Gå til innhold

Alt om Anarchy online


Anbefalte innlegg

*teste ut*?

 

Er det ikke bare den første måneden gratis, og så må du enten betale eller så blir kontoen låst?

 

Stemmer...oppgraderer du en froob konto, så må du enten begynne å betale etter 30 dager, eller så blir den låst. Går ikke an å degradere kontoen igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får vel oppdatere litt: Nt'en har eg skaffet nanobot shelter som tok sin tid å få, med litt hjelp av org m8's på forskjellige punkter og fikk henne til ado i går. Ventet cirka 4 timer og 40 min før eg fikk team med 2x 190+ sold, 1x 195 doc og 170 ma. Fikk nt til 153 før eg la meg. Forsatt ingen lykke på mine city raids enda til å få tak i 3x + ai armor til min nt eller å selge bots.

Lenke til kommentar

Ikke glem at i dag er siste frist for tilbudet om en gratis måned for full versjon av spillet, inkludert 700 poeng. Jeg har re-åpnet to gamle betalte kontoer, og tror jeg skal dinge den siste halve levelen til 220 på en av mine chars i løpet av de neste ukene (må ha tid til å komme meg inn i spillet igjen først, så jeg ikke driter meg helt lodrett ut i teams).

 

Angående grafikk-oppdateringen, har jeg sett rykter om at det neppe vil bli noe av fordi Funcom bruker nå mindre ressurser på AO etter lanseringen av AoC. Håper det ikke stemmer, men av det jeg har sett av den oppdateringen, klarer jeg meg fint uten det.

Lenke til kommentar
Angående grafikk-oppdateringen, har jeg sett rykter om at det neppe vil bli noe av fordi Funcom bruker nå mindre ressurser på AO etter lanseringen av AoC. Håper det ikke stemmer, men av det jeg har sett av den oppdateringen, klarer jeg meg fint uten det.

 

De har ikke satt noen dato men jeg vil tro mot slutten av året/på nyåret. De har ikke lagt ned arbeidet med grafikkmotoren men skjønner at de vil teste at alt fremdeles fungerer selv om de bytter motor. Litt slitsomt om oppdateringen gir flere bugs ut av det blå..

 

Her er siste nytt fra Funcom, bl.a angående dette..

 

Letter from the Game Director

Endret av Taren
Lenke til kommentar

Takk for link, leste det nå. Jeg har vært så lenge borte fra AO at det er mye å lese for å få med meg hva som har skjedd siden sist :) Den neste boosterpakken høres også bra ut. I og med at jeg allerede er kraftig på etterskudd, vil jeg neppe forhåndsbestille den, men spiller jeg jevnt fra høsten av blir den ganske sikkert kjøpt.

 

Fikk med meg det om den nye grafikkmotoren, og det høres nesten litt bedre ut enn hva jeg hadde håpet på, d.v.s. at de gjør en så grundig jobb og bygger opp hele motoren på nytt. Det er sterkt for et så gammelt MMORPG-spill, veldig bra. Jeg var kanskje litt rask i vendingen da jeg kommenterte den. Det er vanskelig å se for seg hvordan sluttresultatet vil bli, så jeg velger å være litt mer optimistisk om det fra nå av.

 

Ellers har det vært en litt merkelig dag i AO. Orgen var det knapt liv i, org shopene hadde nesten all den samme gamle og blodig overprisede møkka som da jeg sluttet for over et år siden. Mange av de var nå tomme og/eller ledig for leie. I Old Athen synes jeg det var like mye liv som ellers, forøvrig. Behøvde bare å deaktivere /anon for å få buff forespørsler ganske snart, og chatten gikk sin gang hele tiden, med mange morsomme kommentarer.

 

I og med at jeg fikk disse 700 poengene, måtte jeg jo bare kjøpe en slede. Fin sak som gir litt SWG-vibber.

 

Det er fremdeles slik at når jeg har logget inn for første gang etter å ha innstallert AO-klienten, satt opp GUIet akkurat slik jeg vil ha det (en god del justeringer), logger ut og inn igjen senere, da har alle nye chat-vinduer jeg hadde opprettet og tilpasset forsvunnet sporløst, NCU-vinduet har limt seg fast i rolloutbaren igjen, og Autofadeout er aktivert på nytt i alle vinduer og bager. Jeg måtte også ordne samtlige nanoprogrammer og legge de tilbake i hotbarene på nytt.

 

Dette hadde ikke vært et problem om jeg hadde husket det fra sist; da ville jeg ikke forandret noe etter første innlogging, logget ut og inn på nytt og så foretatt endringene. Har gjort det slik før, og da fungerte det greit, men trodde kanskje at det hadde blitt fikset siden sist.

 

En av de første mobene jeg knertet med min main, var den jeg hatet på lavere levels: Thrash King. Det er alltid moro å skrote den blikkboksen, som en liten hevn for gamle dager.

 

Thumbs up for Funcom og spillerne, som klarer å holde liv i dette spillet etter så lang tid.

 

Edit: (dagen etter)

Først etter en stund skjønte jeg hvor gode research perkene er. Plukket noen 50% missions ved BS, som gav meg maksimalt lvl 223 mobs. De kunne rett og slett ikke røre meg for det meste, og når de gjorde det ville mine HOTs og perks heale meg så kjapt igjen at de kunne like gjerne legge seg ned og dø der og da. Det var gørrkjedelig, men jeg plukket som vanlig opp en del QL 200 basic implant, notum chip og slike ting, og sponset et par newbies med det etterpå.

 

Nå er det altså ofab som gjelder.. sukk. Tror det får vente til høsten :)

 

Jeg skjønte også etterhvert hvorfor AO var så ufattelig tregt for meg: Opera med 20-30 sider i tabs som lå i bakgrunnen og slukte mer ressurser enn jeg var klar over. D'oh. Jepp, jeg er en tab-a-holic. Må ha noe å lese på når fixeren min bruker en evighet på å drepe mobs med tåpelig mye HP, som uansett ikke klarer å treffe ham i nevneverdig grad.

 

Må nesten skaffe mer research points og oppgradere armoren før jeg tenker på å dinge 220. Ville vært småflaut å gjøre det med T3 armor. Har bare rundt 300mill på dette punkt, men jobber med saken.

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar
Ikke glem at i dag er siste frist for tilbudet om en gratis måned for full versjon av spillet, inkludert 700 poeng. Jeg har re-åpnet to gamle betalte kontoer, og tror jeg skal dinge den siste halve levelen til 220 på en av mine chars i løpet av de neste ukene (må ha tid til å komme meg inn i spillet igjen først, så jeg ikke driter meg helt lodrett ut i teams).

 

Angående grafikk-oppdateringen, har jeg sett rykter om at det neppe vil bli noe av fordi Funcom bruker nå mindre ressurser på AO etter lanseringen av AoC. Håper det ikke stemmer, men av det jeg har sett av den oppdateringen, klarer jeg meg fint uten det.

Du må huske på at AO-Dev Teamet og AoC-Dev teamet ikke jobber med hverandre. Ao-Dev teamet jobber kunn med ao og har ingenting med AoC og gjøre. ;)

Lenke til kommentar

Jada, jeg forstår godt at de jobber i adskilte utviklerteam, og jeg har ikke påstått noe annet :) Jeg påstår heller ikke at noe jeg sier nødvendigvis er riktig (Jorden er firkantet, forresten), men min enkle logikk tilsier at Funcom fokuserer mer på AoC nå som det krever stadig mer oppmerksomhet fra deres side. Så vidt jeg vet, har Funcom ikke en uutømmelig pengekilde enkelt tilgjengelig, slik tilfellet av og til virker å være med Blizzard, som i hvert fall jeg betrakter som en av deres konkurrenter selv om deres "WoW" er et melee + magic spill, hvorav AO er sci-fi og pew-pew!

 

Jeg foretrekker soleklart sci-fi og pew-pew! MMORPG-spill. Mitt første av det slaget var nok "Neocron", som jeg begynte å spille etter å ha holdt på med AO en stund (du skulle sett mine første AO chars da vi kun hadde Rubi-Ka å boltre oss på, og svært få gode guides). Spilte Neocron i et par år før jeg var lei p.g.a. et underbemannet utviklerteam som ikke klarte å fikse de enkleste ting i løpet av de to årene jeg spilte det. I så måte synes jeg Funcom har gjort en mye bedre jobb med AO.

 

Jeg håper at AO-teamet i årene som kommer vil ha kapasitet til å holde dette fremdeles glimrende MMORPG-spillet gående, og fortsatt lage nye utvidelser for det. Jeg har ærlig talt ikke snøring på hvor mye penger Funcom tjener på AO, men booster packs som en kan kjøpe med paid points er en smart løsning, som jeg har sett i bl.a. gratis MMORPG-spill med Cash Shop.

 

Akkurat nå koser jeg meg med en engi med maks lvl slayer droid (de neste botene er level locked), og jeg merker at jeg har savnet AO det siste året. Har spilt med froob-kontoer en gang i blant, men det er bare ikke det samme, selv om det er flott å kunne rote rundt på gode gamle Rubi-Ka uten å tenke på at en må betale en hundrelapp hver gang man bare vil minnes gamle dager.

Lenke til kommentar

Har nettopp begynt å spille igjen. Godt å være tilbake. Spiller med min MP 138 og lagde en ny engie.

 

MEN

 

opplever mye lagging og hakking spesielt i Shadowlands. Noen som har opplevd dette eller vet hvordan jeg kan bli kvitt det.

 

Pcen er helt ny og kjører alle andre spill uten problemer. Ødelegger litt av spill opplevelsen.

Lenke til kommentar
Har nettopp begynt å spille igjen. Godt å være tilbake. Spiller med min MP 138 og lagde en ny engie.

 

MEN

 

opplever mye lagging og hakking spesielt i Shadowlands. Noen som har opplevd dette eller vet hvordan jeg kan bli kvitt det.

 

Pcen er helt ny og kjører alle andre spill uten problemer. Ødelegger litt av spill opplevelsen.

Mye av lagginga ligger i at pcn er for ny "rart ikke sant"

Men siden spillet kjører på DX7 så er det mange av de nye skjermkorta som ikke har drivere som klarer og kjøre DX7 spill så effektivt.

Lenke til kommentar
Det er fremdeles slik at når jeg har logget inn for første gang etter å ha innstallert AO-klienten, satt opp GUIet akkurat slik jeg vil ha det (en god del justeringer), logger ut og inn igjen senere, da har alle nye chat-vinduer jeg hadde opprettet og tilpasset forsvunnet sporløst, NCU-vinduet har limt seg fast i rolloutbaren igjen, og Autofadeout er aktivert på nytt i alle vinduer og bager. Jeg måtte også ordne samtlige nanoprogrammer og legge de tilbake i hotbarene på nytt.

 

Dette hadde ikke vært et problem om jeg hadde husket det fra sist; da ville jeg ikke forandret noe etter første innlogging, logget ut og inn på nytt og så foretatt endringene. Har gjort det slik før, og da fungerte det greit, men trodde kanskje at det hadde blitt fikset siden sist.

 

Når du logger ut så må du vente til den nedtellingsbaren er ferdig så spillet slår seg av. Hvis du prøver å rushe ved å dobbelklikke alt+f4 så blir ikke GUI lagret slik du satte det opp.

Lenke til kommentar
Det er fremdeles slik at når jeg har logget inn for første gang etter å ha innstallert AO-klienten, satt opp GUIet akkurat slik jeg vil ha det (en god del justeringer), logger ut og inn igjen senere, da har alle nye chat-vinduer jeg hadde opprettet og tilpasset forsvunnet sporløst, NCU-vinduet har limt seg fast i rolloutbaren igjen, og Autofadeout er aktivert på nytt i alle vinduer og bager. Jeg måtte også ordne samtlige nanoprogrammer og legge de tilbake i hotbarene på nytt.

