Datasmurf Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Føler nesten for å fyre opp AO igjen, bare synd at TSW tar all tiden min. Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 6. august 2012 Forfatter Del Skrevet 6. august 2012 Ville nok ventet til den nye enginen kommer! Når den kommer skal jeg lette re-sub Mulig jeg re-sub'er når de har endret på nanoene og ballanseringen av de forskjellige klassene. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Har sprukket 2-3 ganger iløpet av de siste 2 årene men gått lei ganske fort hver gang, men gleder meg til ny engine. (Om den noensinne kommer ut da.) Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Ja, jeg regner med det blir resub om det kommer ny engine her i gården også, men ... Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Ha-ha, ingen fare. Jeg bare håper det kommer før jeg er 50. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Ja, jeg regner med det blir resub om det kommer ny engine her i gården også, men ... LOL, det har gått mange mange MANGE år fra da de opplyste at AO skulle få en grafisk oppgradering med CryTek motoren...dette var tilbake da Crysis 1 kom ut....forsatt ingenting....dårlig greier. Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 LOL, det har gått mange mange MANGE år fra da de opplyste at AO skulle få en grafisk oppgradering med CryTek motoren...dette var tilbake da Crysis 1 kom ut....forsatt ingenting....dårlig greier. Har du noen kilde på det? Kan aldri huske at Cryengine har vært aktuell for Anarchy Online. Det har vel derimot vært sett på ny engine i to omganger. Den første kom det så vidt jeg husker ingenting ut av da det ble forkastet etter relativt kort tid. Andre gang ble det startet med Ogre 3d som grunnlag. Det ble etterhvert klart at det ble mer utfordrende enn planlagt å få Ogre til å fungere slik de ville med det begrensede antall personer som jobber med Anarchy Online. Beslutningen ble derfor i 2009 tatt på å starte mer eller mindre forfra med Funcom sin egen Dreamworld engine. ( http://forums.anarchy-online.com/showthread.php?t=553916 ) Denne hadde da blitt såpass moden etter alt arbeidet med AoC at den var aktuell og brukbar. (Anarchy Online kjører første generasjon DreamWorld). Dette arbeidet har vi fått jevnlige oppdateringer på, og Anarchy Online kjørende på ny og oppdatert DreamWorld har blitt demonstrert ved flere anledninger, deriblant for de som har besøkt Funcom. En av hovedargumentene for å bytte fra Ogre til DreamWorld var nettopp at AO gutta som på det tidspunktet telte 11-13 mann fordelt på de forskjellige stillingene, kunne få hjelp fra Age of Conan ansatte da det dreier seg om felles motor. Dette gjelder sannsynligvis til en viss grad TSW som også kjører på DreamWorld. Å si at ingenting har skjedd er en smule overdrevet da det har skjedd masse og vi har blitt vist mye. AO har framdeles begrensede ressursser, og ting tar dermed litt lengre tid enn om de hadde 300 personer som jobbet med spillet. Det er kanskje verdt å ha i bakhodet at store team også bruker flere år på å adaptere/bygge opp spillmotoren rundt kompliserte MMORPG spill, så jeg synes ikke at 3 år så langt med arbeidet på DreamWorld til AO er så ille når man vet begrensningene. 4 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 (endret) Nei, har ingen kilde, bare husker da det først ble nevnt om oppgradering at CryTek motoren var vurdert. Det har ivertfall gått ubeskrivelig treigt da de annonserte oppgraderingen, til noe...eller mangelen på noe har skjedd. Endret 7. august 2012 av AvidGamer Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Men har de ikke nesten hvert år siden 2008/09 utsatt lanseringen til neste år?. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Men har de ikke nesten hvert år siden 2008/09 utsatt lanseringen til neste år?. Så vidt jeg vet har de aldri fastsatt noen dato på lansering av den nye motoren. Har hørt noe om at betaen skulle være tilgjenglig fra Q1-Q2 i 2012.. men vi ser jo hvordan det har gått Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 oooh... skulle ønske de fikk fikset det. AO er det eneste MMO spillet jeg har savnet, besøker det av og til....men jeg er grafikk hore Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 8. august 2012 Forfatter Del Skrevet 8. august 2012 Hehe, selv med den nye motoren vil det ikke se veldig bra ut i forhold til dagens standard, men det vil se akseptabelt ut Regner med dere alle har sett video nr. 2 av motoren? Syns det ser helt akseptabelt ut, uten at det er noe groundbreaking greier. Om dem i tillegg får ballansert ting litt så kommer jeg evig lett til å resubscribe Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Men har de ikke nesten hvert år siden 2008/09 utsatt lanseringen til neste år?. Nå har de vel strengt tatt aldri satt noen dato, så ingenting som har kunnet blitt usatt De har holdt community oppdatert med hvordan ting sto til gjennom hele løpet, selv om dette kan ha forandret seg det i det siste da jeg ikke har fulgt med så mye. Hehe, selv med den nye motoren vil det ikke se veldig bra ut i forhold til dagens standard, men det vil se akseptabelt ut Regner med dere alle har sett video nr. 2 av motoren? Syns det ser helt akseptabelt ut, uten at det er noe groundbreaking greier. Om dem i tillegg får ballansert ting litt så kommer jeg evig lett til å resubscribe Viktig å huske at bytte av motor ikke dreier seg om utseende først og fremst. Textures vil i mange tilfeller ikke bli oppdatert, selv om de mest traffikerte plassene vil bli oppdatert med en gang. Den største forskjellen vil bli muligheten man får til å gjøre ting i framtiden, samt at man vil få grunnlag for mye bedre ytelse. AO slik den står i dag er framdeles et motor som ble påbegynt for 16 år siden nå, og var DirectX 7 basert. Med ShadowLands fikk vi litt DirectX8 med Hardware T&L som avlaster litt med effekter o.l. Men framdeles er det et DirectX7/8 spill som fortsatt skal fungere på low end Windows 98 maskiner. Problemet er at det finnes ingen moderne grafikkort, eller drivere som optimaliserer DirectX 7/8, og mye av rendering foregår på CPU og ikke GPU. AO er også ekstremt I/O bundet. Om man har nok minne, hiv opp en RAMdisk og kjør AO derfra. Nyt deretter super rask zoning og ikke-eksisterende load lag. Den andre større forskjellen vil være lyssettingen som følge av den nye motoren, men om folk forventer et helt nytt utseende vil de nok bli skuffet. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Dere kan klage så mye dere vil, men en grafisk oppdatering vil ikke endre spillet. Det er fortsatt Anarchy Online og vil alltid være Anarchy Online. Jeg spiller ikke pga. grafikken. Jeg spiller fordi spillet er dypt, noget avansert og utfordrer meg. Jeg har spilt siden 2007 og det finnes fortsatt usannsynlig masse jeg aldri har opplevd/sett selv på Rubi-Ka. Fikk for eksempel laget meg en Cloak of the Reanimated for første gang her om dagen. Er fortsatt spent på hvordan endgame er. Jeg har aldri sett beast ingame, bare på videoer. Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 8. august 2012 Forfatter Del Skrevet 8. august 2012 Hehe, jeg er fullstendig enig med deg, og grafikk er ikke alt, men gir et lite + i min bok og øker litt innlevelsen i spillet for min del. Som du sier så er det mye å utforske, og det er sikkert mange ting jeg har gått glipp av som jeg ser frem til å finne ut av når jeg rutnerer med lanseringen av den nye motoren. Blir spennende å se Shadowlands oppusset, tror faktisk de områdene vil se nokså brae ut i den nye motoren. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Da har jeg resubba. Skal hjem i lunchen for å laste ned og sette i gang patchinga. Trodde jeg skulle klare å holde ut lenger, men neida. Skal begynne fra scratch med en av mine gamle venner fra spillet i ettermiddag. Ser frem til det. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Hvilken server skal dere spille på og hva heter dere ingame? Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 22. august 2012 Forfatter Del Skrevet 22. august 2012 Du burde vente synes jeg Grunnen er at det er så få online nå, men når den STORE patchen kommer så skal du se at folk vender tilbake! Lenke til kommentar
fenele Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Hvilken STOR patch tenker du på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå