Kurume Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) Sitter her med et hovedkort fra MSI med via K8T800 chipset. Spørsmålet her er at jeg har tenkt å sette inn en vifte til som er styrt av Cool'n Quiet. Derfor tenkte jeg å skaffe en slik. Også mokke på med en stor og "strømkrevende?" vifte. F eks denne. Vill strømutaket på hovedkortet bli overbelastet da med 2 vifter som trekker strøm? EDIT: Dårlig eksempel. Viften var temperaturregulert. Endret 26. februar 2005 av I hate Compaq Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Nei,..Den vil tåle det fint.Ei vifte trekker ikkje så mykje strøm,vertfall ikkje den du har der. Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Takker. Da blir det ny vifte på meg (og stillere pc når den er idle.) Edit: Hva skjer når en overbelaster vifte utaket? vill hovedkortet gå rett vest eller? Endret 28. februar 2005 av I hate Compaq Lenke til kommentar
shebban Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) kan ødelegge utganger på kortet ja. Beste hadde vel vært å kjøpt denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=DI3PA Da kan du jo plugge på så mange vifter du bare orker! Endret 28. februar 2005 av shebban Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 kan ødelegge utganger på kortet ja. Beste hadde vel vært å kjøpt denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=DI3PA Da kan du jo plugge på så mange vifter du bare orker! Nå var vel litt av poenget at han ville ha viftene på hovedkortet! Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Stemmer det. Vil helst ha (automatisk) styring fra windows (speedfan). Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Ska fortsatt være mulig det, å koble inn gul og svart til HK og rød og svart til PSU? Hvertfall avlesning av RPM Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) Ska fortsatt være mulig det, å koble inn gul og svart til HK og rød og svart til PSU?Hvertfall avlesning av RPM Kan en velge hastighet fra OS da? noe sier meg at dette er genialt, men magefølelsen sier at dette kan se veldig dårlig for fremtiden til mitt hovedkort. EDIT: Det er 3 pins kontakt på viftene ikke 4 pins molex. Endret 4. mars 2005 av I hate Compaq Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Ja, det går fint ann...Med "Speedfan" kan du sjekke rpm på viftene dine,temp på dei fleste komponentane inni pc`en, samt stille rpm så lavt du sjølv måtte ønske det (heilt til dei stopper). Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Jeg har nettopp laget meg en viftestyring for 2 vifter i dene ene cd-romsbrønnen med lys å brytere. Strømmen tar jeg nå fra PSU istedet for viftekanalene på HK, men har forstatt 3pinskotaktene med avklipt + ledning festet til HK for avlesning av rpm. Men kan dessverre ikke styre viftehastighet fra windows. Gjør jo ingene ting når jeg bare kan svippe opp to fine brytere foran på kabinettet for å øke/minske hastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå