Sirillion Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Problem nummer en er at det begynner å drøye for Funcom ... det er ages siden de "lanserte" nyheten om ny grafikkmotor i spillet og det ser ut til å drøye en stund enda før vi får se noe vettugt på den fronten. Problem nummer to er at det hjelper fint lite med en ny grafikkmotor og en fancy reklamekampanje for et spill hvor de ikke har planer om å oppgradere kontroll og interface systemet. Jeg ønsker ikke kaste bensin på bålet i diskusjonen om det som er i AO er bra eller dårlig eller lett eller tungvindt. Men det må konstateres som et faktum at dersom man ikke har et kontroll/interface system som er noenlunde likt det som er mainstream i dag men har et system som er "tungvidt" så vil man slite med nyrekruteringen til spillet. En spiller som er vant til MMO'er fra WoW som første møte vil fnyse av systemet i AO for så å legge det fra seg med det som begrunnelse og med en dårlig erfaring og vil hverken spille det igjen eller anbefale det til andre. Og jeg må innrømme at jeg merker det selv, og jeg har AO som mitt første møte med MMO'er. Det blir litt "skuffende" å se at når du bruker en ability så bøyer char seg ned og simulerer at han trykker på en knapp! Bare se på "cast & cooldown" barsa som er oppe i venstre hjørnet og ikke engang kan flyttes til et annet sted om ønskelig ... håpløs og "tungvindt" design...etter min mening! Håper bare Funcom ser lyset og fortsetter trenden ... etter grafikkmotoren så kan de oppdatere kontroll og interface systemet, flere og oppdaterte animasjoner så vi får mer enn "bøyesegogtrykkepåknappen" kamp animasjoner og kanskje til og med legge til et bedre mission system slik at RubiKa faktisk kan bli befolket. For mesteparten av befolkningen holder nå til enten i Rome, Athen eller Borealis ... og Player Cities eller Alien Sonene that is...noe som er meget synd, for AO har en fantastisk og enorm verden som kan utforskes ... problemet er bare at den er tom for folk! Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Enig med alt du skriver her Sirillion, det skader ikke å gjøre AO mer lik dagens mainstream, iallefall når det gjelder ny-rekrutering, noe som trengs! AO har jo faktisk sinnsykt mye innhold, men det bør legges frem på nytt, kanskje med litt forbedret loot og questing etc, for å spice opp gamle KA igjen. Jeg spiller en froob ved siden av 2 paid kontoer , bare for å oppleve "gamle AO" på nytt igjen, det går sakte, men er utrolig gøy og nostalgisk herlig Men veien er ikke lett hvis man man er helt ny til spillet. Prio listen til fc bør se slik ut. 1. Ny grafikkmotor 2. Server sammenslåing Rk1-Rk2 3. Forbedret UI og interface 4. Nytt startområde for nykommere m\quester og guiding. 5. Bygg ut Pande, mer bosser (The gauntlet etc) 6. Rebalansering av klassene (noe jeg personlig ikke bryr meg så mye om) Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) Problem nummer en er at det begynner å drøye for Funcom ... det er ages siden de "lanserte" nyheten om ny grafikkmotor i spillet og det ser ut til å drøye en stund enda før vi får se noe vettugt på den fronten. Problem nummer to er at det hjelper fint lite med en ny grafikkmotor og en fancy reklamekampanje for et spill hvor de ikke har planer om å oppgradere kontroll og interface systemet. Jeg ønsker ikke kaste bensin på bålet i diskusjonen om det som er i AO er bra eller dårlig eller lett eller tungvindt. Men det må konstateres som et faktum at dersom man ikke har et kontroll/interface system som er noenlunde likt det som er mainstream i dag men har et system som er "tungvidt" så vil man slite med nyrekruteringen til spillet. Problemet med AO er den nåværende spillerbasen og kommende spillere. Nåværende spillere i AO er dedikerte og liker hva AO tilbyr. Jeg har pratet med mange ingame som rett og slett kommer til å slutte dersom AO blir "mainstream" og dummet ned for å fenge flere. AO er et unikt spill som krever litt av spilleren, det er ikke ment for alle. WoW er mainstream og gjør det godt, men alle andre som prøver å følge samme