Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel SHDSL linje, bra til gaming?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du spør om linja er bra til gaming, mener du da lav ping til til spillservere? Hvis det er det du lurer på, så er svaret nei, ngt har generelt høy ping til både innlands servere og utenlandske servere. Stabiliteten varierer også, men det fleste har bra på det siste. Jeg har ikke stabil linje. catch = lav ping, men det koster nok en del mer.

 

-stigk

Lenke til kommentar
Anbefaler deg og hoppe på Tilbudet til Catch 799,- for 2.3 opp og ned SDSL. Ikke noe etabl. gebyr.

 

http://www.catchgamer.no/kampanje/

 

:love:

Har selv hoppet på dette tilbudet, men 2,3 Mbit?

 

Går fra Catch adsl 2100/512.

Har den samme linja selv ligger på 275 i download/upload og det er 2.2 Mbit

 

Så da regner jeg det er 2.3 iogmed det er litt overhead. Jeg er 2900 meter fra sentralen, så kansje det er grunnen til at jeg ikke klarer 2.3 :hmm:

 

MEN banker tilbudet til ngt da :!:

Lenke til kommentar

Hastighet og ping er to forskjellig ting, for de som ikke vet.

 

Selv om du sitter med 1 Mbit linje og laster ned med linjens fulle kapasitet (hastighet), hjelper det lite når hver pakke med informasjon er forsinket i forhold til det du skal ha (ping).

 

Høy ping er høy respostid på serveren, altså du får informasjon for seint, altså, spill lagger !

 

NGT sliter med høy ping, fordi de sjeldent router linjen kjappeste veien til den serveren du er koblet opp mot.

 

Personlig har jeg opplevd lavere ping på ISDN-linjer enn det fleste ADSL-linjer, samt at de fleste online-spill *sjeldent* trenger mer enn 64 kbit linje for å spille, 128 Kbit eventuellt.

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar

sitter selv med ngt adsl 1450/384 og pingen er oftest 30-50ms når jeg spiller online (og noen ganger nede i 25ms, dog ikke fullt så ofte). ikke like bra som catch/bluecom, men jeg synes folk overdriver litt når de påstår ngt er "dritt" til spilling. det er fullt mulig å hobby-game'e. er du verdensmester i cs så burde du kanskje vurdere ei catch linje.

Lenke til kommentar

Dette er helt random og kan variere VELDIG mye!

 

For de som spiller CS, er telenor et bra valg pga det har bra ping til så å si alle serverene i landet. Rekner med catch er minst like gode.

 

For de som spiller warcraft, er f.eks telenor noe dritt.. de får 230+ping pga telenor sender "pakkene" gjennom halve europa og USA før de når sitt mål i amsterdam(?). (er ikke sikker på om dette gjelder telenorkunder over hele landet men jeg rekner med det)

 

Jeg har selv mimer og betaler 500kr pr mnd for en 8mbits ADSL linje, noe som er sinnsykt billig atm. Jeg har brukbar ping til CS servere (40ca) rundt om i landet. Jeg har ganske god ping til battle.net (warcraft etc)

 

Poenge mitt er at det me ISP varierer VELDIG mye. De fleste ISP'ene vet ikke selv hvor trafikken blir sendt gjennom før den kommer til målet (snakker om de i support) så det beste er å teste linjen selv før du evt bestiller den. teste den selv uten å betale = kjøre en "nettrace" eller hva det nå heter hos en venn eller bekjent som har den "rette" isp'en.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

eller bare sende en forespørsel til de aktuelle ispene om de kan kjøre et par tracerts for deg til diverse ipr :)

 

uansett, personlig går jeg fra 2100/512 adsl fra Catch nå og over til sdsl ifra dem siden de kjører denne kampanjen, bare synd jeg måtte betale omkoblingsavgiften selv om jeg bestilte 2mb :\

 

/daC

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...