Gå til innhold

Alt om Anarchy online


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan noen gi meg (Agent 22) en god grunn til å putte IP i strength?

 

Jeg har gjort det frem til nå, men jeg ser ikke egentlig noen skills jeg bruker hverken direkte eller indirekte som har strength som requirement. (unntak: Run speed og Sense Imp&Mod som begge er 20% basert på strength, men 20% er ikke mye og jeg er jo ikke helt avhengig av de to skillsene heller)

 

Jeg funderte en stund på å bruke litt Martial Arts i nærkamper og da kunne jo strength vært litt greit å ha, men har klart meg fint uten noen IP i MA så langt (Selv om det er litt teit å stå og skyte med en rifle på kloss hold når motstanderen foretrekker nærkamper ;) ) og senere i spillet vet jeg det vil åpne seg muligheter for å bruke pets til å holde en fiende eller to på avstand, noe som kan være greit av og til siden Opi Agenter skyter bra men ikke tåler så mye juling. (Har ikke høye nok skills til false profession: MP enda)

 

Jeg er klar over at noen rustninger, og noen implants krever strength, men jeg tror jeg greit kan klare å styre unna disse. Så hva trenger jeg egentlig strength til i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Kan noen gi meg (Agent 22) en god grunn til å putte IP i strength?

 

Jeg har gjort det frem til nå, men jeg ser ikke egentlig noen skills jeg bruker hverken direkte eller indirekte som har strength som requirement. (unntak: Run speed og Sense Imp&Mod som begge er 20% basert på strength, men 20% er ikke mye og jeg er jo ikke helt avhengig av de to skillsene heller)

 

Jeg funderte en stund på å bruke litt Martial Arts i nærkamper og da kunne jo strength vært litt greit å ha, men har klart meg fint uten noen IP i MA så langt (Selv om det er litt teit å stå og skyte med en rifle på kloss hold når motstanderen foretrekker nærkamper ;) ) og senere i spillet vet jeg det vil åpne seg muligheter for å bruke pets til å holde en fiende eller to på avstand, noe som kan være greit av og til siden Opi Agenter skyter bra men ikke tåler så mye juling. (Har ikke høye nok skills til false profession: MP enda)

 

Jeg er klar over at noen rustninger, og noen implants krever strength, men jeg tror jeg greit kan klare å styre unna disse. Så hva trenger jeg egentlig strength til i det hele tatt?

For det første, Som agent under FP så får du ikke brukt noen form for attack pet's bare MP's sin Heal pet som jeg vetom hvertfall

 

For det andre, Hva F*** ska du me MA skills?

Når en agent pvp'r så er det den tingen de fleste gjør er å roote og springe bakover og refreshe rooten litt nå og da =)

Lenke til kommentar

For det første, Som agent under FP så får du ikke brukt noen form for attack pet's bare MP's sin Heal pet som jeg vetom hvertfall

 

For det andre, Hva F*** ska du me MA skills?

Når en agent pvp'r så er det den tingen de fleste gjør er å roote og springe bakover og refreshe rooten litt nå og da =)

Hehe..

 

Joa.. men rooting funker dårlig på lave leveler fordi de varer så kort.

 

Ellers er jeg enig med deg om MA skills. Er faktisk veldig glad for at jeg ikke brukte noen IP på det.

 

Når det gjelder MP angreps-pets så kan agentene bruke dem men de fleste agenter fortrekker å bruke NCU på andre ting isteden. (Og siden de kan roote så er det vel i grunnen ikke så rart heller) Så man ser sjelden/aldri en agent bruke noe annet enn healpets.

 

http://aodb.info/nanolist.aspx?Type=Agent-...=Meta-Physicist

 

Den nederste gruppen av nanoer "space nanos" gir tilgang på angreps pets også.

Endret av Asmodeus
Lenke til kommentar

Men etterhvert går man vel over til FP: Doctor.

 

Ja man går vel gjerne over til Doctor så fort man kan bruke "Mimic Doctor" (Og bruke nanoene til doktoren effektivt) Men "False Profession Doctor" og "Assume Profession Doctor" funker ikke særlig bra fordi man får alt for lav NanoInit til å kunne være doctor under kamp. Man får også store minuser på Nanoskills hvis man kjører Mimic profession, men disse minusene kan man oppveie hvis man kan kaste "Mocham's gift" på seg selv på forhånd. Mochams varer bare en time da, så man har begrenset tid før man da evt må bli MP igjen for å kaste dem på nytt. I tillegg til at man trenger vanvittige mengder med NCU. Traderne har også en del Nanoer som kan brukes til å buffe Nanoskillsene men det er samme problemet der også, men kan ikke kaste dem uten å bruke FP: Trader først.

 

Det er kun de Nanoene som kastes før kampene starter som er brukbare med false profession og assume profession. Personlig ser jeg ikke helt poenget med Assume profession ettersom den eneste fordelen med Assume fremfor false profession er at nanoen varer kortere. Man får bedre NanoInit med assume enn med False profession, men initen er likevel ikke god nok til å bruke den til å kaste nanoer under kamp så da er hele poenget med bedre init borte.

 

Det Agenter med false/assume profession egner seg best til er buffing. For da gjør det typisk ikke noe at det tar 20 sekunder å kaste hver eneste Nano, og Agenten kan buffe seg selv (og andre) med nanoer fra opptil 4 professions samtidig. (hvis de første nanoene man kaster varer en time eller mer) Det krever selvfølgelig tårmodighet å sitte og vente på at man skal bli agent igjen sånn at man kan starte neste profession Nano, men det er fullt mulig. Man kan jo bruke den tida på å løpe rundt og lete etter ting man trenger i butikker og til chatting. Det er jo alltid noe å bruke tida på i AO selv om man ikke er klar for hunting eller missions enda.

 

Loc Dogg: Hvordan funker "Complete healing" på deg? Teoretisk sett skal jo den heale deg 100% (i alle fall i følge beskrivelsen) men i praksis healer den vel kun 10001 HP :D

Lenke til kommentar

Ja, det er andre fordeler med det også, som f.eks. at det tar kortere tid før du har enda en annen profession, noe som gjør det lettere å stacke buffs.

 

Men det er ikke alltid noe problem i seg selv å løpe rundt som en trader. Man har fremdeles tilgang på de vanlige agent nanoene, så det blir egentlig akkurat som å løpe rundt som agent, bare at man får tilgang på trader nanoer i tillegg. Alle skills unntatt nanoskills forblir de samme. Ulempen er igjen dette med nano initiativ som man ikke har noe av under FP. Men hvis man ikke kaster noen nanoer midt under kampene uansett så gjør det egentlig ikke noe at man har false profession. Og særlig ikke false profession: trader fordi man kan bruke Deprive og sånt for å få tilbake (noen av) de nano-skill poengene som FP gjør at man mister. Bare man har nok NCU til det.

Endret av Asmodeus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...