Gå til innhold

Alt om Anarchy online

Anbefalte innlegg

Gratulerer med Hadrulf beltet :thumbup:

Jeg har bestemt meg for hvordan sluttoppsettet på min MA skal se ut, og det beltet inngår i de planene.

Den hovedkomponenten er noe av det jeg regner med blir vanskeligst å få tak i.

Var det "enkelt" å få 1500 i Comp lit?

De Lutte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Henning75 skrev:

Ah, Adonis, Mother of all grindspots.

De eneste teamene du vil få i ado er de du lager selv, stedet er såvidt jeg kan se helt dødt etter at de introduserte penumbra missions.

Fra å stå i 4 timer og vente på team og skrike ut LFT! så må du nå stå i en lang stund og sjekke lft screen for å finne en noen 130-160 som gidder å teame med deg. Før anbefalte vi at du ikke dro dit før du kunne teame med 210+, men i dag har jeg sett folk så lavt som 130 stå der og skrike. Adonis missions er det ingen som gjør, fordi de er alle sammen under vann, i allefall for omni.

---------------------------------------------------

Det der kommer til å gå helt greit. I Elysium foretrakk jeg også å lage team selv.

Da får man den viktige rette mixen av professions og levels, samt at man kan lede teamet vekk fra P7 :yes:

La merke til at det som regel alltid var minst 4-6 personer som var LFT på Adonis Hecks, så det vil nok gå iorden.

Imidlertid driver folk i orgen på og levler opp noen alter. Disse står også på terskelen til Adonis, da de alle er rundt lvl 130-140. Da er vi 5 stk og nesten fullt team, om alle er pålogget.

De Lutte

EDIT: Er i Adonis nå med fersk garden key fra i går, men tar det referatet i et eget innlegg.

Lenke til kommentar
Javel, så det er Burden of Competence den greia der heter!

Det har jeg lurt på en stund. Alle 220 folka løper jo rundt med de rørene på ryggen  :D

De Lutte - dropper den fra The Beast himself ?

7323562[/snapback]

Stemmer.. Ganske tøffe saker :)

Ser ut som en diger Jetpack spør du meg. Tøff.

Selv satser jeg på å dinge 200 med min soldat i løpet av dagen eller morgendagen.. Er svært nære 199.

Blir artig å nå 200 ja :thumbup:

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg Burden of Competence er litt rånete, men det er liten tvil om at den er en bra back piece uansett :) Som Fixer sverger jeg helt og holdent til SWS (Shadowweb Spinner), som er en usynlig back piece, det er en virkelig god armor på høyere levels og danker ut den beste GA uten problem (skulle bare mangle). Eneste backdraw med SWS MK X, som er den høyeste SWS, er kravene for å summone den.. F.eks. 1755 MM. Det er ikke gjort i en håndvending å skaffe slike skills =) Nå bruker jeg "bare" MK VIII ennå da (de er level locked), så ikke noe jeg gruer meg til ennå.

Computer Literacy 1500 er ikke noe problem for noen å få rundt de levlene. Husk også at f.eks. et sett QL 250 implants spesifikt laget for CL buff, gir minimum +247 CL.

Nitrius, det er en guide på det utmerkede nettstedet AO-universe:

Clan garden quest (Gilthar): Guide til Gilthar key quest. Trenger du hjelp til å drepe mobene? Logger ikke på mer i kveld, dog.

Lenke til kommentar

I går forflyttet jeg meg som sagt til Adonis.

Ettersom jeg ennå ikke har fått somlet meg til å gjøre ferdig Scheol key (har alle delene, må bare få satt dem sammen og kille pocketbossen) , så ble jeg nødt til å rekvirere litt assistanse.

Som så ofte før, når planene mine blir litt vel ambisiøse, så er min gode venn Vinglepilten behjelpelig :yes:

Med healpettet hans over hodet entret jeg Scheol. Underveis var det en hel del mobs som følte de hadde noe usnakket med meg :cry: , så vi logget på en Crat for litt effektiv calming. Fant ensignia, inn i garden og ut igjen øverst. Til slutt kunne jeg snakke med Ergo. Fikk tips om at han har en tendens til å "glemme" å gi deg dykkerdrakten først, men jeg fikk begge deler med en gang.

Ferdig innsonet i Adonis, var det bare å svømme i vei. Det var veldig pent der under vannet, synes jeg. Er ikke så kravstor når det gjelder grafikk.

