Gå til innhold

Alt om Anarchy online


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

=D

 

Vel, som shade kan jeg kanskje ikke klage, vi er jo ikke dårlige i PVP om jeg har forstått rett. Problemet er at jeg omtrent har alt av det beste, og fortsatt kan jeg bare ikke klare å hitte en del proffesions. Har over 3100AR om jeg husker rett, og 2400 evades (+1500 i diverse procs og perks etc), og blir slakta ned uten at evadene hjelper noe, og som nevnt, uten at jeg kan hit'e noe.

 

Og å sitte å se på grasset gro mens jeg venter på PVE stuff.. neh.. venter til patchen og så blir det liv å røre igjen :D

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det er gratis å spille Anarchy Online Classic (inkludert Notum Wars) dvs. du har tilgang til content på Rubi-ka opptil lvl 200.

 

Shadowlands, Lost Eden, Alien Invasion og Legacy of Xan må du abbonnere på for å få tilgang til.

Okei. Takk for svar.

 

Men hvordan er selve spillet?

Vil en overgang fra WoW vere enkel? Eller vil det bli en lang innøvingsperiode i starten?

Lenke til kommentar

Interfacet er ekstremt gammeldags og slitsomt. Veldig lite "strømlinjeformet". Noen vil forsvare det og si "lol du bare klarer ikke noe vanskeligere enn WOW lol stfu n00b". Men jeg spilte AO i 2 år sammenhengende, før WoW i det hele tatt var på tegnebrettet. Og gikk tilbake for noen mnd siden for å sjekke det ut. Var noe av det mest tungvindte jeg har vært borti de siste 10 årene. Jeg anbefaler det ikke. Alle menyer popper opp i sitt eget vindu som man må lukke med en liten X-knapp, så det blir svært cluttered med vinduer og bagvinduer. Såklart, vi som spilte det i 2002 lærte oss å bruke det fordi det ikke fantes noe bedre (Everquest var fra 1999 og gammelt allerede, og enda mere tungvindt)

 

Husker du ikke keyboard shortcutene er du inn for MYE klikking bare for å finne frem i menyene. Og det er ALLLLLLLLT for mange skills å levele, er sikker på 50% kunne lett vært kutta bort.

 

Random missions blir også jævlig fort kjedelig, man springer bare til bygning X, går gjennom 3-4 identiske dungeons med litt forskjellige grafikktemaer, og samme robotmonstrene hele tiden. Så tilbake til mission maskinen, leverer, får litt cash og en itemreward, rinse, repeat til lvl 200 :p Evt PVP'r eller gjør bossruns. Men det er ikke så kjekt som i WoW, at bossene sitter i egne instancer som bare ditt party får være i. Må pent vente på tur til forrige gjeng har drept bossen, så vente til den respawner og håpe ingen andre kommer bort og aggroer den fra dere.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Bytex har rett, Interfacen er slitsom i forhold til dagens mainstream. Men den store fordelen med AO, er karakterutformingen. Med 3 Item Vinduer, og tilsammen 45 item "slots" , har du en mulighet til tilpasse karakterene dine vesentlig mer en dagens MMOs ;)

 

Twinking er også ett av AO store ++ , muligheten til å Twinke karakterene dine her er shitloads mye større en i for. eks. Wow. Er du flink, kan du lage insane karakterer til pvp, instanser osv.

 

Grafikken er en god 2003-ish grafikk. I og med at den ble boosta med shadowlands, henger den ikke "sykt langt" etter dagens mmo`s, men den har nok betydelig mer "kanter" og lite texture noen steder, men den skal jo forbedres til Age of Conan grafikk snart (FC jobber med remoddelering om dagen).

Lenke til kommentar

Aha. Takker for innholdsrike svar :)

 

Det med missions merka jeg godt. Gikk så lei denne mission maskina.

 

Jeg møtte 3-4 personer på denne startplassen og vi bestemte oss for å dra gjennom den reisemaskina eller hva det nå er sammen. Vi dro da til en veldi stor by, husker ikke navnet.

Var vell her jeg gidde opp. Jeg fant rett og slett ikke fram. Jeg hadde ikke peiling på hvor jeg var, løp rundt og følte meg skikkelig sånn bonde i byen opplegg.

 

Etter det starta jeg bare nye og nye chars hele tida. Hadde vell 5 stk i lvl 20-40 elns. Jeg gikk etterhvert lei, fordi det eneste jeg forstod var at eneste måtene å lvl på var disse mission maskinene, eller stå å slå på mobs.

 

Gikk deretter over til WoW og angra ikke akkurat nevnverdig.

 

 

Vil dere anbefale at jeg gir det en ny sjanse? eller er det litt sånn lost case?

Lenke til kommentar

Husker du ikke keyboard shortcutene er du inn for MYE klikking bare for å finne frem i menyene. Og det er ALLLLLLLLT for mange skills å levele, er sikker på 50% kunne lett vært kutta bort.

 

Synes du nok en gang overdriver.

 

Anarchy Online er gammelt og det vises, men å kutte vekk skills bare fordi du mener det er FOR mange? Dette er desidert den størte styrken til AO, nemlig at man har frihet til å velge.

 

Interface kan jeg være delvis enig i, det er mange vinduer osv. men de har hver sin rolle.

Klart ting kunne vært forbedret, men det kan også være rimelig minimalistisk dersom du ønsker det.

 

Missions er jeg enig i, de er kjedelige. XP i AO er stortsett basert på grind, men til gjengjeld går det relativt fort å komme igang med levlingen.

 

Nå har vi også dailies som gjør leveling litt lettere.

Lenke til kommentar

Husker du ikke keyboard shortcutene er du inn for MYE klikking bare for å finne frem i menyene. Og det er ALLLLLLLLT for mange skills å levele, er sikker på 50% kunne lett vært kutta bort.

 

Synes du nok en gang overdriver.

 

Anarchy Online er gammelt og det vises, men å kutte vekk skills bare fordi du mener det er FOR mange? Dette er desidert den størte styrken til AO, nemlig at man har frihet til å velge.

 

Interface kan jeg være delvis enig i, det er mange vinduer osv. men de har hver sin rolle.

Klart ting kunne vært forbedret, men det kan også være rimelig minimalistisk dersom du ønsker det.

 

Missions er jeg enig i, de er kjedelige. XP i AO er stortsett basert på grind, men til gjengjeld går det relativt fort å komme igang med levlingen.

 

Nå har vi også dailies som gjør leveling litt lettere.

Går fort å komme igang med levlinga ja, men hvor lang tid tar det å grinde/queste til 220? Rimelig lang tid tror jeg. Mere enn jeg orker å gjøre opp igjen de samme tingene :p

Lenke til kommentar

Grunnen til at WoW slo så hardt gjennom når det gjorde, var nettopp questinga. I WoW går man i praksis aldri tom for quests, helt opp til lvl 85. Du blir ledet fra questgiver til questgiver, og sånn sett innom alle byene og sonene.

Slik var det helt fra starten av.

Mens i datidens andre MMORPG's, var mye av XP'n bare ren grinding uten å ha noen quests å holde på med. Og det er der de fleste detter av lasset. I AO vet man egentlig ikke når man bør forlate Rome og hvor man skal dra etterpå, uten å lese det et annet sted på nettet, eller legge inn diverse map mods.

 

Flere spill i nyere tid har hatt samme problemet, som Aion. Du gikk bare plutselig tom for quests rundt lvl 15 og hadde ingen andre valg enn å grinde monstre eller plukke blomster for XP til over lvl 20. Det gikk saaaaaaakte. De har riktignok fyllt opp Aion med nye quests det siste året, for å prøve å lokke tilbake spillere som dro.

 

I AO har man riktignok mission generatorene, og sånn sett aldri går "tom" for quests å gjøre, men de er jo ganske kjedelige. "Go to apartment X, fyll opp til 100% tokens ved å drepe alt, <kill person>, <defuse bomb>, <find item>, reward".

 

Og disse instancene bytter bare mellom 3-4 utseender og layouts.

 

For all del, jeg spilte AO ganske heftig mye over de to årene, men det fantes ikke noe bedre heller. Å gå tilbake til det er smertefullt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Spiller det daglig, noe jeg har gjort de siste 4 årene, men vært spiller siden slutten av 2001.

 

Kan vel trygt si at spillet drar på årene noe features virkelig viser, da det mangler en god del av det som vi tar for gitt i nye MMO idag. Men samtidig det er dette som gjør litt av Anarchy Online til det det er.

 

 

Men jeg mener helt klart det er noen ting Funcom burde plukke opp å introdusere til Anarchy Online. Her skyter jeg meg selv litt i foten da jeg driver ett raid community, men jeg mener at de burde lage til features som gjør at raids kan administreres uten at en trenger en raid bot (org bot / helpbot) for å gjøre dette.

 

 

For det første tenker jeg en loot modus som gir en mulighet for å gjøre random rolls. ala WoW sin metode for dette, vindu med spørsmål "need/greed/pass" og gir vinner av loot han/henne alene tilgang til å "loote" gitt item som forøvrig funker helt supert. Uten at dette måtte vært den eneste måten å gjøre det på.

 

Beskjeder som blir sendt til alle i ett team/raid, som vises på skjermen i eget vindu/splash text.

 

Spørsmål som blir sendt til alle i ett team/raid, som vises på skjerm i eget vindu.

 

 

Features ovenfor er så og si standard i alle MMO som er på markedet idag. Som jeg mener gir det å drive med gruppe spill en ny dimensjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...