-¤Zen¤- Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) ehm... dette var det mest kompliserte spillet jeg har spillt.. har en Solitus Male - Martial Artist. lvl 4 jeg er helt grønn på dette her.. så er det noen som GIDDER å fortelle meg litt taktikk å strategi om hvordan jeg skal spille.. å hva jeg kan gjøre osv... har spillt WoW altfor lenge.. å AO er interresant.. men ja... KOMPLISERT! 9565664[/snapback] Generel info får du HER Og de første guidene du trenger er: nOOb Island lvl1-10 Subway lvl5-25 ToTW lvl25-60 Tror du kommer til å være ganske forvirret fram til du har fått en "toon" opp til lvl40-50. Jeg er 217 (rundt 30-40dager ingame time?), og det er fortsatt mange ting jeg ikke har prøvd i spillet. EDIT: Som MA må du ha opp MA-skill (under body menyen), og Evade-Clsc/Dodge-rng(under speed) Dessuten så kan det muligens være lurt å starte på nytt som Opifex om du har tengt å spille gratis. Opifex har litt lettere for å få på f.eks høyere Armor. Men Solitus er ikke så galt det heller. Er Solitus MA selv. Endret 24. september 2007 av -¤Zen¤- Lenke til kommentar
redsword Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 tusen takk for linkene blir nok en DEL spilling nå. takket være Kollegaer på jobben Lenke til kommentar
DeLutte Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 ehm... dette var det mest kompliserte spillet jeg har spillt.. har en Solitus Male - Martial Artist. lvl 4 jeg er helt grønn på dette her.. så er det noen som GIDDER å fortelle meg litt taktikk å strategi om hvordan jeg skal spille.. å hva jeg kan gjøre osv... har spillt WoW altfor lenge.. å AO er interresant.. men ja... KOMPLISERT! 9565664[/snapback] Hehe, for 15 måneder siden, så var jeg i samme situasjon. Bruk gjerne noen timer til å lese gjennom denne tråden, det hjalp meg mye. De Lutte Lenke til kommentar
Sayid Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Har ikkje spilt som ein MA så eg veit ikkje noko om det. Lenke til kommentar
Newsy Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Hehe redsword, hvilken server spiller du på? Rubi-Ka1 (Atlantean) eller Rubi-ka 2 (Rimor) ? Clan? Neutral? Omni? Bare send en melding til en av mine spillere om du trenger hjelp Lenke til kommentar
redsword Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 hehe jeg er på RK 2 kaller meg Gravem Clan selvsagt Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 hehe jeg er på RK 2 kaller meg GravemClan selvsagt 9568438[/snapback] Hvis du reroller omni/neut skal jeg hjelpe deg Som MA les Engelen's Martial Artist Guide. Den er vel ganske gammel, men absolutt svært svært verdifull. Siden du bare er level 5, så ville jeg startet på nytt som Opifex. Selv om du kanskje føler at du jobbet lenge og vel for de levelene, så tro meg på at det er absolutt ingenting i forhold til det som venter deg Lenke til kommentar
DeLutte Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Ja, du bør absolutt starte på nytt som Opifex. Du skjønner det nok ikke nå, men vil forstå det siden. Selv kunne jeg aldri tenkt meg å bruke Solitus. Tidligere slet Opifex med Stamina, men nå har det kommet så mange ting som buffer den, at det er den perfekte breed for MA. De Lutte Endret 25. september 2007 av DeLutte Lenke til kommentar
redsword Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 da har man gjort det. sletta char'n som var Soltius. fiksa meg en Opifex Soldier navnet er fortsatt Gravem ;-) å er med i Clan. Lenke til kommentar
DaTe Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Nerf Clan... join Omni, Omni Tech is your friend. OG... RK 1 ftw Ding 217 btw Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 da har man gjort det. sletta char'n som var Soltius. fiksa meg en Opifex Soldier navnet er fortsatt Gravem ;-) å er med i Clan. 9568883[/snapback] Tipset med å rerolle Opifex var spesielt hvis du skulle være MA egentlig. Med Opi soldier ender du opp med samme problematikken i forhold til at mange soldier items krever strength/stamina som ikke er Opifex sin sterke side. Sånn sett er atrox enklere for soldier siden de er gode på strength/stamina. Når det er sagt, så fungerer nesten alle breeds til alle professions hvis du vet hva du gjør...men siden du er ny kan du slite litt mer for å få på noe utstyr du etterhvert får. Som en liten oppsummering som kan gi litt guidelines. Verdiene som er oppgitt er henholdsvis max froob verdi (ingen expansions)/med Shadowlands expansions Atrox Strength 512 / 912 Agility 480 / 780 Stamina 512 / 912 Intelligence 400 / 600 