Gå til innhold

Alt om Anarchy online


Anbefalte innlegg

I tillegg kan MP mezze adds og har healpet. Selvom Healpet kan være litt brysom i heckler team. Den har en tendens til å tiltrekke seg litt mer oppmerksomhet enn en ønsker av og til.

7725857[/snapback]

 

Det du sier om healpet er helt sant, men det har faktisk blitt bedre siden sist jeg spilte, tro det eller ei!

 

Nå er det forresten så mange professions som kan mezze / calme at det ikke er lenge til jeg gir helt opp den 'grå ballen' som flyr rundt og trenger 15s på å kanskje messe en mob :)

 

Ellers så har jeg mange alter, men har funnet ut at jeg liker godt support-profs, det er akkurat som at de top DD som shade, ma, fixer og den gjengen der blir litt for dmg-orienterte :) Doc og crat er gullgjevt å spille har jeg funnet ut, får alltid team :!:

 

Engi snakker vi ikke om, for vi (mp) liker ikke engis; de er onde! :whistle: Kjøpt og betalt av omni, hele gjengen - fysj! :ph34r:

Endret av Taren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til DaTe

 

Du er sannelig ikke verst. Her er du akkurat blitt stor nok til å komme deg inn i Adonis, og noe av det første du gjør, er å gi deg til å tanke lvl 210 Hecks :D

 

De slår hardt, meg traff de for over 2000 i det første teamet jeg var i som lvl 134. Crittene deres vil jeg helst ikke snakke om engang.

Men har nå oppgradert T2 armoren mye, så det begynner å hjelpe.

 

Omni vs Clan, ja.

 

Selvsagt er jeg Omni :thumbup: ... Remember: Omnitek is your friend.

 

Riktignok utvinner de Rubi-kas naturressurser på en forsvarlig måte, men gir til gjengjeld arbeid til mange. De støtter også lokalbefolkningen ved å bygge ut velferdstilbud til dem.

 

 

Nei, spøk til side. Årsaken til at jeg valgte Omni er ganske enkelt den at alle jeg da kjente i AO var Omni. Ønsket ikke å stå alene på Clan siden.

 

Ser du sliter med å finne T2 Glyphs. Da jeg har tradet svært mye i det siste, så har jeg nå flere sider/kontakter som jeg sjekker regelmessig. Kan godt se hva som er tilgjengelig rundt omkring, hvis du vil.

 

De Lutte

Endret av DeLutte
Lenke til kommentar

Til Taren.

 

Velkommen til Forumet. Vi er ikke så mange her, så jeg håper du blir med.

 

 

MA: Opifex versus Solitus

 

Et interessant tema. Min 171 MA er Opifex. Årsaken til det er ganske enkelt at da jeg startet ham, så hadde jeg null peiling på noe som helst om AO.

Ble derfor rådet til å velge Opifex.

 

Men nå i det siste har jeg begynt å tvile. En av årsakene er at nesten alle de "beste" og høyeste MA folkene er Solitus.

 

Og hvorfor er de det :hmm:

 

Svaret tror jeg ligger i Abilities. Poster en oversikt over det en har som 220.

Mrk at symbiants, nanos, armor, weapon og research er holdt utenfor.

 

 

Breed . Strenght . Agility . Stamina . Intelligence . Sense . Psychic . IPs for max. Abi.

 

Atrox..... 912........ 780....... 912........... 600........... 600...... 600....... 3.055.545

Nano...... 664....... 664.........748.......... 912........... 780...... 912....... 3.317.700

Opifex.... 764....... 944....... 680........... 764........... 912....... 748....... 3.277.475

Solitus.... 772....... 780....... 780........... 780........... 780....... 780....... 3.633.132

 

 

Vi ser her at solitus oppnår nesten 800 i alle. En Opi runder 900 på Agi og Sense, men faller helt gjennom i Stamina.

 

Og stikkordet blir: SYMBIANTS !

 

En 220 Solitus MA vil kunne få på langt høyere symbiants enn en 220 Opifex og vil vel dermed bli en langt bedre toon ved spillets ende. Snakker da om Symber fra Lvl 240 og oppover.

Det der har begynt å irritere meg. Jeg har nemlig tenkt å drive det så langt som overhodet mulig med min MA, og da blir det pokker så feil om jeg ikke får inn de siste symbene.

 

Frem mot 220 er sikkert Opifex bedre, siden Agility og Sence er viktige skills for en MA, men etter 220 derimot :cry:

 

Hvilke tanker gjør du deg om denne problemstillingen ??

 

 

De Lutte - håper også at Henning leser dette.

Endret av DeLutte
Lenke til kommentar

Stamina kreves av samtlige 13 QL 300 Infantry Symbiants.

 

Og for å få inn QL 300, så må du ha 1276 i Stamina :ohmy:

 

Nå bør vi, etter hva jeg har forstått, helst bruke Support i Ear, Brain og Eyes.

De er også merkbart bedre.

 

Men på de øvrige, så synes jeg Support blir for dårlig. Flere Support symbs krever også Stamina.

 

De Lutte

Endret av DeLutte
Lenke til kommentar

Hei DeLutte!

 

MA Breed:

Nå begynner det å bli interessant her!

 

Du har noen gode poeng for solitus, og selv om demografien for TL7 MA heller i favør av opifex (1180 opfex mot 532 solitus, og det er 3x så mange 220 opi som 220 soli) kan dette like greit spille oss et puss.

 

Men: Hvis jeg sier martial artist til deg, hva tenker du da? Jeg tenker i alle fall:

"En liten, kjapp dævel som slår hardt og dukker fort" (Eventuelt en stor kloss som slår kjempehardt og som tar imot mye bank :D )

 

 

For å se på fakta:

 

Som du sier, så har solitus bedre stamina enn opifex.

 

Evades og martial arts er 50% agility, og phys. init er 60% sense. For min del er MA og evades de viktigste prof. skills for MA.

 

Det er klart at stamina-baserte symbiants er vanskeligere å få på, men det får heller være for min del. Uten at jeg orker regne på det tror jeg nok at det skal gå an å få de på med en del perk resets og i alle fall research.

 

Et annet pluss med opifex er at de er mye bedre med bow (perfect for en AS hotswap for de som liker pvp)

 

Så har du jo trox, som er mitt andrevalg fordi de er (unnskyld uttrykket) dritkule og tåler enormt med bank. Int/sense og nanoskills finnes det utrolig mange buffs og items for, så med litt erfaring kan en trox ma bli virkelig god.

 

Dette er jo egentlig bare personlige vurderinger, jeg har aldri hatt en 220 MA, men vil tro at opi fremdeles er det beste; det ser ut til å være utrolig mye moro i en opi MA som du aldri får med en solitus MA selv med 300 symbs.

 

(Memo til meg selv: Skulle jeg rullet en ny ma blir det definitivt atrox, memo slutt)

Lenke til kommentar
og selv om demografien for TL7 MA heller i favør av opifex (1180 opfex mot 532 solitus, 

 

7730990[/snapback]

 

Denne må du forklare.

 

 

 

Ja, jeg har sett det, at de viktigste MA skills blir støttet av Agi/Sense.

 

Med andre ord, så har Opi en klar fordel der. Så spørs det bare om Soli klarer å utligne det forspranget med høyere Symbs.

 

Nå er jeg helt uinteressert i PVP, og det bør nok også spille inn på valget av breed.

 

 

Sånn ellers, så er det nesten umulig å få team til Ai city raid nå.

Det har ført til at jeg har måtte svelge en kamel eller 5, og begynt å ta LE missions. Bryr meg ikke om VP, men får ca 40 K ailien XP på hvert av dem.

 

Ikke mye, men mange bekker små...

De tar jo også litt mindre tid da, enn å renske opp et helt skip.

 

Har også oppgradert Yalmahaen, fra 29478 til 29610. Det er det samme settet som Sundiver kjøpte i høst og den krevde kun 250 i Weichle Air. Hadde ca 190, så det ble bare noen få IP poeng som måtte tas.

 

Må si jeg er imponert av måten FC har fått til de Yalmene på. Den lille hvite minner meg om en liten kjapp GTI bil.

Reagerer kjapt i svinger og en kan fly helt langs bakken med den. Skjønt runspeeden er kun +200.

 

Den nye er helt annerledes. Det er et stort drog som man helst ikke bør fly rundt bygningene i Rome med :)

 

Men ute i terrenget er den overlegen, da den har +900 i Runspeed. Farten merkes imidlertid ikke, siden denne må flys et godt stykke over bakken.

Det blir omtrent samme effekten som i et fly. Der får man heller ikke inntrykk av at det går fort. Siden de var så forskjellige og passer til hvert sitt bruk, så ble jeg nødt til å kjøpe en ny liten hvit igjen :love:

 

 

Ellers er nå alle mine skills av betydning makset og de er Titlecapped.

Så alt av IP blir jeg nødt for å sette til side. Har beregnet at jeg vil ha ca 1 800 000 IP, når jeg skal dinge 190.

Men de skal nok få bein å gå på.

 

De Lutte

Endret av DeLutte
Lenke til kommentar
og selv om demografien for TL7 MA heller i favør av opifex (1180 opfex mot 532 solitus, 

 

7730990[/snapback]

....

 

Sånn ellers, så er det nesten umulig å få team til Ai city raid nå.

Det har ført til at jeg har måtte svelge en kamel eller 5, og begynt å ta LE missions. Bryr meg ikke om VP, men får ca 40 K ailien XP på hvert av dem.

 

....

De Lutte

7731214[/snapback]

 

Hvis du ikke levler alt for fort med Steiden så kan vi snart ta et AI raid sammen =) Det hadde vært kult.

 

Når det gjelder T2 glypher, så er jeg VELDIG interessert. Håper at jeg kan få med meg orgen på et raid i katakombene, men om du kommer over noen så send meg en tell.

Lenke til kommentar

Jeg burde vel også tenke på t2 snart, er jo 190 med t1-pants.(finnes ikke merlin pants)

 

Men valget står mellom et Sword of the Illuminated og t2 ... så det er liksom litt vanskelig. :p

 

Hvordan liker du MA forresten? Selv har jeg ikke likt MA eller advy fordi de kan heale. Jeg foretrekker å bare deale damage, enforcer, meta-physcist, keeper, fixer.

 

Ja, fixer har hot, enfo har mongo, meta-physicist har heal-pet, keeper har aura ... men det er liksom ikke det samme ... :p

Lenke til kommentar

Hvordan liker du MA forresten? Selv har jeg ikke likt MA eller advy fordi de kan heale.

7732037[/snapback]

 

Hehe, hæ? :dribble:

Det må da være greit å ikke være helt avhengig av FA stims vel?

 

Til DeLutte:

 

Tok et kjapt søk på Auno's Character Database der du kan velge rase, prof og level i tillegg til dimension, faction, org og så videre. Ganske greit verktøy; du kan fort finne ut at du er den "første 220 / 30 female nanomage clan enf på rimor" eller andre artige ting :!:

 

Tok to inf missions i går, og er halvveis til 214. Jeg kan nok ikke spille like mye som før pga jobb og samboer, men det ser jeg ikke på som negativt i det hele tatt. Jeg har alltid hatt god tid :)

Lenke til kommentar

Mener å huske at jeg drasset ihvertfall med meg 5 ringer fra det tempelet.

 

- Ring of Weeping Flesh: en DOT ring (gir damage over time)

- Ring of Tattered Flame: en ring som fungerer som en flammekaster (330 i damage hver gang)

- Ring of Eternal Night: en sort ring som blinder offeret.

- Bloodleech Ring: Bra Allround ring. Spriter opp det meste

- Notum Ring of the Three: Gir mer helse og NCU

 

I tillegg fant jeg noen bra røde shoulderpads, samt flere sorte Exarch robe.

 

Hovedærendet mitt der, var å samle bøker for 2 MA attacks, men det trenger jo ikke du :-) Jeg gikk ikke inn før jeg var lvl 59. Fikk dermed greit tak i det jeg trengte.

 

 

De Lutte

Lenke til kommentar

Jeg fikk:

Notum Ring of the Three

En bronse ring

En scythe - med dødnings hode og blå blade..(bruker den ikke)

Acolype Robe - hvit

en oransj robe(bruker den ikke)

 

De shoulderpadsene har jeg lyst på :)

har du bilde av de?

 

edit:

Og når det gjelder dots, så har jeg god erfaring med det.. XD

Spilte warlock i wow :)

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Hei Bjohansen!

Du kan være i tempelet til du er level 60, så du har god tid :)

 

"Kåpene" i ToTW har har forskjellig level, så husk å få med deg i alle fall en Exarch Robe, som er den som beskytter mest av de.

 

Ellers så vil jeg råde deg til å plukke med deg et GCB (Guardian circuit board) og fylle det med noen dm's (dark memories), du har plass til 5 av de i GCB.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Uff, hvordan kunne jeg glemme GCB beltet :roll:

 

Det bør du absolutt få med deg. Det adder betydelig mer NCU enn vanlige 5 slots belter.

 

Har dessverre ikke noen bilder av padsene. Er totalt gimp på slikt. Jeg vet at F11 gir screenshot, men hvor de ligger i PCen, har jeg ikke peiling på. For ikke å snakke om hvordan få dem inn i et innlegg her :no:

 

Men den ene heter iallefall Barrow Strength.

 

De Lutte

Lenke til kommentar
Uff, hvordan kunne jeg glemme GCB beltet  :roll:

 

Det bør du absolutt få med deg. Det adder betydelig mer NCU enn vanlige 5 slots belter. 

 

Har dessverre ikke noen bilder av padsene. Er totalt gimp på slikt. Jeg vet at F11 gir screenshot, men hvor de ligger i PCen, har jeg ikke peiling på. For ikke å snakke om hvordan få dem inn i et innlegg her  :no:

 

Men den ene heter iallefall Barrow Strength.

 

De Lutte

7738467[/snapback]

 

Fra ToTw vil jeg også få med meg mange Exarch robes, for å trade til Ineer Sanctum pass (beholde noen, og selge resten for 100k stykket), og dessuten Purifying Rods.. Jeg har en totw too bare for å farme de, slik at jeg kan bruke i pvp. (de fjerner alle ekle fientlige nanoprogrammer fra NCU)

 

Barrow Strenth og Withered Flesh er nyttige, det samme er Guardian Tank Armor (for noen proofs)

 

Ellers er det ringer som adder til nanoskills, memory loops/dark memories, en stygian hvis du er 2he, og Azturs healing bok, hvis du er doc.

 

Jeg har hatt mye gøy med min MP i det siste. Gjort research, full ipr og skaffet meg Penultimate Ofab Metaphysicist Body Armor, men den er så stygg, jeg må ha morph for å bruke den...

 

Satser på å få på en Ofab Tiger Mk 6 om noen dager, må bare få ferdig Trauma 10..

Etter alle beregninger kan jeg MAX få 2080 i bow, (med BoC+ alle pandeitems og ql 300 statbuffing imps) så da blir det en ql 275, men for en nanomage MP er ikke det så ille :)

 

scrn0064.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...