 

Dette hadde ikke vært et problem om jeg hadde husket det fra sist; da ville jeg ikke forandret noe etter første innlogging, logget ut og inn på nytt og så foretatt endringene. Har gjort det slik før, og da fungerte det greit, men trodde kanskje at det hadde blitt fikset siden sist.

 

Når du logger ut så må du vente til den nedtellingsbaren er ferdig så spillet slår seg av. Hvis du prøver å rushe ved å dobbelklikke alt+f4 så blir ikke GUI lagret slik du satte det opp.

 

Hei, et skjer uansett om jeg logger ut som vanlig eller via hurtigmåten. Det har vært slik de siste par årene for meg, over flere patcher, AO-innstallasjoner og minst et par forskjellige PCer (alle med XP SP2). Det er ikke noe problem så lenge jeg husker å logge ut først og så tilbake igjen før jeg setter opp GUIet, så det er egentlig en bagatell og noe jeg bare må huske på første gang jeg logger inn med en ny karakter.

 

Jeg spiller i window modus, og klikker bare krysset i høyre hjørne for å logge ut. Da setter karakteren seg ned og nedloggingen går sin gang, og jeg minimerer som regel vinduet for å få frem skrivebordet mens AO avsluttes i bakgrunnen. Tror du window modus kan ha noe med det å gjøre? Alt jeg gjør er å starte utloggingen, og minimerer AO-klienten om jeg browser på nettet i bakgrunnen (sånn sett er AO veldig stabilt her, kræsjer stort sett aldri selv med heftig veksling mellom AO, webbrowseren og andre program). Det har hendt at jeg har avsluttet AO med Alt-F4, f.eks. etter å ha dødd i et team i en SL mission hvor tanken måtte på dass og docen kom på at det var middag i det vi angrep bossen.. :)

Lenke til kommentar

Eg var litt dum å bruke opp full ip reset on enf for ikkje lenge siden og har 2 single ip reset igjen. Eg må gjere 3 ip reset på han og lurte på kor mangen single ip reset eg får når eg er 220? Lurte på dette siden eg lurte på om det var vits i å lvl'e han til 220 og ikkje kan bruke imp buffs på grunn av at eg ikkje kan gjere disse 3+ ip reset.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Hei, jeg har ikke spilt på over et år nå, men lurer på om jeg skal komme i gang igjen. Er hungrig på noe tidsfordriv. Er det mye som har skjedd eller mye nytt som har blitt implementert i løpet av det siste året?

Lenke til kommentar
Tror du window modus kan ha noe med det å gjøre?

 

Nei, tror ikke det. Har bare opplevd den "feilen" når jeg logget ut ved hjelp av hurtig metoden. Hadde vært veldig kjekt om GUI info ble lagret på serverne, så man kunne spilt på to pcer og hatt nano og perks på samme plass uten å måtte kofigurere begge pcene.

Lenke til kommentar
Eg var litt dum å bruke opp full ip reset on enf for ikkje lenge siden og har 2 single ip reset igjen. Eg må gjere 3 ip reset på han og lurte på kor mangen single ip reset eg får når eg er 220?

 

 

Du får ingen IP reset når du dinger 220 og flere AI levels vil heller ikke gi deg noen IP reset.

 

Du har en sjanse, og det er å kjøpe IP reset for VP.

Husker ikke helt prisen, men tror det var 50 000 VP for 1 single reset.

 

Så rett til Battlestation med deg! :yes:

 

 

De Lutte

Lenke til kommentar
Er det mye som har skjedd eller mye nytt som har blitt implementert i løpet av det siste året?

 

 

Ja, det har da skjedd en hel del. Etter flere års tørke fra Funcom når det gjaldt nye ting, så hiver de nå items, quester og små playfields etter oss hele tiden :)

 

De Lutte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...