Sense 400 / 600 Psychic 400 / 600 Opifex Strength 464 / 764 Agility 544 / 944 Stamina 480 / 680 Intelligence 464 / 764 Sense 512 / 912 Psychic 448 / 748 Solitus Strength 472 / 772 Agility 480 / 780 Stamina 480 / 780 Intelligence 480 / 780 Sense 480 / 780 Psychic 480 / 780 Nanomage Strength 464 / 664 Agility 464 / 664 Stamina 448 / 748 Intelligence 512 / 912 Sense 480 / 780 Psychic 512 / 912 =================== Adventurer => Solitus Agent => Opifex Bureacrat => Nanomage, ville vel personlig muligens valgt Solitus Doctor => Solitus Enforcer => Atrox Engineer => Nanomage, ville personlig helt klart valgt Solitus Fixer => Opifex Keeper => Atrox Martial Artist => Opifex Meta-Physicist => Nanomage, ville vel personlig muligens valgt Solitus Nano Technician => Nanomage, ville vel personlig muligens valgt Solitus Soldier => Atrox Shade => Opifex Trader => Nanomage, ville personlig helt klart valgt Solitus Merk at dette ikke er en 100% liste over hva du må velge...men velger du det jeg har satt opp, så gjør du det i mange tilfeller ganske mye lettere for deg selv. Der hvor jeg har skrevet Nanomage, så kan du i alle tilfeller gå for Solitus. Generelt sett er ikke Nanomage noe særlig som endgame breed dessverre, egner seg bedre til twinks. Siden Solitus er en allround breed, så kan man nesten ikke gå feil hvis man velger det. Lenke til kommentar
Newsy Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Jeg ville ikke valg Nano-mage til noen professions. Skal du ha Range Advneturer går du for solitus, skal du ha melee går du for Atrox Solitus funker utmerket bra som soldier. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Jeg ville ikke valg Nano-mage til noen professions. Skal du ha Range Advneturer går du for solitus, skal du ha melee går du for Atrox Solitus funker utmerket bra som soldier. 9572736[/snapback] Som jeg skrev, ingen 100% liste. Når det gjelder solitus adv, ville jeg gått for solitus uansett. Det er vel egentlig svært få av de virkelig gode adventurerene som er atrox. Både solitus og opi funker også for soldier, og det fungerer også helt fint for keeper f.eks, men for en som er helt ny i spillet, vil det være vesentlig enklere ved å gå atrox. De aller aller fleste vil etterhvert bruke tier eller ofab armor, som for soldier er strength/stamina basert. Men, som jeg nevnte, ingen fasit på dette. Jeg listet opp nanomage ene og alene pga at de er gode på int/psy, og mye av utstyret som disse professionsene trenger er basert på det. Nå vet jo alle som har spillt en stund at nanomage har et health problem, så derfor ville jeg gått litt utenfor hva som i utgangspunktet er tenkt breed og valgt Solitus...selv om dette vil være bittelitt vanskeligere til man kommer inn i spillet (som tar fryktelig lang tid ). Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 da har man gjort det. sletta char'n som var Soltius. fiksa meg en Opifex Soldier navnet er fortsatt Gravem ;-) å er med i Clan. 9568883[/snapback] Skal prøve å forklare litt. Opifex: er Agility/strenght based. Agility = speed = evades. Noen evade profs: MA, Fixer, Shade, Adv. Soldier er ikke laget for å ha gode "evades"(gjør at motstanderen din bommer) Solitus: er en mellomting mellom alle typene, og passer for de fleste. Soldier skal ha ganske bra med HP + Nanoskills (spells ) Nanomage: STYR UNNA om du ikke VET hva du driver med. Har bra nanoskills, men dårlig med hp. Mangler du tank så kan du bli most ganske fort om du blir angrepet. Atrox: Tanks hovedsakelig. Anbefaler deg som starter: #Solitus ADV, +grei DMG. +Beste healer etter Doctor?! -Du kan får kjeft for å våre en dårlig healer i team #Opifex MA, +2. beste DMG profession om du har SL. - Egentlig ingen. Noen syns kanskje det er litt kjedelig uten et "skikkelig" våpen. Atrox Enforcer, + Mest HP av alle +Greit med DMG -1.Tank (du er "punchingbag" for alle motstandere som angriper laget=du skal ofre deg for å redde resten av teamet=derfor mye HP.) #Solitus Soldier, +Tar mindre DMG enn andre på grunn av dmg% reflect -2.Tank. = du er Tank om det ikke er en Enforcer i teamet. Tank: Du er "punchingbag" for alle motstandere som angriper laget=du skal ofre deg for å redde resten av teamet=derfor mye HP og bra armor. Har du en bra Doctor i teamet så kan tank være en grei jobb om du har bra med HP. Er du Evade profession (low HP) så "bør" du ikke være tank med mindre du er en "Twink" fordi du gir Doctoren dårlig tid til å reagere om du pluttselig tar mye skade. Twink: Eks. en lvl15 character med lvl70-80 equipment. Som betyr at du banker alt og alle på samme level som deg. Lenke til kommentar
Newsy Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Skal prøve å forklare litt. Opifex: er Agility/strenght based. Agility = speed = evades. Noen evade profs: MA, Fixer, Shade, Adv. Soldier er ikke laget for å ha gode "evades"(gjør at motstanderen din bommer) Solitus: er en mellomting mellom alle typene, og passer for de fleste. Soldier skal ha ganske bra med HP + Nanoskills (spells ) Nanomage: STYR UNNA om du ikke VET hva du driver med. Har bra nanoskills, men dårlig med hp. Mangler du tank så kan du bli most ganske fort om du blir angrepet. Atrox: Tanks hovedsakelig. Anbefaler deg som starter: #Solitus ADV, +grei DMG. +Beste healer etter Doctor?! -Du kan får kjeft for å våre en dårlig healer i team #Opifex MA, +2. beste DMG profession om du har SL. - Egentlig ingen. Noen syns kanskje det er litt kjedelig uten et "skikkelig" våpen. Atrox Enforcer, + Mest HP av alle +Greit med DMG -1.Tank (du er "punchingbag" for alle motstandere som angriper laget=du skal ofre deg for å redde resten av teamet=derfor mye HP.) #Solitus Soldier, +Tar mindre DMG enn andre på grunn av dmg% reflect -2.Tank. = du er Tank om det ikke er en Enforcer i teamet. 9574367[/snapback] Jeg ville ha valgt Atrox-Adventure om du hadde gått melee. atrox = mere melee power. MA 2. Best DD'er? Vil påstå at både shade og soldier gjør mye mere Damage enn MA. Ville ha plassert MA på en 3. plass kanskje Soldier kan fint tanke, vi har TMS\AMS som gjør at vi kan absorbere 75% Av damagen til andre. Den buff'en varer fra ca 20sec til 1:20 min (Kommer an på hvilken buff du har uploadet..) Solitus Soldier har også greit med hp (Har 9k på min 150 soldier) Strength\Stamina er heller ikke noe stort problem for solitus. Jeg bruker Tier3 på min 150 soldier solitus funker greit (Du har selvsagt mye mere Strength\Stamina som atrox, men mindre Psy\Intel\sense\agility som gjør at det kan bli vanskelig å få på høye implants\Symbiants). Fordelen med Solitus er at du har også høyere Psy\Intelligence ect enn Atrox, som gjør at du kan equipe høyere QL Symbinats (SL-Implants) som er en god fordel. Nanomage er egentlig en ødelagt breed som faktisk blir bedre nå fremover, men slik det ser ut nå så har nanomage lite hp, mye nano, høye nano skills, men lite "Abilitis" Skills som gjør at du ikke kan få equipet høye Implants\Symbiants fort. Tja.. var vel litt av min mening, hihi Edit: Soldierns Equip for de som lurer sålangt. Endret 25. september 2007 av Newsy Lenke til kommentar
redsword Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 jeg har laget meg en Opifex Soldier nå da. men gameplayet er liksom så frustrerendes.. jeg vet ikke hvor jeg skal dra eller hva jeg skal gjøre har kommet meg til Athen osv.. er i en by. så hvis noen er *InGame* nå.. så kan dere PM'e meg. Gravem. Lenke til kommentar
Newsy Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Hehe. Holder meg bare på RK1 jeg så ikke stort jeg kan få gjort. Men du bør dra til West Athen, så går du inn i "Subway" (står ett skilt over døra..) Der kan du levle til du er rundt 20+, så kan du dra til Totw (Temple of Three Winds) som er ett stykke nord for Tir (Dette kommer du nok tilbaketil senere.. ) Lenke til kommentar
Newsy Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Om det er noen av dere som gjør det tokens trikkset i Sector10 så kan jeg anbefale at dere ikke gjør det lenger. Det er visst en exploit :| Blei bannet i 21 dager for dette Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Om det er noen av dere som gjør det tokens trikkset i Sector10 så kan jeg anbefale at dere ikke gjør det lenger. Det er visst en exploit :| Blei bannet i 21 dager for dette 9576443[/snapback] Hehe, spurte hva folk dreiv med når de løp frem og tilbake og samlet saker og ting, tokens sa de. Greit tenkte jeg, jeg er neutral så jeg får ikke gjort så mye egentlig.. Har en 150 Martial Artist for de som ikke visste det pm Mompy ingame (RK1) (evt Momp, 216 soldier) edit: Visste ikke at Newsy ingame var norsk, samme med Omgken (se side 204), artig å kjenne igjen folk her som man har sett ingame. Endret 25. september 2007 av Mompen Lenke til kommentar
Sayid Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 I morgen så skal eg få hjelp av 1 eller 2 stykker til å skaffe meg adonis key så eg har den i forkant til eg kjem opp i lvl 150. Skal bli ein del bs når eg kjem i den level'en så eg kan prøve å få par vp ikvert fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå