Gå til innhold

Alt om Anarchy online


Anbefalte innlegg

Om dere bare gadd å lese litt på AO forumene.. :roll: Jeg har brukt mer enn nok tid på å hjelpe folk som aldri gidder å høre etter, nok er nok. Dessuten er det en syndeflod av nyttig informasjon på professions forumene på www.anarchyonline.com - men noen må ha alt inn med teskjeer.

Det er jo derfor vi har denne tråden da så folk kan spør og få svar på det man lurer på :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bedre nå?

 

HVORDAN BYGGE IMPLANTS I ANARCHY ONLINE

 

En bitteliten guide.. skrevet av Sundiver.

 

1. Main attributes.

2. Hva er clustere og implants? (eksempel)

3. Rense (strippe) implants for resirkulering.

4. Krav til QL på cluster i forhold til implant.

5. Lenker til nyttige steder på nettet.

6. Avslutningsvis

 

Først av alt: Ikke putt IP i Nano Programming om du ikke skal bruke skillet en god del. Om du ikke må ha IP der, bruk det i viktigere skills istedet, og få andre til å sette sammen implantene for deg. Jeg gjør det gratis når noen spør, andre tar tips. Det varierer fra person til person.

 

1. Main attributes.

 

Når du putter IP i dine main attributes: Strength, Agility, Stamina, Intelligence, Sense og Psychic, vil det dryppe en liten bonus til dine subskills. Om du går til "Trade and repair" tabben i din skills-oversikt (U-tasten), holder nede SHIFT tasten og venstreklikker på "Nano Programming", vil du se hvilke main attributes dette skillet vil få bonus fra. Med andre ord vil du se at Nano Programming er 100% basert på Intelligence, du vil altså i tillegg til å putte IP i NP få en liten bonus der når du også øker Intelligence. Det samme gjelder andre skills. SHIFT + venstreklikk for å se hvilken main attribute det får bonus fra når du levler.

 

2. Hva er clustere og implants?

 

Et cluster er en rund gjenstand som tilfører forskjellige skills via nanoteknologi, når det blir innstallert i en implant. Både clustere og implants fås kjøpt i tradeskill-avdelingen (implants også i hovedhallen noen steder) i butikkene, de kan bli funnet i missons og på diverse mobs.

 

En implant er som en protese hvor clustere innstalleres for å gi den funksjoner den i utgangspunktet ikke har noe av. Implants er ikke berørt av OE reglene (Over-Equip, d.v.s. hvor høy QL på våpen, armor og nanos kan være før effekten reduseres drastisk). Du kan med andre putte inn så høye QL implants du overhodet får til med egne og outside buffs, stegvis implentering med temporære implants, strappe på deg et eller annet lav QL våpen som gir buffs til f.eks. Treatment eller Intelligence, bruke player city towers for buffs om du er i en organisasjon m.m. Det er i det hele tatt en drøss måter å buffe viktige skills slik at du kan få inn ganske høye QL implants på lave levels, noe som igjen gjør at du lever lengre og gjør mer skade, kan bruke høyere bots og pets o.s.v. MEN.. på lave levels er det neppe verdt alt arbeidet og pengene (buffs og buffing gjenstander er gjerne ikke gratis) med mindre du lager en "tower twink", d.v.s. en lav level karakter som er optimalisert for PvP. Om du er en casual player, kan du like gjerne bruke de ferdige settene fra butikken opptil QL 100. På rundt level 60-80 har du begynt å få en idé om hva du vil med karakteren din, og da er det også lettere å lage et nytt og bedre oppsett som du får satt sammen, som vil gjøre deg adskillig bedre enn hva butikk-implantene gjorde mulig.

 

En implant kan ha opptil tre clustere i seg (se nedenfor). Basic Shop har en egen avdeling med implants klargjort for de forskjellige professions. Disse går opp til maksimalt QL 100, og representerer ikke et optimalt oppsett, men er en grei indikasjon på hva som passer den gitte profession generelt. De er også gode nok om en ikke ønsker å sette seg ned og planlegge sitt eget custom oppsett, eller uansett levler forbi de på kort tid. Etter QL 100 er QL 125 de høyeste implantene en kan få kjøpt i butikkene. Clustere har jeg sett til opptil rundt QL 190 i Superior Shop, men er ikke sikker på om de går til 200. Etter QL 125 (for implants) er den beste måten å få tak i høyere QL imps å gjøre missions med de som reward, som loot eller du kan kjøpe de fra andre spillere.

 

EKSEMPEL:

 

La oss starte med en QL 10 head implant. Denne implanten kan ha 3 clusters i seg:

 

FADED

BRIGHT

SHINING

 

Kombinasjonen av et FADED og et BRIGHT cluster, tilsvarer et SHINING cluster av samme type. Om du ønsker like mange poeng i f.eks. MC og TS (Matter Creations og Time & Space), kan du bruke et SHINING cluster for MC i hodet, et BRIGHT TS i høyre hånd samt + et FADED TS i øyet. Da får du tilsvarende skill økning i MC og TS fra de tre implantene.

 

Du kan altså innstallere kun 1stk. av hver type cluster (Faded, Bright, Shiny) i samme implant. Som allerede nevnt finnes det fler clustere som buffer de samme skillene, og som innstalleres i forskjellige implants. Utover det kan du også bruke Jobe clustere (Shadowlands), som har noen ganske interessante skill buffs, men det skal jeg ikke komme inn på her.

 

3. Rense (strippe) implants for resirkulering.

 

Man kan rense implants for gjenbruk ved å benytte en såkalt "Implant Dissasembly Clinic". Dette er en ombygd Advanced Portable Clinic, som kan både kjøpes i butikkene og fås som mission reward eller random mission loot. Fremgangsmåten for å lage et slikt apparat innebærer blant annet B&E og Electrical Engineering, og kan bli funnet på Anarchy Arcanum: http://www.anarchyarcanum.com/gadgets_impl...isassembly.html

 

Som det står på AA, kreves det 1* i Nano Programming og 4.75* i B&E for å rense en implant. Er du en Fixer, kan du også putte apparatet i en ledig utility slot. Du vil da få +20 i Treatment, og kravene for å kunne bruke det slik er: Treatment 475 og Computer literacy 475. Ikke særlig høyt, men du må være en Fixer for å kunne bære det i en slot. Alle kan bruke Implant Dissasembly Clinic til å rense implants, på den annen side.

 

En ting du bør få med deg: Når du renser en implant, ødelegger du automatisk alle clustere i den. Du kan heller ikke rense en refined implant (<QL 200), kun de vanlige opp til QL 200. De samme reglene for økning av implant QL vs cluster QL gjelder også her. Mange bruker denne metoden for å øke en implants QL fra f.eks. 195 til 200 (gjentatt cluster innstallasjon og stripping). Selv ser jeg ikke helt vitsen med det. Min lvl 191 main har en drøss backpacks stappfulle av tomme QL 200 implants, du finner de overalt i missions når du når det level området. De kan også gi litt lommepenger om en er blakk, du kan få opptil 500k for en tom QL 200 implant.

 

4. Krav til clusters QL i forhold til implant.

 

Når du så er klar til å plukke ut clusters til en implant, bør du være klar over en annen ting: Clusterets QL må være ikke lavere enn 15% under implantens QL. Det vil si, for å putte et Matter Creation cluster i vår QL 10 head implant, må clusteret være minst QL 8.5. I og med at man må runde av oppover her, blir det QL 9. For en QL 30 implant må da clusteret være minst QL 25. For clustere med QL høyere enn implanten finnes det forsåvidt ingen grense, men clustere som er en del høyere enn implanten, vil påvirke (øke) dens QL til en viss grad, avhengig av hvor høye de er. Jeg kjenner ikke til matematikken der, men om det er veldig viktig at implantens QL ikke øker (for med det øker jo også kravene for å få den inn), er det best å holde seg så nær implantens QL som mulig, ihvertfall over.

 

5. Lenker til nyttige steder på nettet.

 

Det kan være vanskelig å holde oversikten, men det finnes heldigvis verktøy tilgjengelig på nettet:

 

http://forums.anarchy-online.com <-- Anarchy Online offisielle diskusjonsforum.

www.timezulu.com.au/NanoNanny <-- Nano Nanny - hjelper deg å sette opp implants.

www.kewlpack.com/iMatrix.shtm <-- Imatrix - samme som ovenfor.

www.aodb.info/implantconfig.aspx <-- Enda mer av det samme, men her gjør du det online.

www.anarchyarcanum.com <-- Gammel men god tradeskill website.

www.tirschool.com <-- Tir School of engineering - veldig bra website for engineers.

www.tngk.com/aopocket <-- En gullgruve av informasjon om Symbiants.

 

 

6. Avslutningsvis

 

Å bygge implants er ikke spesielt vanskelig, men det er tidkrevende. De forhåndslagede implantene fra butikken holder fint i lange baner, og når du vokser ut av dem må du uansett se på custom implants.

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar

Hvordan kan man skaffe så mye penger og gi til så mange?

Har ikke spilt dette noe særlig men hva gjør folk for å få så mye penger?

 

Flere metoder:

Du kan ha en høyere level main som gir penger til en lavere level alt.

Du kan gi andre spillere tjenester i form av buffing o.l. ofte vil disse tipse deg med 100k eller der omkring, og gjør du det mange nok ganger blir det penger av det til slutt. Selv har jeg langt mer å bruke pengene mine på enn jeg egentlig har råd til så jeg er konstant blakk, men min profession (på samme måte som alle andre professions egentlig) har jo ting som bare vi kan gjøre, og som andre spillere derfor spør etter. Jeg spiller f.eks. agent, og den eneste Sense buffen (ved siden av den generelle som alle kan få) i spillet er det agentene som har, derfor blir jeg ofte spurt av folk om å gi dem en ES buff (Enhanced senses) noen tipser meg for det, andre ikke, men over tid blir det gjerne litt penger av det, selv om jeg IKKE har noen høy level karakter jeg kan bruke til å overføre creds med.

 

Hovedgrunnen til at det er så mye penger i omløp i spillet sånn rent generelt er delvis at de som er på høyere leveler ikke har noe problem med å skaffe seg penger på sine missions, og mange av dem er rause med å dele dem ut til nybegynnere, og også delvis at det finnes en exploit som noen bruker på å jukse til seg penger.

 

Hvordan kommer man til n00b island?

 

Alle som spiller gratis starter der. Alle som har Shadowlands kan velge å starte der om de absolutt vil :)

Endret av Asmodeus
Lenke til kommentar
Du kan med andre putte inn så høye QL implants du overhodet får til med egne og outside buffs, stegvis implentering med temporære implants, strappe på deg et eller annet lav QL våpen som gir buffs til f.eks. Treatment eller Intelligence, bruke player city towers for buffs om du er i en organisasjon m.m. Det er i det hele tatt en drøss måter å buffe viktige skills slik at du kan få inn ganske høye QL implants på lave levels, noe som igjen gjør at du lever lengre og gjør mer skade, kan bruke høyere bots og pets o.s.v. MEN.. på lave levels er det neppe verdt alt arbeidet og pengene (buffs og buffing gjenstander er gjerne ikke gratis)

 

Dette har jeg et lite spørsmål til:

 

Mange av de viktigste buffing-gjenstandene man bruker for å få på seg høy QL implants o.l. er items som med fordel har så lav QL som overhodet mulig (f.eks. Concrete cushions), men hvordan får du tak i disse gjenstandene når du selv har for høy level til å rulle missions for dem. Kjøper du dem av spillere på lavere leveler eller sørger du selv for å plukke dem opp mens du leveler?

 

Tror det jeg egentlig lurer på er: Skal jeg gidde å bruke tid på å lete etter dem nå mens jeg har lav level (det er faktisk mange av dem, og ikke alle er like lette å komme over heller, jeg har mange andre bra ting å bruke lete-tida mi på) eller vil det være en smal sak for meg å skaffe meg dem når jeg er blitt tja... si lvl 120 eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Om dere bare gadd å lese litt på AO forumene..  Jeg har brukt mer enn nok tid på å hjelpe folk som aldri gidder å høre etter, nok er nok. Dessuten er det en syndeflod av nyttig informasjon på professions forumene på www.anarchyonline.com - men noen må ha alt inn med teskjeer.

 

AO krever sitt av spilleren, det er mye informasjon som Sundiver sier , men for at du skal ha nytte av den så betyr det at spilleren faktisk må lese den.

Jeg har til en viss grad kansje blitt litt apatisk i forhold til noobs, etter å ha funnet ut at folk gjør de samme idiotiske feilene omigjen og omigjen, jeg viser de hvordan de lager implants, jeg forteller hvilke skills som kreves, Likevel.... det går bare ikke inn.. De gangene jeg kjeder meg og bestemmer meg for å besvare litt spørsmål in game, så munner det som regel ut i at jeg må gjøre all jobben OG i tillegg besvare hvorfor jeg ikke gidder å gi han creds til "nanos and implants".

Men en gang imellom møter jeg de som gjør det hele verdt det:), har en liten adv fra statene nå, som spurte meg særdeles høflig om råd og tips, skaffer alle delene til tradeskilling selv, skaffer alle nanoer selv, tilbød meg å låne han 100k , men han hadde satt seg mål om at toonen skulle være 100% finansiert ut av sitt eget arbeid:). Nå er han level 195 og har gjennom å gjøre ufattelige missions og timesvis med camping blitt utrolig bra:) WTB fler sånne! :love:

 

New Arrivals Dette er ett naturlig startpunkt for alle som vil lære AO.

Lenke til kommentar

Tror det jeg egentlig lurer på er: Skal jeg gidde å bruke tid på å lete etter dem nå mens jeg har lav level (det er faktisk mange av dem, og ikke alle er like lette å komme over heller, jeg har mange andre bra ting å bruke lete-tida mi på) eller vil det være en smal sak for meg å skaffe meg dem når jeg er blitt tja... si lvl 120 eller noe sånt?

Skaff de nå

Det går an å kjøpe, men det er avgjort best å fikse det selv

Lenke til kommentar
Tror det jeg egentlig lurer på er: Skal jeg gidde å bruke tid på å lete etter dem nå mens jeg har lav level (det er faktisk mange av dem, og ikke alle er like lette å komme over heller, jeg har mange andre bra ting å bruke lete-tida mi på) eller vil det være en smal sak for meg å skaffe meg dem når jeg er blitt tja... si lvl 120 eller noe sånt?

 

Implants er etter min mening helt nødvendig. Skaff de så fort du kan og oppgrader så ofte som mulig. Lete etter deler å lage selv/få andre til å lage er vel den billigste måten, men tar ofte lang tid, Clicksaver kan hjelpe bra der. De butikk kjøpte funker helt greit hvis ikke en er ute etter no spes, men de koster litt.

 

Jeg har ikke spillt AO fast på ett par år nå. Har vært innom en måned eller to her og der, men har tre sammenhengede år i spillet bak meg, å jeg må vel si at det er det beste MMO spillet som er der ute hvis en klarer å se bort fra den aldrende grafikken.

 

Skal ta en ny titt på det når den nye exp. pakka Lost Eden kommer.. Ser ut til å bli bra. Noen som vet sånn ca. når den kommer?

Endret av Nosferatu
Lenke til kommentar
Skal ta en ny titt på det når den nye exp. pakka Lost Eden kommer.. Ser ut til å bli bra. Noen som vet sånn ca. når den kommer?

Var på besøk til Funcom i helga.

 

Det er så langt ikke en gang planlagt noen dato for beta testing av Lost Eden, og Morten Byom (Game director) sa at han ønsket og gi ut et ferdig produkt.

 

Opprinnelig ble det vel antydet vinter 2005, men jeg vil personlig tippe at vi nok kan komme til å være i 2006 før den kommer ut.

Lenke til kommentar

Implants er etter min mening helt nødvendig. Skaff de så fort du kan og oppgrader så ofte som mulig. Lete etter deler å lage selv/få andre til å lage er vel den billigste måten, men tar ofte lang tid, Clicksaver kan hjelpe bra der. De butikk kjøpte funker helt greit hvis ikke en er ute etter no spes, men de koster litt.

 

Ja jeg bruker clicksaver. Det er faktisk den eneste måten jeg har råd til å skaffe implants på. Ruller de høyeste QL oppdragene jeg kan og sneaker meg gjennom og plukker opp implantene.

 

Clicksaver bruker jeg til å lete etter akkurat de implantene jeg trenger. Får ganske mange falske treff da. F.eks. et implant som kanskje inneholder en shiny cluster jeg trenger, men hvor bright og faded clusterne er totalt ubrukelige for meg. Da setter jeg bare clicksaver til å lete videre til jeg finner et implant som inneholder tre clustere jeg faktisk har bruk for.

Lenke til kommentar

 

Dette har jeg et lite spørsmål til:

 

Mange av de viktigste buffing-gjenstandene man bruker for å få på seg høy QL implants o.l. er items som med fordel har så lav QL som overhodet mulig (f.eks. Concrete cushions), men hvordan får du tak i disse gjenstandene når du selv har for høy level til å rulle missions for dem. Kjøper du dem av spillere på lavere leveler eller sørger du selv for å plukke dem opp mens du leveler?

 

Tror det jeg egentlig lurer på er: Skal jeg gidde å bruke tid på å lete etter dem nå mens jeg har lav level (det er faktisk mange av dem, og ikke alle er like lette å komme over heller, jeg har mange andre bra ting å bruke lete-tida mi på) eller vil det være en smal sak for meg å skaffe meg dem når jeg er blitt tja... si lvl 120 eller noe sånt?

 

Om du er lav nok i levels til å kunne skaffe deg slikt selv, gjør det for all del. Er du høyere og ikke har problemer med å tjene nok credits, samt ikke gidder å bruke så mye tid til å få tak i det på lavere levels, er også det en måte.

 

Jeg kjøper low QL buffing items av andre spillere, stort sett via player shops (krever AI ekspansjonen) om jeg ikke ser noen selge det på shopping kanalene.

 

Prisen på buffing items varierer en god del, det er "supply and demand" som gjelder her. Jeg kjøpte f.eks. noen OT-Windchaser M06 Quartz, som gir +10 i Treatment, for 100k stykket, og gav noen til mine alts.

 

Et par av karakterene mine dual-wielder Second Hand Old English Trading Co. pistoler, som i par gir tilsammen +10 Intelligence buff, som igjen buffer alle deres nanoskills (perfekt for pet professions). Slike våpen gjør jo ingen skade, så de brukes kun for buffene. Pets og bots gjør jobben med å drepe mobs. Nå må det sies at f.eks. QL 100 O.E.T. Co Jess har +20 buff i Intelligence og Psychic. Kravet for å bruke disse er 471 i Pistol, 276 i Fling Shot og om du vil bruke 2 samtidig: 255 i Dual ranged. Det er litt rått med +40 i INT og PSY fra to pistoler da.. det gir en solid buff til alle nanoskills, blant annet.

 

Når du har nådd level 120 og rundt der, bør det gå greit å skaffe nok credits til ting du har bruk for.

 

En måte å få inn en del credits på er å få noen til å joine deg i team, plukk en rekke team missions i et samlet område (f.eks. Home i Broken Shores er perfekt for mange missions i samme område, men på lave levels kan du gjøre det samme i f.eks. Borealis, Stret West Bank og Bliss), skaff deg minst 6 back packs og samle opp alt du finner av loot som gir noe creds. Om du ser en Fixer, spør pent om run buff og kanskje HoT. Når du er ferdig, se om du kan få en trader til å selge lootet for deg (jeg opprettet en Trader på en annen konto, hjelper stort). Tradere får nemlig 75% mer for ting de selger til Trader terminalene. Selger du lootet selv, pass på å kaste en Computer Literacy Expertice buff på deg selv, for høyere Comp. Lit. gir mer penger uansett profession når du selger ting til terminalene. Alle monner drar :)

 

Det sies at en får mer credits ved å selge loot til NPC'er som kjøper og selger ting (f.eks. i Reet Retreat). Har ikke sammenlignet ennå, så jeg vet ikke hvor stor forskjellen er.

 

Et par links til AO forumene:

 

Making LOTS of money as a new player

 

List of low QL valuable items - en rekke gjenstander som buffer diverse skills, og som derfor også kan gi en bra pris.

 

Legg merke til Nova Dillon armoren. Den har gode modifikasjoner (buffs), og kan kun lootes fra team mission bosser, så den er populær. Får du samlet et fullt sett av samme QL, kan du tjene en liten formue på det. Som du ser er den ikke bare tilgjengelig i lave QLs, men helt opp til 170.

 

Ellers kan du jo jakte på dynabosses på Rubi-Ka (fritt frem for alle levels), og i Shadowlands er det drøssevis av mobs som dropper bra ting (f.eks. named Predators dropper Predator Armor deler som glatt selger for rundt 3mill/stk., hecklerne med sine evinnelige ingots m.m.).

 

Er du så heldig å finne f.eks. en Pump Trainee på en dynaboss i Newland Desert, selger de typisk for 30-50mill. Sjelden drop, vel å merke. Level 60 dynabosses og level 58 team mission bosses dropper noe som kalles Programmed Photon Particle Emitter (Shape Soft Armor). PPPE kombineres med en "Mass Relocating Robot" og gjøres således om til et verktøy som erstatter skrutrekkeren og krever mindre skills for å utføre de samme oppgavene. Fremgangsmåten kan sees her.

 

Varierende typer av Soft Pepper Pistol droppes som forseglede våpenbeholdere i missions, random loot. Beholderen må først hackes, så må våpenet fullføres med tradeskills. Fremgangsmåten for alle slike sealed weapon receptacles finnes på Anarchyarcanum.com. Som nevnt på den siden, er Soft Pepper Pistol en slags Concrete Cushion erstatter, da både ser bedre ut og buffer 3 viktige nanoskills.

 

I Shadowlands dropper mange mobs såkalte "pattern pieces", som består av 4 deler (navnet på delen begynner på A, B, C og D) som settes sammen, legg til diverse tradeskills og du får en pocket boss som vil droppe en bestemt symbiant når den drepes. Symbiants er også en god måte å tjene penger på, selv om også det er tidkrevende (stort sett alt i AO er det uansett).

 

Eksempel på en QL 125 pattern piece til en Pocket Boss.

 

Tips: Om du drar til Scheol, og løper rett nord gjennom en liten dal, kommer du til et fjell som er splittet i to på midten. På høyre side (etter et lite vann) finnes en liten skare av grønne edderkopper, jeg mener deres level er fra 90 til 130. De dropper stadig slike pattern pieces, som alene gir en god del penger når du selger de i butikkene på Rubi-Ka (igjen, mye mer via en Trader). De store blå edderkoppene dropper også en viktig ting til Scheol garden questet.

 

Løper du så opp til fjellet og følger stien på høyre side, finner du Chimeras som dropper Chimera pattern pieces (den PBen dropper visstnok en populær symbiant), QL 125. Også her er de opp til lvl 130 eller så. Litt dypere inn finner du noen litt høyere Chimeras, husker ikke helt, men jeg tror de er lvl 140.

 

Scheol i det hele tatt er undervurdert. De fleste spillere raser gjennom området på vei til f.eks. Adonis, men det er mange mobs en kan levle på i Scheol uten å bli forstyrret av andre som KSer og lignende. Du finner jo også Redeemed og Unredeemed templer der, hvor du kan plukke opp bl.a. embryos til Tier 1 armor, visions (som selger fra 100k opptil kanskje 300k/stk.) og annet.

 

Sorry om jeg skriver veldig rotete. Det er så vanvittig mye du kan gjøre i AO.. med eller uten ekspansjonspakkene :)

 

Husk også på Helpbot! Si at du er level 75 og må ta et oppdrag som er nøyaktiv level 82. Skriv i chat: /tell helpbot mission 82. Helpbot vil svare:

 

[Helpbot]: QL82 missions maybe from these level players (+/- 1): 46 55 69 75 82 92 97 103 110 118

 

Som du ser her, kan du altså ta det oppdraget på level 75, og du kan fremdeles ta slike oppdrag på level 117, 118 eller 119 (akkurat hvor presist det er, er jeg usikker på).

 

Si at du nå er level 118. Du skriver i chat vinduet: /tell helpbot level 118. Svaret er:

 

[Helpbot]: L 118: team 85-163 PvP 94-148 3,489,700 XP missions 211, 177, 153, 141, 129, 118, 106, 100, 94, 88, 82

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar

Okidokey, her kommer en liten innføring i de forskjellige Yrkene og hvilke våpen-skills som er viktige. Håper noen får svar på eventuelle spørsmål de måtte ha.

 

Breed / kjennetegn – trekk:

 

Solitus: Det mest vanlige valget. Gjennomsnittlige egenskaper.

Nanomage/Nano: Lav HP, men gode nanoskills.

Optifex: Høy agility og sense, gode evades.

Atrox: Høy HP, god Stamina og Strength, lavere nanoskills enn de øvrige

 

Forkortelser og forklaringer:

 

DoT: “The target continuously suffers 675 points of...”

Snare: “Hinders the movement of the target to a great extent, rendering it almost unable to move.”

Root: “Renders the target unable to move for a short period of time.”

Calm: “If successful, the target will not enter combat unless it is attacked first.”

 

------------------------------------------------------------------------

 

Adventurer/Adv

Allsidig proffesion som kan gå forskjellige veier alt etter hva man ønsker.

Har tilgang til heals og morphs (evnen til å gjøre seg om til diverse dyr)

 

Våpen skills: Her er det kun ’1he’ eller ’Pistol’ som gjelder, da alle buffs, samt perks man får tilgang til støtter disse to skills’ene.

 

Gode breeds: Alle er brukbare, Solitus er mest vanlig, anbefaler Optifex dersom du vil bruke pistoler.

 

Agent:

Proffesion som er kjent for å gjøre mye skade på kort tid.

Har tilgang til ”Snare”, ”Root” og ”DoT” (Damage over time).

I tillegg kan Agents caste en buff på seg selv som ”gjør dem om” til et valgfritt proffesion. Dette gir tilgang til de flese andre buffs som i utgangspunktet er forbeholdt de forskjellige proffesions.

 

Gode breeds: Optifex ftw.

 

Våpenskills: ’Rifle’, det eneste som nytter. ’Aimed Shot’ bør også uppes så mye som mulig.

 

Bureaucrat/Crat:

Pet-class hvor man har mulighet til å caste et Pet, samt ’Charme’ ytterligere to.

Har tilgang til ”Snare”, ”Root”, ”Calms” samt ’Nukes’.

 

Våpenskills: Bureaucrats har en liten pistol-buff samt en pistol perk-line, så dette sier kanskje litt. Shotgun er også ganske populært, men det anbefales faktisk og vente med våpenskills til man kommer seg et sted mellom TL4 og TL5 (Lvl 100-150)

 

Gode breeds: Alle

 

Doctor/Doc:

Som Doctor vil du være den alle stoler på. Du er healer Nr.1 i spillet og du vil alltid ha noe å gjøre i en team situasjon.

Har tilgang til heals og ’DoT (Damage over time), samt nukes.

 

Våpenskills: Her er alt mulig, og det er bare til å eksprimentere. Shotgun og Pistol er likevel det mest vanlige. Gå for våpen som ikke har så mange spesialangrep.

 

Gode breeds: Alle går an her, men Atrox anbefales ikke.

 

Enforcer/Enf:

Tanking-class Nr.1. Det vil være din jobb og motta juling og du er avhengi av en god doc i mange siuasjoner. Du får tilgang til egne buffs som øker HP samt tiltrekker seg mobs.

 

Gode breeds: Atrox

 

Engineer/Engi:

Pet class. Man får tilgang til et Pet, to dersom man har SL.

Populært profession for de som liker å tradeskille armor og våpen.

 

Våpenskills: Pistol og Grenade er populært, og du vil få tilgang til en buff som støtter begge.

 

Gode breeds: Alle

 

Fixer:

Populært proffesion som gjør god damage og løper fort. =)

Du får tilgang til ”Root” og ”Snare” samt Runspeed-buffs.

 

Våpenskills: SMG ftw. Enten en eller to.

 

Gode breeds: Alle, ville personlig gått for Optifex.

 

Martial artist/MA

Dette proffesionet slåss for det meste med nevene. Gjør god damage og spesialiserer seg på å ungå å bli truffet. Har tilgang til heals.

 

Våpenskills: Sats på Martial Arts her, husk også å uppe Brawl og Dimach. ;)

 

Gode breeds: Alle går an, men Nanomage anbefales ikke.

 

Meta-physicist/MP

Pet-class som får tilgang til hele 3 pets på en gang, der det ene gjør dmg, det andre healer og det tredje mezzer. Får tilgang til diverse nukes for de lavere lvls, samt enorme nanobuffs som gjør dem veldig populære hos alle andre.

 

Våpenskills: Så vidt jeg vet har ikke MP noen form for våpen-buff, men en rekke 2he-våpen er ”Enforcer og/eller MP only.” Mange velger likvel å gå ’ranged’, for å ikke komme så nært innpå fienden.

 

Gode breeds: Alle

 

Nano-technician/NT

Utelukkende et Nuke-proffesion, med et sinnsykt arsenal av Nukes.

I tillegg har man tilgang til ”Root”, ”Snare” og ”Calm”.

 

Våpenskills: Nukes

 

Gode breeds: Alt går an, men Nanomage anbefales over alt her, pga av deres gode nanoskills som er alt for en NT.

 

Soldier/Sol

Et proffesion som gjør mye skade, og som mottar lite skade fordi de har buffs som reflekterer skaden.

 

Våpenskills: Har tilgang til mange våpen-buffs, blandt disse Assault Rifle, Pistol, Rifle, Shotgun, Heavy weapons (bare SL) og Ranged Energy. Vil ikke anbefale noe annet enn Assault rifle her, i såfall bør du vite hva du driver med. Mange soldier skifter til Pistol når de når eller nærmer seg end-game.

 

Gode breeds: Atrox, Solitus og Optifex. Anbefaler Atrox her.

 

Trader:

Draining Proffesion, som bruker nanos til å massivt buffe eller draine skills fra andre players og mobs. Har tilgang til ”Root”, ”Snare” og ”Calm”.

 

Våpenskills: Shotgun

 

Gode breeds: Alle

 

------------------------------------------------------------------------

 

Gi meg gjerne innspill og rop ut om dere ser noen feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...