oppskrift blir stortsett grillet for å være "WoW-kloner" og spillerbasen faller fort vekk og går tilbake til WoW. Å tilpasse et så gammelt spill som AO til å følge samme regler som WoW kan bli katastrofalt. Edit: Nå skal de sies at det finnes snarveier for de fleste menyer, så ser ikke helt problemet der. Interface kan byttes ut med et som ser penere ut, dersom du ikke liker fargene. Endret 6. juli 2011 av Bjohansen Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 (endret) Forslag.... : Et diskusjon.no 12man Raid? Har vi folk nok her som spiller enda og kunne tenke seg å dra i gang et lite raid? Jeg lager en liste her, så ser vi ann. Mest for moro selvfølgelig 1.Opsund 220 Ma (Xandathrii) 2.Endy, 220 Shade (The Very End) Endret 11. juli 2011 av Xandathrii Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Tviler på det er 12 folk som leser denne tråden engang Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 Forslag.... : Et diskusjon.no 12man Raid? Har vi folk nok her som spiller enda og kunne tenke seg å dra i gang et lite raid? Jeg lager en liste her, så ser vi ann. Mest for moro selvfølgelig 1.Opsund 220 Ma (Xandathrii) Hehe, håper vi får nok folk Menne, jeg er gjerne med på 12M raid, vi trenger jo tross alt bare 6 stk totalt Endy, 220 Shade (DD whore) Lenke til kommentar
ochi9le Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Anarchy Online ja. Må være minst 6-7 år siden jeg spilte dette. Var faktisk navegeneratoren på den tiden som "fant opp" det nicket jeg bruker dag i dag. (ikke det jeg har her på forumet) Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Problemet med AO er den nåværende spillerbasen og kommende spillere. Nåværende spillere i AO er dedikerte og liker hva AO tilbyr. Jeg har pratet med mange ingame som rett og slett kommer til å slutte dersom AO blir "mainstream" og dummet ned for å fenge flere. AO er et unikt spill som krever litt av spilleren, det er ikke ment for alle. WoW er mainstream og gjør det godt, men alle andre som prøver å følge samme oppskrift blir stortsett grillet for å være "WoW-kloner" og spillerbasen faller fort vekk og går tilbake til WoW. Å tilpasse et så gammelt spill som AO til å følge samme regler som WoW kan bli katastrofalt. Edit: Nå skal de sies at det finnes snarveier for de fleste menyer, så ser ikke helt problemet der. Interface kan byttes ut med et som ser penere ut, dersom du ikke liker fargene. Å gjøre AO LITT mer brukervennlig bør nødvendigvis ikke gå ut over dybden og kompleksiteten.Om de 15.000 diehard fans slutter og vi får 100.000 nye , who cares,, Lenke til kommentar
kakeninja Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 (endret) Morsomt å se at det fortsatt er liv i denne tråden. Sist jeg var innom var det riktignok nesten bare RK1-ere her, og regner med dominansen er enda større nå. RK2 er jo blitt trist, spesielt med tanke på PvP. Dermed er det kanskje ikke så farlig om jeg ikke får spilt noe særlig med AO i sommer.. Håper virkelig spillet overlever og kommer seg på stødigere bein igjen. Endret 11. juli 2011 av kakeninja Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Har hatt pause fra AO i sommerferien, men er tilbake nå. Fikk levlet traderen min til 197 i går. Blir vel 200+ i helgen. Vurderer å lage en bureaucrat for å gjøre foremans. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Bah, jeg er fysen på å spille igjen, men kompisen min påstår hardnakket at INGEN spiller AO lenger. Ikke har jeg pengene jeg trenger for en måned (som sannsynligvis blir til 4 nye år) heller. Og begynner jeg, må jeg vel kjøpe meg Lost Eden og Legacy of the Xan, fordi jeg misliker å spille spill som har expansion packs og booster packs uten at jeg eier dem etc. Husker ikke lenger hvilken level jeg var på da jeg slutta for to år siden. Lenke til kommentar
