Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel SHDSL linje, bra til gaming?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nextgentel har veldig dårlig peering til inn/utland. Dermed veldig dårlig pingtid mot de fleste servere.

 

Etter at bluecom ble kjøpt opp av catch så virker det som bluecom har tatt i bruk catch sin peering som er veldig bra. Så faktisk, for CS så fungerer en Bluecom ADSL linje veldig bra. (8-9 ms mot catch (4hops) og generelt sett rundt 15ms til de fleste norske servere.

 

Et annet godt alternativ om du skal ha SDSL er Eunet (www.eunet.no). Dem eies og bruker catch sitt net og har dermed lik pingtid og peering som catch. Billigere er dem også! (bortsett fra catch sin kampanje for tiden).

Lenke til kommentar
Et annet godt alternativ om du skal ha SDSL er Eunet (www.eunet.no). Dem eies og bruker catch sitt net og har dermed lik pingtid og peering som catch. Billigere er dem også! (bortsett fra catch sin kampanje for tiden).

feil, eunet operer med de samme prisene som Catch har siden EUNet eies av Catch, jeg har sendt prisforepsørsel til dem før og ble henvist til Catch sine prissider.

 

/daC!

Lenke til kommentar

Vil bare anbefale de som spiller på www.gameserver.no SDSL fra ngt iaffal .. nemlig fordi disse har egen 100mb fiber fra ngt rett inn til dem :) hadde 2mbit shdsl i kristiansand der jeg bodde før , og hadde da 3 !!!!! ms i ping fra min pc' til en va gameserverne dems. Hehe.. jeg bodde sammen me to av de som driver det og da..

 

Bare et tips for de som bor i kristiansand/omegn og har nextgentel :) Kjører direkte, og ikke via oslo nå og til annen isp..

 

pinget på 12 ms til vg.no og 9 ms til hw.no fra nextgentel linjen .

råeste pingen jeg noen gang har opplevd iaffal på en shdsl linje.

Endret av xB^
Lenke til kommentar
Vil bare anbefale de som spiller på www.gameserver.no SDSL fra ngt iaffal .. nemlig fordi disse har egen 100mb fiber fra ngt rett inn til dem :) hadde 2mbit shdsl i kristiansand der jeg bodde før , og hadde da 3 !!!!! ms i ping fra min pc' til en va gameserverne dems. Hehe.. jeg bodde sammen me to av de som driver det og da..

 

Bare et tips for de som bor i kristiansand/omegn og har nextgentel :) Kjører direkte, og ikke via oslo nå og til annen isp..

 

pinget på 12 ms til vg.no og 9 ms til hw.no fra nextgentel linjen .

råeste pingen jeg noen gang har opplevd iaffal på en shdsl linje.

Jeg har ping på vg og hw med 6 ms og 9 ms til gameserver.

 

Så det er vel ok det :love::love: Go catch

Endret av Powerpc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...