KS Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Nå begynner jeg snart å gå på veggene her i ren f********. Pc'n har begynt å få for vane å pluteslig slå seg av, det være seg om jeg spiller en mp3-låt i winamp, konvertere filer, jobber i word eller skal logge meg på MSN-messenger. Plutselig slår maskinen av seg og så piper den. Når jeg slår på igjen blir en eller flere av partisjonene skjekket for consistency. Jeg tror ikke det kan være fordi maskinen er varm. Den kan brukes lenge uten problemmer så lenge jeg unngår ting jeg tidligere har hatt porblemmer med for eksempel spilling av en bestemt mp3-låt eller redigering av det nevnte word-dokumentet. Nå har jeg ghostet ut en "ren"-installasjon men får likevel det samme problemmet. Jeg kjører win 2000, har: Abit NF7-S V2.0, AMD Athlon XP 2800+ TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Plextor DVD-brenner PX-708A Weters Digital 120 GB Lenke til kommentar
Crazy Joe Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Har du kjørt en Memtest av minne brikkene dine ? Har vært borti at defekt minnebrikke kan utløse slike ting som du beskriver. Mvh Ole Lenke til kommentar
KS Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Det var ett intressant forslag. Mener du testen man finner her: http://www.memtest.org? Da jeg skulle lage boot-disketten fikk jeg det problemmet jeg har nevnt. Etter en kjapp restart fikk jeg faktisk lagd boot-disketten og starte maskinen på nytt med disketen i. Etter testen var gjennomført med ca en tredjedel så klikka maskinen på nytt. Kan man da kanskje fastslå at jeg trenger nye minne-brikker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå