FuJJi Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Jeg kjøpte meg ny data for noen uker siden...og helt siden jeg fikk den var det et problem: Ca 1-2-3 ganger dagelig nå klikker den...f.eks hvis jeg spiller et spill så bare stivner bildet lyden blir borte og jeg får ikke rørt på musa..UTROLIG irriterende...dette skjer nesten hver forbanna dag! Hva er galt? kan det være at hardiscen blir for varm? Lenke til kommentar
picatta Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 tviler på at det er fordi hardisken er for varm, fryser den kun når du kjører spill, eller fryser den ellers også?? Funker tastaturet, reagerer den når du trykker CTRL+ALT+DEL, eller er det kun musa som fryser? Lenke til kommentar
FuJJi Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) tviler på at det er fordi hardisken er for varm, fryser den kun når du kjører spill, eller fryser den ellers også?? Funker tastaturet, reagerer den når du trykker CTRL+ALT+DEL, eller er det kun musa som fryser? er ikke bare i spill...det er alltid...når som helst...og nei..funker ikke å trykke noe som helst Er som om dataen er av men det er fortsatt bilde på skjermen Endret 27. februar 2005 av FuJJi Lenke til kommentar
exten Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 1-2-3 ganger er vel ikke "alltid" Men uansett, jeg hadde også et slikt problem da pc'n min var ny. Men det kom vekk etter ei stund (dvs, noen uker). Lenke til kommentar
FuJJi Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 1-2-3 ganger er vel ikke "alltid" Men uansett, jeg hadde også et slikt problem da pc'n min var ny. Men det kom vekk etter ei stund (dvs, noen uker). det skjer i hvertfall 1 gang om dagen..Det slåår ikke feil...har hatt dataen i 5 uker nå...så jeg tror ikke det blir borte.. Lenke til kommentar
picatta Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 har du kjørt virus scan og nyeste Spybot S&D? Kan være noe virus... Tviler men da har du ihvertfall eliminert den muligheten... Kan være mye forskjellig, jumperfeil, feil installasjon av windows, prøv å installere windows på nytt... Lån minnekort fra kompiser, ta ut og lek deg.. Men hvis ingenting funker så er det like greit å bare levere tilbake hele shiten og få igjen på garantien Lykke til ihvertfall.... Lenke til kommentar
Zod|ac Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 CPU'en kjører seg varm tenker jeg.. Slikt skjedde jo med meg oxo med den gamle PC'en.. Smurte på ny kjølepasta, så funka det fett igjen.. Er vel det samme som skjer når du overklokker litt for meget oxo..? Lenke til kommentar
Steina Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Bruk kundeservice... Hvor kjøpte du den da? Like så greit å levere tilbake og få nytt tenker jeg... Lenke til kommentar
FuJJi Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 vel...jeg kjøpte en 18000 kr data ferdigbygd fra komplett....så jeg tror ikke det er noen feil med det...og det begynnte andre dagen jeg hadde dataen Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Cracket version av Win Xp kanskje ? Lenke til kommentar
FuJJi Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Cracket version av Win Xp kanskje ? nope...kjøpte sammen med dataen windows home ed Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Da jeg hadde dette problemet, var det pga. minnet. Jeg tok ut 1 minnebrikke og PCen fungerte perfekt etterpå. Om dette er problemet ditt vet jeg ikke men symptomene du beskriver er 100% identisk med problemet jeg hadde. Sveinl. Lenke til kommentar
MGen Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Send pc tilbake til komplett.De har veldig bra kundeservice...men du må sikkert betale frakt/porto selv. Vil tro dette er den betse løsningen,så slipper du å klø deg grå i håret Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Hva har du av komponenter i PCen da? Det du selv kan prøve på: Ta ut en og en minnebrikke, bytte om på plassene. KJenne på kjøleribbe til CPU og skjermkort, om noe av det er kjempevarmt. Det skal normalt sett ikke være så varmt at du brenner deg. Og sjekk om harddiskene også er kjempevarme. Ellers får du jo bare si fra til Komplett hva de mener om saken og om du må sende den inn. Lenke til kommentar
jhenriks Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Du må sjekke følgende i alle fall: Har du innstallert ny hardware/hardwaredrivere? I så fall, prøv å avinnstallere. Har du aktivert brannmuren og innstallert servicepack 2 på maskinen? Hvis ikke, kan du ha fått spyware, virus eller kjørt en ehh... "ond" aktivex kontroll eller liknende som har lagt til noe på maskinen som fucker den opp. Innstaller Servicepack 2, aktiver brannmuren og kjør "Add aware" spyware (søk på google)remover og AVG antivirus (gratis, søk "AVG anti virus grisoft" på google). Har du trådløs mus/tastatur? Noen ganger stopper det bare opp av seg selv...prøv i tilfelle å kople til et tastatur med kabel (skjønner at dette kanskje ikke tilfelle da) Var alt ferdig innstallert da du kjøpte det? Feilen at alt "Fryser" kan tyde på feil driver til f.eks skjermkortet, lydkortet e.l.. Dette kan du teste ved å trykke F8 ved oppstart av windows, velge Safe Mode (Sikkert modus) og bruke PC'en en stund i dette modus. Henger ikke maskinen da, er det nokså sikkert en driver til noe hardware. Test det ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå