må nevne at MA er det letteste yrke antagelig å starte med. Så velg mellom dette eller enforcer syntes jeg.

 

Men som du sikkert har lagt merke til er det mange ting å velge på, så det er vel det smarteste å bruker noen test characters på å komme i gang med spillet. Så kan du se hvordan de forskjellige rasene fungerer. Og så må du jo bare spør om hjelp og info rundt om i spillet. Mange veteraner som er bare glade til å hjelpe andre folk.

Men vær så snill, om du har lite penger, gjør missions eller no. Ikke skrik ut creds please! etc etc. Folk er temmelig lei av slike folk, og vil antagelig bli ganske irriter om du spør slik.

 

Hvis du ikke allerede vet kan jeg nevnte steder du kan besøke.

Den såkalte n00b island (lvl 1-5 eller sp langt du gidder)

Subway, finner man i utenfor Rome, i borealis , kanskje flere steder også? (lvl 5-20 (?) husker ikke helt max lvlen. Men når du når en høy nok lvl kan du ikke gå inn igjen til subway.

Temple Of Three Winds (TOTW) (lvl 20 eller 30 husker ikke, uff. Men uansett du kan være der til og med lvl 60)

Borgs \ cyborgs nord for MeetMeDere. (lvl 80 - så langt du gidder)

Sikkert flere steder, men er ikke sikker i alt siden jeg brukte Shadow Lands ekspansion pakka til å lvle i.

 

Må nevne at før du går ut av TOTW for siste gang burde du ha fått en del ting.

Hvis du er enforcer burde du ha dette.

Guardian Tank Armor

Stygian Desolator

Exarch Robe

Notum Ring

 

Er man MA burde man ha Exarch robe \ Guardian Tank Armor, Notum Ring.

Men Du burde få fullført en quest også. Den vil gi deg to bøker som igjen vil gi deg et spissielt angrep og en heal. Du kan lese om disse bøkenee og hvordan man får dem Her

 

Håper dette var til hjelp :)

...Og lykke til med Anarchy Online!

Lenke til kommentar
Hey, skulle spille nå, men da jeg gikk inn, så hørte jeg musikk og skjermen ble svart, men så gikk den til skrivebordet, hva er galt???

Du må bytte oppsette på skjermkorte ditt,på setings kan du velge ut type oppsett på ditt skjrmkort,bytt til det motsatte av det du bruker når du detter ut.

Endret av djheaven
Lenke til kommentar
Hey, skulle spille nå, men da jeg gikk inn, så hørte jeg musikk og skjermen ble svart, men så gikk den til skrivebordet, hva er galt???

Du må bytte oppsette på skjermkorte ditt,på setings kan du velge ut type oppsett på ditt skjrmkort,bytt til det motsatte av det du bruker når du detter ut.

Er enig med ham.

Prøv det, hvis det ikke funker besøk Anarchy Online`s forum.

Håper du får ordnet det

:thumbup:

Lenke til kommentar
Hvis du mangler penger kan det være greit å blitze nanoer du har bruk for. ;)

 

 

Har bare en figur nå, så ja, jeg manglet penger. Men det begynner å hjelpe på nå. Tjener masse på blitzing. Nanoene jeg trenger akkurat nå har jeg råd til, men har ikke råd til komplette sett med implants eller armour enda. Så jeg blitzer etter det også jeg :cool:

 

Er enig med ham.

Prøv det, hvis det ikke funker besøk Anarchy Online`s forum.

Håper du får ordnet det

Jeg er også enig i dette. Hadde faktisk samme problem selv når jeg installerte for en stund siden, og endring av skjermkort-innstilling var løsningen for meg.

 

Ellers når det gjelder hvilke stats en Soldier bør øke, så vil jeg bare si deg hva du skal øke frem til level 20. Etter det har du spilt lenge nok selv til å vite hva du bør øke:

 

Du bør makse det du trenger til våpenet ditt, og rustninger: Agility, strength og sense. Du bør også makse Stamina som gir deg rustninger og mere HP. Intelligence og psychic avhenger mer av om du vil fokusere mye på nanoskills (det som tilsvarer spells i AO). Hvis du skal bruke mye nano-skills så makser du int og psychic også frem til level 20. Body dev MÅ du makse. Nano points kan du gjerne også makse men det er ikke nødvendig om du ikke skal bruke nanoskills så mye. Merk at ALLE i AO må bruke litt nanoskills for å fungere så man kan ikke la være å raise disse i det hele tatt. En soldier bruker f.eks. Total Mirror Shield som er en nano som blokkerer en viss prosentandel av skaden du får tilbake på fienden. En veldig viktig nano for alle soldiers.

 

De våpenene som er billigst/enklest for en soldier å bruke er assault rifles og pistols. Andre våpen kan også være lette å lære for en soldier, men ikke fullt så lette, så hvis du vil maxe så er det assault weapons som gjelder (ettersom pistoler ikke har samme damage potensiale som assault weapons) Men i tillegg til å makse assault rifle bør du også maxe full auto, og burst som er nyttige -tilleggs-skills for alle som bruker assault rifles.

 

Hvis du skyter med en ass.rifle må du også øke/makse ranged initiative. NanoC initiative trenger du ikke med mindre du skal kaste nanoer midt under kampen. (noen nanoer kastes på forhånd og andre under kampen) Jeg vil nok kanskje si at av alle professions som IKKE trenger å bruke nanoer midt under kampen så er soldiers og enforcers to av de mest typiske.

 

Duck explosion trenger du ikke før en god stund etter level 20 så la den stå på minimum, men de andre evasion skillsene (dodge ranged, evade close combat, og nano resist) trenger du, selv om du kanskje ikke trenger dem like mye som andre professions. Soldiers tåle å bli truffet i motsetning til f.eks. Martial artists som har som spesialitet å dukke unna for å unngå å bli truffet. Nanoer er vel det du tåler minst å bli truffet av så jeg ville prioritert den. Du trenger ikke makse noen av disse, men litt poeng her og der er greit.

 

Run speed er ikke spesielt viktig. Jeg løper fra det meste av mobs med under 100 i run speed. Og når du kommer på en høy nok level kjøper du en Yalmaha som gjør at run speed er helt ute av bildet. Men merk deg at dersom du har Shadowlands expansionen så trenger du run speed. Ville ikke makset uansett, bare ett poeng nå og da.

 

Av tradeskills er det egentlig kun Computer Literacy du MÅ ha (og ikke makset egentlig, du finner ut av hvor mye du trenger av comp lit sånn etterhvert) Det er generelt sett en av de viktigste skillsene i spillet for alle professions. Alle trenger comp lit for å kunne kjøpe bedre belt component platforms og NCU memory. Andre tradeskills øker du bare hvis du synes det høres morsom ut. Men ikke bruk for mye poeng på dem, sørg for at disse aldri kommer på bekostning av dine combat skills. De seks nano-skillsene øker du bare når du har kjøpt en ny nano du vil bruke. Har du f.eks. kjøpt en nano som krever at du har 40 poeng i Psy.Mod. og 40 poeng i Matt.Met. så øker du de to skillsene akkurat nok til at du får 40 poeng i dem begge. Hverken mer eller mindre. Ingen vits i å øke disse hvis du ikke har en nano som benytter dem. Unntaket er Space-time som du trenger å øke en del hvis du bruker nano-rechargers jevnlig. (Jeg gjør det)

 

Treatment må du legge mye poeng ned i. Vet ikke om du trenger å makse den men i alle fall nesten. Det er en av spillets viktigste skills. Alle som noensinne skal spille solo trenger den til medkits. I tillegg er den viktig for å kunne sette inn gode implants.

 

First aid er det delte meninger om. Noen bruker det, andre klarer seg uten. Hvis du velger å la være å raise first aid bør du kompensere ved å maxe treatment.

 

Spiller du i team med en fixer trenger du aldri breaking&entering, spiller du mye solo så kan det være kjekt å ha. Her forledendag kom jeg inn i et mission og den aller første døra jeg kom til var låst. Jeg er agent og har ganke høy B&E skill, men hadde jeg ikke hatt det så hadde jeg altså ikke kommet videre fra første rommet en gang. Hvis du ønsker å få opp alle låser du kommer over så skal B&E skillen din være 5 ganger høyere enn kvalitets levelen på det oppdraget du spiller.

 

Map navigation er viktig å raise opp til 130 så fort som mulig slik at du kan få de map upgradene som gjør at du kan se både mennesker og monstere på kartet. Etter det er denne skillen mindre viktig (merk at du kan bruke implants for å oppnå noen av de 130 poengene så du trenger egentlig ikke å raise fullt så høyt som 130)

 

Navigation Air er noe du må ha om du har noen planer om å skaffe deg en Yalmaha. (Alle som spiller en stund har jo det!)

 

De skillsene jeg ikke har nevnt her er ikke verdt å ha for en soldier. Du kan øke dem likevel, men husk at hvert poeng du bruker andre steder går ut over dine evner i combat. Og selv om du har masse ekstra IP å bruke nå så vil du slett ikke alltid ha det, så spar dem istedenfor å bruke dem på tullete ting. :)

Endret av Asmodeus
Lenke til kommentar

Mooo ;)

 

Spiller på Rk2 (rimor)

Spiler for det meste med min 215 mp, 183 crat og 100 advy (En fersk reroll).

Og har en bråte med alts under 100.

har spilt Eve,wow og flere spill i mellomtiden men har falt tilbake på ao igjen. hehe synes ao har en veldig bra community i forhold til mange andre mmorpgs der ute

Lenke til kommentar
hehe synes ao har en veldig bra community i forhold til mange andre mmorpgs der ute

 

Enig der. Har riktignok ikke spilt AO siden mars, men er fortsatt i kontakt med gamle guilden via guild-forum, samt at jeg fortsatt leser offisielle forums samt slenger inn en kommentar der iblant. "Small, but tight-knit community" som det er sagt så mange ganger på forumene :)

Lenke til kommentar
Map navigation er viktig å raise opp til 130 så fort som mulig slik at du kan få de map upgradene som gjør at du kan se både mennesker og monstere på kartet. Etter det er denne skillen mindre viktig (merk at du kan bruke implants for å oppnå noen av de 130 poengene så du trenger egentlig ikke å raise fullt så høyt som 130)

Jeg ville vært meget forsiktig med å legge poeng i Map Navigation. I motsettning til de fleste andre skills vil IP bruk her være umulig å få tilbake via IP reset. Så når du kommer til lvl 220 og trenger litt mer IP så er det utrolig kjipt å ha masse IP i map navi som du ikke kan bruke.

 

Skaff heller map navi implants for å øke map navi når du skal laste opp kart eller map upgrades.

 

Det samme gjelder swimming, men den er det vel ikke noe poeng i å øke uansett.

Lenke til kommentar

Jeg kan jo like godt komme med noen råd til nye spillere

 

Hvilken klasse og rase du velger spiller ikke så mye rolle. Velg noe du synes ser morro ut :)

 

Så, når du nå vil blir den beste uber spilleren som finnes har jeg ett tips. Ta en char til 220 så lager du en ny en og bruker det du har lært ;) Det er vel ingen første char som blir super uber. AO er ikke lett å lære alt i.

 

Så, hva skal du bruke IP på. Ikke map navi eller swiming (med mindre du vet hva du gjør).

 

ting som bør makses av alle er Comp.Lit, Treatment og body dev.

Comp lit slik at du kan bruke grid og bedre NCU brikker. Treatment så du kan bruke bedre implants og body dev for mer helse.

 

Så, hvilke våpenskills trenger du? Sjekk http://forums.anarchy-online.com/forumdisplay.php?f=141 for din profession og les de øverste sticky trådene

 

Hvilke nanoskills trenger du? Sjekk www.auno.org for nanoformulas for din profession. Der ser du hvilke nanoer du kan bruke og hvilke skills de trenger. (agenter er litt spessielt, siden de kan bruke noen av nanoen til andre professions, sjekk agent forumet)

 

Hvilke andre skills trenger du? Attributes har 'trickle down effect' det vil si at alle skills økes når attibutes øker. Hold shift inne og trykk på en skill for å finne ut hvilke attribs den er avhenging av. ett godt eksempel er comp lit. den er 100% avhenging av inteligense. så 3 poeng int gir ett bonus poeng i CL.

 

Så er det inits/evades/nanoresist og runspeed.

øk inits på det du bruker. Bruker du melee øker du melee init, er du MA bruker du phsyical init, er du nano bruker øker du nano init etc

Evades. en tommefingerregel her er at om mobs treffer critical hits på deg ofte har du for lite av det. Jeg mener at jo mer du har jo bedre, ett slag som ikke treffer er ett slag du ikke trenger å bry deg om :)

Nanoresist øker du om mobs treffer deg med nanoer, men den er ikke så viktig mot monster. I PvP er den meget viktig.

Runspeed øker du om du synes du går for tregt. Det er greit å ikke være den treigeste i ett lag, og kunne løpe fra monster som prøver å drepe deg.

 

Hvis du er en tradeskiller øker du andre tradeskills. Sjekk med professions forumet.

 

Så, www.auno.org og http://forums.anarchy-online.com er deres venner :)

Endret av Mr-CEO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...