efikkan Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Hei! Jeg har i flere dager lurt på hvorfor det er to utgaver av XFX 6600GT ute og går(PVT43GNDD7 og PVT43GNDF7). Hos netshop står det at sistnevnte ikke støtter SLI(Se her). Den første varianten står enkelte steder oppført som "Extreme Gamers Ed.". (komplett har begge variantene) Jeg er litt forvirret her. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Lurte på akkurat det samme her om dagen, og forskjellen var vist at Extreme Gamers Edition hadde kjappere minne. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Lurte på akkurat det samme her om dagen, og forskjellen var vist at Extreme Gamers Edition hadde kjappere minne. Kan du vise til linker? Vet du om begge støtter SLI? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Det eneste jeg fant på produktsidene var at Extreme Gamer Edition hadde 1.6 NS minne. Det står ikke noe info på den vanlig versjonen. Det kortet har i hvertfall SLI plassen på toppen av kortet. Leste også en test for ett par dager siden, husker ikke hvor nå, hvor jeg tror de brukte det vanlige kortet, og det hadde også SLI muliget. Men hvis du virkelig vurderer å kjøpe 2 stk 6600 GT for SLI nå med en gang, så er det mye bedre å ta de pengene å kjøpe ett enkelt 6800GT/Ultra kort. Det gir faktisk bedre ytelse enn 2 x 6600 GT i SLI. Men hvis det er muligheten for å skryte av å ha ett SLI oppsett så sjekk litt nøyere først, eller kjøp en ferdig pakke som de har hos Komplett, så er du helt sikker. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Om 2x6600GT er dårligere enn ett 6800Gt er en uendelig diskusjon. Jeg har sett flere tester som viser at ytelseforskjellen mellom 6800GT og 6600GT er mindre enn 10%, både med og uten SLI. Men Dette er selfølgelig avhengig av maskinen og programvaren kortene blir testet i. (gjerne henvis til tester) Det viktigeste for meg angående dette kortet er å vite 100% sikkert at det støtter SLI. Edit: alså det er utgaven hos netshop jeg er usikker på. Endret 27. februar 2005 av efikkan Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Om 2x6600GT er dårligere enn ett 6800Gt er en uendelig diskusjon. Jeg har sett flere tester som viser at ytelseforskjellen mellom 6800GT og 6600GT er mindre enn 10%, både med og uten SLI. Men Dette er selfølgelig avhengig av maskinen og programvaren kortene blir testet i. (gjerne henvis til tester) Det viktigeste for meg angående dette kortet er å vite 100% sikkert at det støtter SLI. Edit: alså det er utgaven hos netshop jeg er usikker på. Hei, Da er det jo bare å ta en telefon imorgen mandag å spørge butikken - eller skrive en mail til de. (her får du bare 10 forskjellige svar) Mvh Kimmer Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) "doppelpost" - beklager (tregt internett). Mvh Kimmer Endret 27. februar 2005 av Kimmer Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Jeg tenkte på det som en siste utvei, og siden svarene peker i alle retninger så må jeg nok det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå