nord Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Hei! hadde oppkjøring igår. Strauk på oppkjøinga pga trafikkskolens bil hadde en gass som henge seg opp hele tiden. Er meget frustrert over at sensoren ikke kunne se mellom fingrene.... Kjøreskolen har lovd meg gratis oppkjøring neste gang..(om 4 uker?) som kompentasjon. Men er dette nok ? Noen som har vær tbort noe lignende ? Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Syntes det var greit at du får neste oppkjøring gratis. Verken mer eller mindre. Lenke til kommentar
eab Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Hva var grunnen til at du strøk egentlig? Tror ikke noe på at du strøk pga gassen som hang seg opp. Såklart blir kjøringa litt stakato, men så lenge alle regler følges spiller det liten rolle. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Hvis kjøreskolen har innrømmet feil er jo det igrunn ganske oppsiktsvekkende imo. Om jeg vet at sjåføren som kommer mot meg (for eksempel deg) ikke har godt nok grunnlag for å takle forskjellige biler med forskjellige styker og svakheter, er det bare rett og rimlig at han eller hun får muligheten til å lære mer, før vedkommende drar ut på veien alene. imo Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 En gasspedal som henger seg opp? Høres veldig mystisk ut... I utgangspunktet vil det jo ikke være forsvarlig å bruke en slik bil, ergo stryker du på klargjøringsprosessen før oppkjøringen starter. Du som fører har tross alt ansvaret for at bilen er i fullt kjørbar stand. Siden det i bunn og grunn, i alle fall delvis, er din feil at du strøk, så synes jeg at kjøreskolen har løst dette på en grei måte. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Jeg fikk en oppkjøringsbil hvor gassen hang seg opp. Fikk en kraftig bommert som garantert hadde fått meg til å stryke pga det. Men der tok sensor hensyn til gassen og jeg bestod. Det som skjedde var at jeg måtte gire litt fort ned i en bakke. Slipper gass&trykker inn clutch og begynner å gire litt fort (ikke for fort) men glemmer i alt stresset at gassen henger seg opp. *<Sett inn lyd av høyt turtall og tannhjul som går igjennom ei kvern>*. Må vente til gassen gir seg, og sinker dermed masse trafikk bak meg i bakken. Dette var btw. på minibuss. Lenke til kommentar
chma Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Uansett så er det DITT ansvar som sjåfør å påse at bilen er i teknisk god nok stand til å kjøre på veien, er den ikke det, STOPP. At du fortsetter kan alene være grunnen til at han/hun strøk deg. Endret 27. februar 2005 av chma Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Som et tankekors lurer jeg på hva utfallet hadde vært OM du hadde stoppet øyeblikkelig og sagt at denne bilen ikke er i kjørbar stand. Hva tror dere? Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Jeg vil tro sensor hadde blitt veldig oversaket og småforvirret. Men han kan jo ikke stryke deg på det? Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 I utgangspunktet vil det jo ikke være forsvarlig å bruke en slik bil, ergo stryker du på klargjøringsprosessen før oppkjøringen starter. Du som fører har tross alt ansvaret for at bilen er i fullt kjørbar stand. Så lenge du ikke har lappen (øvelseskjøring, oppkjøring, etc) så er det vel kjørelærer (sensor eller foreldre vist du kjører med dem) som har ansvaret. Og dermed skal de forsikre seg om at bilen er forsvarlig å kjøre.. Kom på dette etter at jeg postet forrige post, og orkert ikke å edit'e. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 I utgangspunktet vil det jo ikke være forsvarlig å bruke en slik bil, ergo stryker du på klargjøringsprosessen før oppkjøringen starter. Du som fører har tross alt ansvaret for at bilen er i fullt kjørbar stand. Så lenge du ikke har lappen (øvelseskjøring, oppkjøring, etc) så er det vel kjørelærer (sensor eller foreldre vist du kjører med dem) som har ansvaret. Og dermed skal de forsikre seg om at bilen er forsvarlig å kjøre.. Kom på dette etter at jeg postet forrige post, og orkert ikke å edit'e. Feil. Du er selv juridisik ansvarlig under oppkjøring. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Greit nok det, men at du får ein dårlig bil frå trafikkskulen er jo rett og slett tragisk. Det er dyrt å ta lappen, så når du først punger ut på tusenvis så kan dei for svingande gje deg ein brukandes bil. Om du først merker dette problemet etter 2 kilometer, skal du kjøre til sida og nekte å kjøre vidare fordi bilen ikkje er i kjørbar stand? Trafikkskulane tener fett på dette, og pleier da ha nye Audi eller BMWer. til den skulen. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) Som et tankekors lurer jeg på hva utfallet hadde vært OM du hadde stoppet øyeblikkelig og sagt at denne bilen ikke er i kjørbar stand. Hva tror dere? Det hadde vært genialt. Bilen var ikke i den stand en oppkjøringsbil skal være, og jeg vedder hatten min på at sensor ikke hadde hatt en bil på lur. Enten måtte trådstarter fått en fet erstatning, eller lappen uten oppkjøring. Siden det siste ikke er mulig, så hadde det nok blitt erstatning (i hovedsak fra kjøreskolen), pluss en ny oppkjøringstime et par dager etter. EDIT: What zeph said. Bare se på mine biler: Audi S3 Quattro m/ 225 hk Audi A4 m/ 170 hk (riktignok chippet) VW Golf 4motion m/ 180 hk De der sier sitt... Endret 4. mars 2005 av tor_erik Lenke til kommentar
nord Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Kjøringen gikk 100% bra i 15 min før gasssn bynte å leke med meg. Midt i Tromsø sentrum, opp og ned i turtall. (var ei pakning som var gåen) Jeg strøk 15 etter gassen begynte å styre. Kjørte MOT et motorisert kjøretøyskilt som hang under et tak. (Da fokuserte jeg mer på hvordan jeg skulle fikse gassen) Så det er jo MIN feil at jeg strøk. Men føler at kjørelærern må ta litt ansvar. Sensoren har i ettertid sagt til min mor at det var en katastrofe at de kunne snede en sånn bil på oppkjøring. Men han kunne ikke se mellom fingrene at jeg kjørte mot et skilt.... thats life.. Lenke til kommentar
nord Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Kjørte en flunkende ny BMW til 700.000.... Men det hadde visst skjedd en gang før også på samme bilen..tragisk.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Det er en ekkel følelse når man kjører en 4 tonns minibuss mot et uoversiktlig kryss i et byggefelt. Slipper gassen helt, men bussen bare turer avgårde i samme farta rett mot en hekk. Så må man bremse for å få ned farten, og når man begynner å bremse så plutselig slipper gassen. Sensor fikk nesten nakkesleng da. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Det er en ekkel følelse når man kjører en 4 tonns minibuss mot et uoversiktlig kryss i et byggefelt. Slipper gassen helt, men bussen bare turer avgårde i samme farta rett mot en hekk. Så må man bremse for å få ned farten, og når man begynner å bremse så plutselig slipper gassen. Sensor fikk nesten nakkesleng da. Var det stryk? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Det er en ekkel følelse når man kjører en 4 tonns minibuss mot et uoversiktlig kryss i et byggefelt. Slipper gassen helt, men bussen bare turer avgårde i samme farta rett mot en hekk. Så må man bremse for å få ned farten, og når man begynner å bremse så plutselig slipper gassen. Sensor fikk nesten nakkesleng da. Var det stryk? Nei, fikk snakka meg vekk fra den. Gjorde også sensor oppmerksom på gassen helt fra starten av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå