xanth0s Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 hey.... Jeg holder på å overklokke en Intel 3.6 Prescott, Jeg får ca 5900 i 3dmark05 før jeg overklokker. Problemet er med en gang jeg overklokker mister jeg 200+ poeng kommer an hvor mye jeg overklokker. uasnsett hvilken 3dmark å spill jeg kjører. Noen som kan kjønne hva dette er.... ? Specs: Intel Prescott 3.6 Ati RADEON X800 XT Abit AG8 3d eye (uguru) 1024 Twinmos Twister minne 2 * 74gb Raptor disker. Raid. håper på fine friske svar. Takk Lenke til kommentar
corcky Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Prossesoren blir for varm og "thermal throtteling" slår inn... Det vil si at prossesoren klokker seg ned. Går utifra at du bruker boxed kjøleren. Den er egentlig for dårlig til å kjøre på standard hastigheter. Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 "thermal throtteling" har jeg disable så det kan ikke være denne, ja har boxed kjøler nå...ny å bedre er på vei....Men uansett ett problem Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Tja har du sjekket om minnebrikkene er med når du klokker, om disse stiller seg ned får du jo dårligere res Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Tja har du sjekket om minnebrikkene er med når du klokker, om disse stiller seg ned får du jo dårligere res Minne står på 1:1 så de skal være med Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Jeg holder på å overklokke en Intel 3.6 Prescott, Jeg får ca 5900 i 3dmark05 Å kjøre 3dMark for å teste ytelse på prosessore ved økt klokkefrekvens er temmelig meningsløst. Det benchmarkprogrammet går omtrent 100% på gfx-kort. Skal du teste prosessorytelse burde du gjøre det ved encoding/decoding. Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Jeg holder på å overklokke en Intel 3.6 Prescott, Jeg får ca 5900 i 3dmark05 Å kjøre 3dMark for å teste ytelse på prosessore ved økt klokkefrekvens er temmelig meningsløst. Det benchmarkprogrammet går omtrent 100% på gfx-kort. Skal du teste prosessorytelse burde du gjøre det ved encoding/decoding. Men usansett det problemet er det samma i spilling å da. ikke bare benchmarking, Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Har du låst AGP-frekvensen? Hvis den går noe særlig høyere enn 70MHz tror jeg skjemkortet ditt kan slite litt. Aner ikke om dette gjelder PCI-frekvensen om du har PCI-express skjermkort også. Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Har du låst AGP-frekvensen?Hvis den går noe særlig høyere enn 70MHz tror jeg skjemkortet ditt kan slite litt. Aner ikke om dette gjelder PCI-frekvensen om du har PCI-express skjermkort også. Dette er er PCI-E skjermkort....Ja pci er låst på 33,33. Er ikke sikker om hvordan man klokker pci-e porten med ser at jeg kan sett fra 90-250 mhz på den i bios.....men har ikke lyst å rote med den. Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Noen andre som har noen god ide hvordan dette kan fixses ? Lenke til kommentar
ADT Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Noen andre som har noen god ide hvordan dette kan fixses ? Du sier du har låst PCI på 33MHz, men PCI-E skal vel, om jeg ikke er helt "lost", stå på 100MHz, har du surret litt her kanskje? Du burde kunne stille/låse frekvensen til både PCI og PCI-E... Endret 28. februar 2005 av ADT Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Noen andre som har noen god ide hvordan dette kan fixses ? Du sier du har låst PCI på 33MHz, men PCI-E skal vel, om jeg ikke er helt "lost", stå på 100MHz, har du surret litt her kanskje? Du burde kunne stille/låse frekvensen til både PCI og PCI-E... Ja fant ut at Pci-e skal stå på 100hz.....men uansett så er PCI låst på 33.33hz. har ikke juster verken pci-E eller PCI portene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå