Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dataen klikker....hva er galt>?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg ny data for noen uker siden...og helt siden jeg fikk den var det et problem:

Ca 1-2-3 ganger dagelig nå klikker den...f.eks hvis jeg spiller et spill så bare stivner bildet lyden blir borte og jeg får ikke rørt på musa..UTROLIG irriterende...dette skjer nesten hver forbanna dag! Hva er galt? kan det være at hardiscen blir for varm?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tviler på at det er fordi hardisken er for varm, fryser den kun når du kjører spill, eller fryser den ellers også?? Funker tastaturet, reagerer den når du trykker CTRL+ALT+DEL, eller er det kun musa som fryser?

er ikke bare i spill...det er alltid...når som helst...og nei..funker ikke å trykke noe som helst

Er som om dataen er av men det er fortsatt bilde på skjermen

Endret av FuJJi
Lenke til kommentar
1-2-3 ganger er vel ikke "alltid" ;) Men uansett, jeg hadde også et slikt problem da pc'n min var ny. Men det kom vekk etter ei stund (dvs, noen uker).

det skjer i hvertfall 1 gang om dagen..Det slåår ikke feil...har hatt dataen i 5 uker nå...så jeg tror ikke det blir borte..

Lenke til kommentar

har du kjørt virus scan og nyeste Spybot S&D? Kan være noe virus... Tviler men da har du ihvertfall eliminert den muligheten... Kan være mye forskjellig, jumperfeil, feil installasjon av windows, prøv å installere windows på nytt... Lån minnekort fra kompiser, ta ut og lek deg.. Men hvis ingenting funker så er det like greit å bare levere tilbake hele shiten og få igjen på garantien :w00t:

Lykke til ihvertfall....

Lenke til kommentar

Hva har du av komponenter i PCen da?

Det du selv kan prøve på:

Ta ut en og en minnebrikke, bytte om på plassene.

KJenne på kjøleribbe til CPU og skjermkort, om noe av det er kjempevarmt. Det skal normalt sett ikke være så varmt at du brenner deg. Og sjekk om harddiskene også er kjempevarme.

Ellers får du jo bare si fra til Komplett hva de mener om saken og om du må sende den inn.

Lenke til kommentar

Du må sjekke følgende i alle fall:

Har du innstallert ny hardware/hardwaredrivere? I så fall, prøv å avinnstallere.

Har du aktivert brannmuren og innstallert servicepack 2 på maskinen? Hvis ikke, kan du ha fått spyware, virus eller kjørt en ehh... "ond" aktivex kontroll eller liknende som har lagt til noe på maskinen som fucker den opp. Innstaller Servicepack 2, aktiver brannmuren og kjør "Add aware" spyware (søk på google)remover og AVG antivirus (gratis, søk "AVG anti virus grisoft" på google).

Har du trådløs mus/tastatur? Noen ganger stopper det bare opp av seg selv...prøv i tilfelle å kople til et tastatur med kabel (skjønner at dette kanskje ikke tilfelle da)

Var alt ferdig innstallert da du kjøpte det? Feilen at alt "Fryser" kan tyde på feil driver til f.eks skjermkortet, lydkortet e.l.. Dette kan du teste ved å trykke F8 ved oppstart av windows, velge Safe Mode (Sikkert modus) og bruke PC'en en stund i dette modus. Henger ikke maskinen da, er det nokså sikkert en driver til noe hardware. Test det ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...