Tilslutt kom jeg opp trappa og fikk frisk luft i lungene. Det der var da easy, utbrøt jeg, og fikk til svar at Vingles crat hadde hatt hendene fulle med å calme haier som hadde strak kurs mot meg. Oj oj, dem la jeg ikke merke til :ohmy:

Vel oppe, fant vi ut at vi like gjerne kunne ta Garden key, siden vi først var i gang. Beholdt healpettet på, og vi la veien innom en Redeemed Village 2667 - 1568 Outmost Yard. Der knertet vi en bestemt vakt, som droppet en note. Så fortsatte vi ned til et tempel, der duden som startet questen sto. Han gav beskjed om at før noe annet kunne skje, så måtte vi løpe og finne den noten. Vel vel, den fikk han straks og fyren var overrasket over hvor kjapt det gikk :roll:

Resten av questen bestod av løping og atter løping. Ingen ting skulle drepes og ingen vakter skulle targetes, kun 2 stk automater som ble kalt Lever.

Etter endel løping kom vi til den første, target´et denne og fortsatte. Over fjell og daler, over og under vann. Tilslutt fant vi den andre oppe på et snødekt fjell.

Det mest dramatiske var da vi kom frem til den ødelagte brua. Jeg fekk klar beskjed om at hadde man ikke 850 i Runspeed her, så klarte man ikke å hoppe over :cry: Ferdig buffet hadde jeg kun 826. Lurte på hva som skjedde om jeg ikke klarte det, og fikk beskjed om at da kunne jeg omtrent ta fri fra jobb for å svømme tilbake :ohmy:

Stod der og funderte over problemet, mens den hersens MP´en fløy frem og tilbake over broa, for å vise hvor "lett" det var. Tilslutt forbarmet han seg over meg og lånte meg en hacked Symbiants Graft, eller hva det nå het. Med den på, ble jeg Ulv, og fikk dermed 926 i runspeed. Hoppet gikk greit og vi fortsatte mot målet. Vel tilbake i garden ble jeg stolt eier av The Key to the Garden of Dalja.

Er bare lvl 136, så jeg må vente 9 lvl før jeg får den på, men kan jo bruke den for det. Skal bli herlig å slippe unna de haiene hver gang jeg skal opp dit :thumbup:

De Lutte

Endret av DeLutte
Lenke til kommentar

Takker for link Sundiver, vet ikke om jeg trenger hjelp enda, driver å prøver å komme meg til Adonis fra Elysium nå, ganske lang reise spesielt for meg som ikke har spilt på en god stund.

Edit: Tja, var vist ikke så lett å komme seg fra Elysium til Adonis alene, så hvis noen her har lyst til å hjelpe meg ville jeg blitt glad, spiller på RK2 kaller meg Azilus ingame.

Edit2: Kom meg til Adonis med litt hjelp, nå er det bare å få gjort denne key questen.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Buffe complit er noe jeg har gjort mye. Og det er mange items ingame som kan hjelpe.

Skal forsøke å liste noen av dem her. Jeg hopper over det som er spesifik for shades (siden meste complit twinkin der går på å få opp intel, ingen spirits buffer CL nemlig) Da var trader enklere ^^

Perkline NCU Extensions: 100

Experimental Cyborg Tokenboard 200 (buffer også treament med 25)

Strong Mittens of the Sagittarius 40

Galahad Inc T70 Beyer 20

Gemini's Double Band of Linked Information 20

Cancer's Silver Boots of the Autodidact 25

First Creation of the Sagittarius 10

Soft Ring with Fluff 12

Control Unit Crepuscule Pants QL 200 17

Senior Omni Intern-Op Coat 8 (finnes i lavere utgaver også)

Computer Literacy Tutoring Device 50

For enforcer er Smuggler's Armor en nice add.

Full set ql 200 imps: 210

Full set ql 250 imps: 246

Intel trickle down: 4pt intel=1pt CL

2xVirral Triumvirate Egg 7

Bracer of Focused Concentration 3

Hver part av Sekutek Chilled Plasteel Armor (5 intel)eller Nova Dillon Armor (4 intel) adder 1

Maar's Blue Belt of Double Prudence 50 int=12 CL

Neuronal Stimulator NT buff - 5 CL

Advanced Head Skinchip - Temperature Modification 10 (finnes i mange ql som buffer 1-10)

Det er flere - men det er disse jeg selv bruker mest - i forkjellige ql på uttallige alts.

Noen er kun for 1750 CL på Opi, andre nyttig for 990 CL på enfo lvl 160. Eller for å få mer ncu på en lowbie. Håper noe var nyttig. Alle values er rundet ned - så total for alle items vil bli noen få pts høyere. Interessant hvis man vil se hva som er mulig å få til.

Og jeg har sikker glemt noe.

Ja visste jeg det ikke: Intel boost +12 gir +3 CL

(eller comp att som varer lengre om du har SL)

Endret av Aachel
Lenke til kommentar

I går var vel den beste dagen i Anarchy til nå for meg. Og for en dag....

Det hele startet da jeg logget på og fikk en tell fra broderen. Om jeg hadde lyst på Inf key på Metatrgje, helt gratis. He,he for et spørsmål, om jeg hadde lyst. Go figure.... Nåvel, det hadde seg sånn at han var i et Pen mission med en 207 Agent som hadde pattern til Ice Golem og så trengte han et team for å drepe han.

I team for å ta knekken på IG er det viktig med en god tank, en god doc og en MP som kan lande NSD. Her kom Meta inn i bildet. Så da var det bare å ta bena på nakken og komme seg til Pen, 5 minutter etter at jeg kom fram var de ferdig med missionet og jeg fikk invite til teamet.

I teamet var følgende: 220 Enf (pres i orgen min), 214 doc (broderen), 207 Agent (han med patternet fra en annen org), 183 Soldier (fra orgen), 203 Doc (fra orgen) og Meta 195 MP.

Agenten var så fornøyd med å ha samlet et team som kunne ta IG at han ikke ville selge plasser i teamet. Så alle som var der kunne få hver sin del til Inf ringen. Etter å ha talt opp hvor mange som trengte Molar var det fortsatt 1 ledig, og da det ikke var på andre fra orgen som trengte den fikk jeg lootrights for den siste til Masternuke :) . Så ikke nok med at jeg fikk Inf ringen til Meta, jeg fikk den også til Master som bare er level 162 :w00t: . OK, det sier vel seg selv at det ikke var noe stort problem å ta knekken på IG med det teamet. Enf'en gadd ikke en gang å bruke SL mongo he,he.

Vi takket og bukket for å få være med å loote og så stakk agenten. Da var vi 5 igjen fra orgen. Presidenten har også en 199 Enf som han fikk Molar til. Og med noen ekstra inf boots ville broderen ta oss med på en tour i Inferno. Men hvorfor gi seg med Inf ring, når en har et godt team? Vi ble enige om å forsøke oss på +10 ringen. Så da var det bare å løpe til den dungeonen hvor +10 ringen dropper, og starte på veien ned. Teamet var da en enf 199, en doc 203 en doc 214 en sol 183 og MP 195. Vi hadde ingen problemer med å komme oss ned til bossen. Problemet var bare at noen hadde allerede vært der å vi måtte logge ut og vente i 20 minutter. Det tok jo litt tid å få knertet han kisen der, men ingen var i nærheten av å dø så... Den første ringen som droppet var for Extermination Unit. Altså ikke en ring som noen av oss kunne ha på oss, men som kan brukes for å komme inn i Pande. 203 Doc'en fikk den. Så logget vi ut igjen og etter 20 minutter var det på igjen. Denne gangen droppet rinen for Enforcer, så da var han fornøyd. 3. gangen droppet ringen for Support dvs. for MP og gjett om jeg var fornøyd da... Både Inf ringen og +10 ringen på samme dag :w00t:

Men det stopper ikke der. Broderen ville ha meg med for å vise meg rundt litt i Inferno. Og enforceren vill gjerne være med. Javel, fett nok det. Følte meg ganske trygg selvom vi vandret rundt med 210+ mob'er rundt oss. Etter noen kills fikk vi insig til meg og enf'en, Doc hadde insig fra før, så da bar det til garden for å lagre. Da skulle touren begynne og hvorfor ikke begynne med å drepe de dragene som dropper Merlin armor. OK, de har en sinnsyk HP og treffer ganske så hardt, men broderen har tatt de solo før, så da var det bare å sette igang. Ut igjen i det golde landsakpet. For de som ikke har vært der, jeg skal poste et bilde senere. Inferno er helt forskjellig fra alt annet i SL og Rubi Ka. Tuq'ush var nettop drept når vi kom frem, så vi fortsatte til den dragen som er nord for han, og jammen var ikke han tilstede. Etter en lang kamp med doktoren som tank måtte dragen tilslutt inrømme at han hadde tapt, jeg fikk æren av å åpne for å se hva som var i den... Og gjett hva :dribble: Overcoat of the Firmament!!! Jeg fikk loote Overcoat of the Firmament! Det er 60 mill spart :roll: Så nå resetter jeg perker igjen på Meta for å få den på. Trenger 750 i Int og Psy for å få den på. Men i løpet dag dersom jeg er heldig å få låne Shades of Lucubration + 2xVTE skal det gå akkurat å få den på.

I tillegg når jeg får resatt en perk til i dag på Enno skal han få på Pained Panther. Og det med bare 2 perker i Reaver og 2 i Heavy Infantry. Så jo jeg er fornøyd for tida! ;)

Lenke til kommentar

Post gjerne noen screenshots fra Inferno \ Pandemonium :D

Har alltid lurt på hvordan det ser ut der. Inferno skal visstnok være ganske likt helvete har jeg hørt.

Satser på level 200 i dag og flere Shadowlevels etterhvert som ukene går, samt AI raids for å slenge i sammen noe AI armor :)

Lenke til kommentar

Bra innlegg DaTe!

Skal si det blir mer orden på saker og ting når man ankommer Adonis.

Fra Ely er jeg vant til et salig kaos og skal man få noe til å fungere sånn noenlunde, så må man ta ansvar selv.

Men i Adonis har hver gruppe sine områder. Ønsker man å starte et team må man først finne et sted som er ledig.

Fra og med nå organiserer også folk i orgen regelmessige raid.

Selv drev jeg på med noe småtteri i Boralis, da jeg fikk SMS om at et Adonisheckler team startes opp kl halv ni, og jeg hadde bare med å innfinne meg i Garden pronto ;)

De Hecklerne var tunge å få ned, men de gav 1 070 000 mill XP til å begynne med. Hadde en pool på 10 mill, og når den var brukt opp, så fikk jeg 650 000.

Med andre ord ca 12-13 hecks pr ding. På noen timer gikk jeg fra lvl 136 til lvl 145. Fikk dermed lagt inn perk nr 8 i Xynun, samt den fjerde perken i Acrobat.

Den gav Dance of Fools, noe jeg ble meget imponert over å se i praksis.

Kombinert med Limber og Reduce Inertia, gir den meg en total evade på 2077 :yes: Da jeg skulle race gjennom et RK mission i dag, etter en nano, så viste det seg at mobbene i Gruva traff meg ikke i det hele tatt.

Joda, de hoppet og spratt rundt, men noen damage ble det ikke :roll:

Ellers har jeg så smått begynt å twinke litt. Eller fuske i faget, er vel en bedre betegnelse på det.

Det hele begynte med at jeg så en annonse på OT shopping, der en dude ville selge noen Comp liter pistoler for kun 500 000. De pistolene har jeg hørt om, men aldri sett, så jeg ble enig med ham om et møte for å kikke litt på dem. De gav 40 i Comp liter, og var i QL 47. Dermed trengte man ikke mer enn 190 i pistol, 172 i full auto, samt 123 i burst.

Det har jeg sikkert allerede, tenkte jeg. Må jo ha dryppet masse ip ned i disse pistolskillene mine fra de maksede Abilitys. Om så er, så sper jeg på med litt Composite.

Og handel ble det. Sprang inn og kjøpte ranged og ranged spes comp, buffet opp og satte dem på. Vel det var iallefall det som var meningen. Men MAen hadde fortsatt like lite våpen på seg som han alltid har hatt :mad:

Da ble jeg nødt til å skjekke litt skill, og... :ohmy:

Jeg manglet 51 i pistol, 37 i full auto og bursten klarte jeg akkurat. WTF.

Vel vel, her må det buffes. En soldier må vel kunne ordne opp i dette, tenkte jeg, mens jeg åpnet Auno org for å finne ut hva det var jeg skulle spørre etter. Men der skal du ha takk. Omtrent alt som fantes var self only. Tilslutt fant jeg ut at Engenier kan buffe 120 i pistol. Men full auto stod det desto dårligere til med.

Etter en tenkepause, fant jeg ut at her må det kjøpes implant. Mer sjekking på Auno, og fant en som kunne brukes. Videre strake veien til en GMS og der var det sannelig en til salgs også. :) Fløy opp og hentet den med et salig flir rundt ansiktet. Vel tilbake i Boralis ble det hele montert og avbalansert.

1 Gunner smokk rett på. Wheeee, jeg er flink. Gunner nr 2 smokk.... smokk? WTF? *lese* Your multi ranged skill needs to be 303 :whistle:

Ja nå skal de fattige ha salte peanøtter! Hva har jeg i det skillet? Joda, kun 160.

143 i manko altså. Men nå var det nok. De pistolene skal på, under alle omstendigheter.

Kan noe av det buffes? Neida, selvsagt ikke. Her gis det ikke ved dørene. Altså mer implants til folket. Ny runde med Auno, og der fant jeg ut at jeg måtte til pers med 2 stk denne gang, siden 143 var såpass mye. Den ene gav 47 og den andre gav 98, tror jeg det var. GMS´en opplyste at den 47´eren lå og ventet oppe i Mort. Opp og hent. Søk så etter 98´ern. Men den var ikke tilsalgs noe sted! Ikke til salgs :hrm: Herregud, hva galt har jeg gjort. Det var jo den siste brikken som skulle på plass. Den største som jeg kunne bruke av de som var til salgs, gav kun 67, eller noe sånt.

Etter hva jeg i farten husket, så var det kun de to kroppsdelene som gav multi ranged implants. Inn på auno igjen. Etter mye lesing, så fant jeg ut at et tredje implant, (tror det var RW?), også gav multi ranged. Vel, da har man det vel. Startet opp Yalmen og fikk hjem den 67´eren (eller hva den nå gav). Så gjensto det bare å søke opp en liten en på rundt 40 i det siste av de 3 implantene.

Men var den til salgs?, nei selvsagt var den ikke det. Den kunne jo bare ikke være det ! Ned for telling.

Hva gjør man nå. Ingen flere implantsmuligheter :(

Ny runde i tenkeboksen. Da får jeg simpelthen bygge den dritten selv. GMS: Kjøp en Cluster. Nei ikke til salgs. Bombe? Ikke idet hele tatt.

Bort til mission terminalen, for å rolle den clusteren. Etter 219 søketrykk, 1 toalettbesøk, 2 brødskiver og et halvt glass melk, så kom endelig det missionet.

Og det lå attpå til like bortenfor Tir. Ja hvor ellers? Tir, byen der alle er så glade og hyggelige.

Griddet bort og satte kursen rett mot skyene. Det gikk bra. Men man må jo ut av byen også. Sirklet litt rundt, og fant til slutt en åpning. Gikk i stup med Yalmen og satte kursen rett mot åpningen. Like før jeg var fremme, fikk en Clan vakt inn en fulltreffer på rundt 13-1400 i damage. Men puuh, ble reddet av soningen. Fløy videre, kom greit inn og tok missionet. Tilbake via Newland, og for 37 gang startet man opp GMS´en. Trengte jo også en basic implant, og de var det mange av. Fly og kjøp. Vel tilbake, fikk jeg en snill MP til å montere den og smokk så satt alle 4 implantene på plass. Og da, ja da havnet gunner nr 2 omsider der den skulle :thumbup:

De Lutte - utslitt.

Endret av DeLutte
Lenke til kommentar

Snakker om å skrive mye om lite :D

Men fortsatt interessant lesing om hvordan du gjorde det, bra jobba!

For å skryte litt av meg selv, dinget nettopp 200 etter ett eller to Penumbra Missions.

Neste blir nå å skaffe Shadowlevels samt at jeg skal prøve å starte noen raids i håp om å få tak i Viralbots for å lage AI armor. Evt spare opp til +82 energy dmg Arul Saba bracelets. Tier 1 skal bort, byttes kanskje i Tier 2. Har en kamerat som også skal lage Tier 2, så både jeg og han trenger deler.

Slenger ved to bilder også.

Endelig!

Tøff org-kamerat (220 keeper) som tar seg av en Notum Scourge :)

Lenke til kommentar

Gratulerer med 200, Momp :thumbup:

Du må komme deg opp i Inferno, så er du snart 220. De har visst økt rewarden i Inferno missions noe voldsomt :roll:

Folk sier at det nå holder med 8-9 harde missions for å gå fra 219 til 220.

Det ser ut til at Funcom plutselig fikk det travelt med å få flest mulig til 220 før LE kommer, he he.

Går forresten greit å skrive :D

Jeg har over 20 000 innlegg på VG/Aftenpostens debattforum, så det er blitt en vane.

Hvordan tar du screenshot, forresten ??

De Lutte

Endret av DeLutte
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...