Grandmaster Gamer Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 ao er et 10 år gammelt spill som fortsatt inneholder masse bugs, dvs ingen vet når spillet blir blir ferdig. det samme gjelder den nye grafikk motoren, den inneholder helt sikkert mye bugs som krever mye arbeidstimer. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 (endret) Ikke bry deg med det, smurfen. Jeg hadde også litt AO-nostalgi, prøvde spillet en dag, og aldri mer. Det er så tungrodd og buggete at du vil ikke tro du brukte hundrevis av timer på det for 10 år siden. Det er free to play, så du betaler ingenting lengre. Endret 11. august 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Skjønner ikke helt hvorfor dere to gidder besøke denne tråden. Dere sprer jo bare dritt om spillet. Leter du etter bugs og mangler å irritere deg over så finner du dem, ellers er det et bra community med en god del voksne spillere. Lenke til kommentar
j0achim Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 (endret) Har vært kunde i nesten 10 å sammenhengende, om ikke 18-23 om vi snakker om alle kontoene jeg har. Spillet er kanskje litt for hardcore for dagens mainstream mmo spillere, noe som er litt synd da spillet kan være gøy når det er masse som pågår. Har ikke gitt opp håpet på AO helt enda, men det er jammen ikke masse tålmodighet igjen. Apropos voksne mennesker, rart med hvordan voksne menneske kan oppføre seg, driver et svært raid community, hvor jeg tør å gjette at flesteparten av alle spillerne er 25 år eller eldre. Men fremdeles oppfører de seg som om de skulle vært unge tenårings jenter som er umulig å holde styr på. Grafikken, tror vi håper på litt for mye med nye grafikk motoren, det blir nok bedre grafikk, men tror aldri det blir noe ala Age of Conan grafikk. Rare med det er at det er ikke mye som skal til for at AO hadde blitt seende mye bedre ut, for min del hadde skygger, realistisk lys (sol, skyer, regn) litt gjenskinn i vann og enkel antialising av kanter gjort underverker. Da jeg synes egentlig grafikken er ikke så gale for å bruke motoren som ble oppgradert en smule med shadowlands. Men egentlig baserer seg på motoren de begynte på, på slutten av 90 tallet. Endret 12. august 2011 av j0achim Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Har laget meg en soldier og bureaucrat som jeg levler sammen. Planen er å brukee crat som S10 toon, mens soldier muligens blir å levle videre mot 220. Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Hvem server er du på Bjohansen? Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Har vært kunde i nesten 10 å sammenhengende, om ikke 18-23 om vi snakker om alle kontoene jeg har. Spillet er kanskje litt for hardcore for dagens mainstream mmo spillere, noe som er litt synd da spillet kan være gøy når det er masse som pågår. Har ikke gitt opp håpet på AO helt enda, men det er jammen ikke masse tålmodighet igjen. Apropos voksne mennesker, rart med hvordan voksne menneske kan oppføre seg, driver et svært raid community, hvor jeg tør å gjette at flesteparten av alle spillerne er 25 år eller eldre. Men fremdeles oppfører de seg som om de skulle vært unge tenårings jenter som er umulig å holde styr på. Grafikken, tror vi håper på litt for mye med nye grafikk motoren, det blir nok bedre grafikk, men tror aldri det blir noe ala Age of Conan grafikk. Rare med det er at det er ikke mye som skal til for at AO hadde blitt seende mye bedre ut, for min del hadde skygger, realistisk lys (sol, skyer, regn) litt gjenskinn i vann og enkel antialising av kanter gjort underverker. Da jeg synes egentlig grafikken er ikke så gale for å bruke motoren som ble oppgradert en smule med shadowlands. Men egentlig baserer seg på motoren de begynte på, på slutten av 90 tallet. Er enig med deg , Shadowlands trenger ikke mye oppusssing. Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Så de nye bildene fra Tir i FWM nå, damn it rocks Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 Enig med deg der Jeg må innrømme at jeg dessverre fikk et anfall av ragequit pga. BS. Spillet er rett og slett litt for ubalansert atm. når det gjelder pvp. Siden det er så få folk online blir det jo aldri noe PVE =/ Jeg kommer dog lett til å re-sub når det kommer en ballance patch eller grafikk patch Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå