tommy40 Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Ikke for å si noe stygt om Komplett, Pc-utstyr og microplex, som jeg bare har gode ting å si om, men Netshop ser jammen ut til å bli min nye favoritt. For det første var de den eneste sjappa som hadde de tre komponentene jeg skulle ha. For det andre la jeg inn bestillingen natt til en mandag, og mandag morgen klokken 10.00 var det pakket og levert på postkontoret. Og sist men ikke minst......i esken med varene lå det jaggu en Lions.......sjefssjokoladen over alle sjefssjokolader Lenke til kommentar
Inbreak Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Vel, for det første så kan alle gjøre en feil ikke sant.Har ikke du selv feilet av og til og er du av den grunn fargeblind, ordbling og komplett senil. For ikkje å snakke om fullstendig blind.?? Nei neppe,men alle andre er selvfølgelig det, ikke sant ? Veldig kjekt å sitte hjemme på gutterommet og rope over seg, uten å ofre en tanke til den som stresset rundt på lagret og tilfeldigvis leste feil på ordren. Joda uflaks at det ble din ordre, men noen sin måtte det jo bli . Har selv handlet her flere ganger og ja jeg har faktisk nylig opplevd en liten "feil" men jeg sendte en høflig mail til dem og de fiksa problemet meget profft sent på en fredagskveld og ja jeg ble MEGET godt fornøyd med utfallet. Så neste gang så bør du vel lene deg tilbake og tenke deg litt mer nøye om før du skriker at det er bare DU her i verden Fei for di eiga dør du.... Når du sender mail på mail uten å få eit svar (første og einaste svaret eg har fått tok 2-3 dagar frå eg sendt mail først) hadde du nokk blitt passelig forbanna sjølv. I alle fall når alle er så storfornøgd med at dei får svar tilbake omtrent med ein gang. Så null svar på over ei veke er ikkje akkurat det eg kallar god service. Ikkje er prisane så fantastisk lave på veldig masse heller. Spurte dei og om dei hadde planar om å ta inn svart sidedør med glas til CM Stacker fulltower (Microplex har annonsert dette for mange veker sidan), men det hadde dei ingen planar om, endå i alle fall. Så virkar nesten litt merkelig at dei tar inn diverse varer fort som fy berre om ein person etterlyser det. Hadde det vore mange som etterlyste det var det litt meir forståelig. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Burde ikkje ta så lang tid for det. Sende innigjen eit skjermkort for eit par veker sida... ikkje høyrt eit PIP enda... ikkje at dei hadde motteke det ein gang, så eg måtte etterlyse det.. fikk svar etter eit par dager... svaret var sjukdom. Dei kan da ikkje være avhengig av 1 medarbeider. Om 1 kar blir sjuk, så stopper heile netshop opp. Det er rett og slett for slapt. Dei må faen meg skjerpe seg skal dei beholde sitt gode rykte. For meg er det ikkje så nøye, eg har skjermkort som eg bruker, men tenk på dei som sender inn sitt kjære skjermkort, så blir det borte 2-3 veker? fordi 1 mann er sjuk? Det går berre ikkje ann. Slikt er ikkje kundeservice. Da er det bedre og satse på webshops som er litt større, som ikkje treng alle medarbeiderene for og fungere normalt. Lenke til kommentar
tommy40 Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Så virkar nesten litt merkelig at dei tar inn diverse varer fort som fy berre om ein person etterlyser det. Hadde det vore mange som etterlyste det var det litt meir forståelig. Kan si meg enig i at det er "merkelig", siden svært få nettbutikker hadde giddet å ta seg bryet med å skaffe en vare de ikke fører. "Merkelig" god service, altså (gud vet om jeg klarte å quote riktig) edit: ehh...klarte IKKE å quote riktig, men nå er det fikset. Nå gjenstår det bare å se om jeg klarer å bruke editfunksjonen riktig Endret 27. februar 2005 av tommy40 Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Kan også nevne ein anna retursak med Netshop. Dagene gjikk og det skjedde ingenting me returen som eg sende til dei. Den gangen fikk eg medling om at den var ankommet. Til slutt fant eg ut at eg skulle sende ein epost. Fikk svar ganske kjapt: "Vi har veldig mye returer om dagen og det jobbes hver kveld for å få unna pakkene, så jeg har stor tro på at det går ut i dag eller i morgen :-)" Jauda, greit nok tenkte eg... men så gjikk dagene igjen... fikk ingen ordrebekreftelse. Etter ei veke sendte eg ein epost for og høyre kordan det gjikk, eg hadde jo liksom fått forståelse om at den blei behandla i dag eller i morgen eg da, ikkje at det skulle ta 1 veke og det ikkje hadde skjedd noke. Fikk da eit ganske surt svar: "Det er liksom ingen vits å sende deg en mail hver dag som varen ikke er behandlet - det tar bare ekstra tid, og har ingen hensikt." Vel? 2 eposter? og så lang tid (1.5 veke). Eg syntes eg hadde vore tolmodig nok, også få slengd den i trynet? Blei så irritert at eg sendte ein epost igjen til dei og spørte kva dei trudde når dei sa den skulle gå ut i dag eller i morgen (1.5 veke sida?) Den fikk eg aldri svar på. Det er lite smart og hisse seg opp på kundene når det er NetShop som er seige som sirup og ikkje får ræva i gir. Eg synes ikkje det bør gå meir enn ei veke fra dei har mottatt varen til den blir behandla og sendt igjen.l Men men det er meg. Endret 27. februar 2005 av Cornel Lenke til kommentar
Inbreak Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Burde ikkje ta så lang tid for det. Sende innigjen eit skjermkort for eit par veker sida... ikkje høyrt eit PIP enda... ikkje at dei hadde motteke det ein gang, så eg måtte etterlyse det.. fikk svar etter eit par dager... svaret var sjukdom. Dei kan da ikkje være avhengig av 1 medarbeider. Om 1 kar blir sjuk, så stopper heile netshop opp. Det er rett og slett for slapt. Dei må faen meg skjerpe seg skal dei beholde sitt gode rykte. For meg er det ikkje så nøye, eg har skjermkort som eg bruker, men tenk på dei som sender inn sitt kjære skjermkort, så blir det borte 2-3 veker? fordi 1 mann er sjuk? Det går berre ikkje ann. Slikt er ikkje kundeservice. Da er det bedre og satse på webshops som er litt større, som ikkje treng alle medarbeiderene for og fungere normalt. Kunne ikkje sagt meg meir enig... Lenke til kommentar
Inbreak Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Kan si meg enig i at det er "merkelig", siden svært få nettbutikker hadde giddet å ta seg bryet med å skaffe en vare de ikke fører. "Merkelig" god service, altså For all del, god service sånn ja. Men det virkar jo likevel litt merkelig at dei bestiller inn ting i hui og hast berre om ein person etterlyser noke. Kan umulig vere god butikk. Men Stacker døra eg ville ha kunne dei ikkje ta inn. Men hadde ikkje gjort noke om andre nettbutikkar hadde slik praksis og nei. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Aldri hatt retursaker med netshop så jeg kan ikke uttale meg om det. Har derimot vært veldig heldig med alt av bestillinger, og fått endre bestillinger nesten på minuttet hvis det har vært noe. MEN, jeg fatter ikke at ikke folk bare ringer butikken når de ikke får svar på e-mail innen det de definerer som "rimelig tid" Ville nå iallefall jeg gjort. Men, for all del, telefon er vel altfor avleggs. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Epost er greiere fordi: Du slepp og sitte og vente. Alt blir loggført, du kan gå tilbake og lese seinere kva som blei avtalt. Bør være greiere for netshopen og få mail i stade for og få tlf. Sett at konsulenten må springe avgårde for og finne ut ein ting, og da blir kunden sittende og vente på netshopen igjen. Og kvifor legger dei ut support@netshop og kundeserice@netshop? er dei bar efor pynt? Er det kun fordi alle andre har det? Må da være ei meining, trur eg. Når ikkje netshop gidder og svare på emails så er det rett og slett latskap og dårlig kundeservice. Finnes ikkje ein god grunn for at ikkje Email skal fungere fint som kommunikasjonsmiddel. Endret 27. februar 2005 av Cornel Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 *snip* blablablabla Ok, jeg sa NULL om hvorfor epost var bedre osv, var egentlig totalt irrelevant. Poenget var : Hvis du ikke får svar på epost innen det du selv mener er rimelig tid, så må det da gå å ringe firmaet. Har ringt flere firma etter at jeg ikke har fått svar på e-mail. Hvis du er så heldig at en av epostene dine har blitt tatt av spamfilteret, så hjelper det iallefall ikke å sende 10 til som går rett i spamfilteret. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) For all del, god service sånn ja. Men det virkar jo likevel litt merkelig at dei bestiller inn ting i hui og hast berre om ein person etterlyser noke. Kan umulig vere god butikk. Men Stacker døra eg ville ha kunne dei ikkje ta inn. Men hadde ikkje gjort noke om andre nettbutikkar hadde slik praksis og nei. Det kan ha noe med varesortimentet til deres leverandør å gjøre. Det er kanskje ikke så mye bry å skaffe en lang TP-kabel, selv om de vanligvis ikke fører dette fordi leverandøren deres har det tilgjengelig. Men så spørs det om den samme leverandøren har akkurat den type kabinettdør du vil ha, ergo de må etablere nye relasjoner etc etc. Blir fort arbeid av sånt. Synes du krever litt vel mye av Netshop, her. Bare fordi de var behjelpelige mot én kunde betyr ikke at de er pliktet til å gjøre det samme med deg. Spesielt når det er utover "vanlig" service. Endret 27. februar 2005 av Shio Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 2,5-3-3-7 @ 200mhz...kommer nok opp i nærmere 230mhz minst på 3-4-4-8 tipper jeg! Er dette bra?? 230mhz?? klarer 222mhz stabilt med min to år gamle TwinMos ram... kan kanskje klare mer men dette var første jeg prøvde å var fornøyd så jeg har ikke orket mer...=) Vet ikke hvilke andre instillinger som er på så eh... Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 2,5-3-3-7 @ 200mhz...kommer nok opp i nærmere 230mhz minst på 3-4-4-8 tipper jeg! Er dette bra?? 230mhz?? klarer 222mhz stabilt med min to år gamle TwinMos ram... kan kanskje klare mer men dette var første jeg prøvde å var fornøyd så jeg har ikke orket mer...=) Vet ikke hvilke andre instillinger som er på så eh... dette er 1024 brikker vet du Lenke til kommentar
kasol Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Jeg må også berømme Netshop. Jeg kjøpte ett 754 kort + 2800 cpu som en kompis monterte uten hell . Cpu var brent etc, noe hadde gått galt . Han sendte dette i retur og netshop kunne selfølgelig ha sagt at dette var vi skyld i selv men neida. Netshop sendte nytt hk og ny cpu Jeg har god erfaring med Microplex og Komplett også bare så det er sagt men jeg handler nå først og fremst hos netshop. Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Kan du gi meg link til den nettverkskabelen på rull?Trenger virkelig det jeg! Blir så mye kabelrot på lan! Strange....den er borte. EDIT: Den var noe á lá denne, men én stk. var én meter. Jeg bestilte 55 stk., altså 55 meter. Da får jeg vel heller vente til påske da, siden de får de inn til den tiden! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Fei for di eiga dør du.... Joda jeg prøver vet du,men ingen er feilfri ei heller jeg Men det jeg reagerte på var måten ditt innlegg var skrevet på og er det kotymen du bruker til daglig er det ikke rart du blir "oversett" . Men om en ikke skulle få svar på henvendelser via mail så er det jo bare å ta en tlf, det har jeg slv måttet gjøre til flere webshopper. men det er alltid viktig å holde en høflig og saklig tone, da kommer en som regel lengst. Lenke til kommentar
pakke Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 *snip* blablablabla Ok, jeg sa NULL om hvorfor epost var bedre osv, var egentlig totalt irrelevant. Poenget var : Hvis du ikke får svar på epost innen det du selv mener er rimelig tid, så må det da gå å ringe firmaet. Har ringt flere firma etter at jeg ikke har fått svar på e-mail. Hvis du er så heldig at en av epostene dine har blitt tatt av spamfilteret, så hjelper det iallefall ikke å sende 10 til som går rett i spamfilteret. Dersom et spamfilter rasker med seg alt av mail, så er det et dårlig spamfilter. Det er vel uansett ikke kundens ansvar å ta høyde for at mailen kommer igjennom filtre av ymse slag. Når en bedrift legger ut emailadresser som kontaktinfo så får de sørge for at de klarer å lese og besvare henvendelser som kommer via disse også. Mange synes av allerede nevnte grunner at det er greiere å sende mail enn å ringe, og det skal da ikke være nødvendig å purre per telefon etter å ha henvendt seg via mail. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Slettet et par off topic-innlegg som handlet om brukernes målform (i tilfelle noen lurte på hvor de ble av). Og ja, på forumet brukes bokmål eller nynorsk. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 *snip* blablablabla Ok, jeg sa NULL om hvorfor epost var bedre osv, var egentlig totalt irrelevant. Poenget var : Hvis du ikke får svar på epost innen det du selv mener er rimelig tid, så må det da gå å ringe firmaet. Har ringt flere firma etter at jeg ikke har fått svar på e-mail. Hvis du er så heldig at en av epostene dine har blitt tatt av spamfilteret, så hjelper det iallefall ikke å sende 10 til som går rett i spamfilteret. Dersom et spamfilter rasker med seg alt av mail, så er det et dårlig spamfilter. Det er vel uansett ikke kundens ansvar å ta høyde for at mailen kommer igjennom filtre av ymse slag. Når en bedrift legger ut emailadresser som kontaktinfo så får de sørge for at de klarer å lese og besvare henvendelser som kommer via disse også. Mange synes av allerede nevnte grunner at det er greiere å sende mail enn å ringe, og det skal da ikke være nødvendig å purre per telefon etter å ha henvendt seg via mail. Hovedproblemet pleier å være kundens spamfilter, alle de gangene jeg har sett noen saker her på forumet med mail som har blitt filtrert på veien, så har det vært i kundes system, ikke butikken. AtW Lenke til kommentar
pakke Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Hovedproblemet pleier å være kundens spamfilter, alle de gangene jeg har sett noen saker her på forumet med mail som har blitt filtrert på veien, så har det vært i kundes system, ikke butikken. Om det er ens eget spamfilter som er problemet så har man selvfølgelig bare seg selv å skylde på. Jeg forsto dog innlegget jeg svarte på slik at det var snakk om utgående mail fra kunden og at man selv bør ta høyde for at email man sender blir tatt av spamfiltre, noe jeg mener blir helt feil med mindre man med vilje skriver "V14Gr4 + 19 INCH P3NIS" som subject (for å sette det litt på spissen). Hovedpoenget var i alle fall at jeg rent generelt mener mail er en minst like god måte å henvende seg på som telefon, og at det ikke er kunden det er noe galt hos dersom man ikke får svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå