halvardm Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Har en PHP kode, som ligger i "send.php" Det er et mailscript som jeg bruker, men når jeg f.eks har sendt en e-post med kontaktskjemaet så kommer det opp på en hvit side med svart skrift: E-posten din er blitt sendt Det jeg vil er at akkurat den samme teksten skal komme opp på en side som er lik min egen, men jeg vil ikke prøve å gjøre dette om for jeg er redd jeg vil gjøre slik at PHP'en vil miste sin "funksjon". <?php $receiverMail = "[email protected]"; $name = ltrim(rtrim(strip_tags(stripslashes($_POST['name'])))); $email = ltrim(rtrim(strip_tags(stripslashes($_POST['email'])))); $subject = ltrim(rtrim(strip_tags(stripslashes($_POST['subject'])))); $msg = ltrim(rtrim(strip_tags($_POST['msg']))); $ip = getenv("REMOTE_ADDR"); $msgformat = "From: $name ($ip)\nEmail: $email\n\n$msg"; // VALIDATION if(empty($name) || empty($email) || empty($subject) || empty($msg)) { echo "<h3>E-posten ble ikke sendt</h3><p>Vennligst fyll inn alle felter</p>"; } elseif(!ereg("^[_a-z0-9-]+(\.[_a-z0-9-]+)*@[a-z0-9-]+(\.[a-z0-9-]+)*(\.[a-z]{2,3})$", $email)) { echo "<h3>E-posten ble ikke sendt</h3><p>E-post adressen din var ikke gyldig.</p>"; } else { mail($receiverMail, $subject, $msgformat, "From: $name <$email>"); echo "<h3>E-posten har blitt sendt!</h3><p>Du vil få svar så fort som mulig!</p>"; } ?> Slik ser koden min ut, men hvor skal jeg legge de forskjellige tingene får å kunne bruke min egen layout i stedet for en kjedelig hvit side Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Bytt ut de tre nederste linjene med: mail($receiverMail, $subject, $msgformat, "From: $name <$email>"); include("DIN_TAKKESIDE.PHP"); ?> Så er selvfølgelig DIN_TAKKESIDE.PHP en egenlaget side, med ditt layout.. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Ok, takker så meget Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Nå prøvde jeg som du sa du kan se kontaktskjemaet på http://design.maraak.com/kontakt.php og du ser hva som skjer om du fyller ut alle felter og trykker send. Koden ser slik ut: <?php $receiverMail = "[email protected]"; $name = ltrim(rtrim(strip_tags(stripslashes($_POST['name'])))); $email = ltrim(rtrim(strip_tags(stripslashes($_POST['email'])))); $subject = ltrim(rtrim(strip_tags(stripslashes($_POST['subject'])))); $msg = ltrim(rtrim(strip_tags($_POST['msg']))); $ip = getenv("REMOTE_ADDR"); $msgformat = "From: $name ($ip)\nEmail: $email\n\n$msg"; // VALIDATION if(empty($name) || empty($email) || empty($subject) || empty($msg)) { include("ikkef.php"); } elseif(!ereg("^[_a-z0-9-]+(\.[_a-z0-9-]+)*@[a-z0-9-]+(\.[a-z0-9-]+)*(\.[a-z]{2,3})$", $email)) { include("ikkeg.php"); } else { mail($receiverMail, $subject, $msgformat, "From: $name <$email>"); include("sendt.php"); ?> Noen som ser feilen? Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Ser ikke noen åpenbare feil, men at det står tekst i input-feltene plager meg. Irriterende å måtte viske det ut før man kan skrive.. Men over til problemet.. Legger bare merke til at det samme skjer selv om man ikke fyller ut noe i formen... så det kan du jo ta med i din søken etter feilen Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Ja, jeg vet at det skjer. Men jeg finner ikke ut hva feilen er. Det med tekst i input feltene blir nok bedre. Skal gjør slik at teksten forsvinner når du merker av. Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Du mangler en } på slutten tenker... (slutten på else {) EDIT: La til litt Endret 27. februar 2005 av kakkle Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Tusen takk igjen.. Det funket fint Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 ryddig kode er en fin ting ser du har brukt ltrim(rtrim()), den kan du enkelt bytte ut med trim(), den tar seg av begge sider. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Ok, takker for tipset, er ikke så veldig flink i PHP enda Endret 28. februar 2005 av Skomaker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå